Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag aan goede haaksters

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag aan goede haaksters
    Posted: 12 April 2013 om 21:59
dit vest ga ik maken,de wol heb ik al besteld bij Renske.
Maar ik kom er even niet uit,ik ga uit van maat xl.
Met het achterpand moet ik 156 lossen incl 6 lossen voor het keren dit snap ik
maar dan komt het .......,de 3 lossen zijn het eerste stokje dan weer een stokje haken ,maar waar steen ik dan deze in?Moeten de twee stokjes in de zelfde lossen dan?
Twee stokjes twee lossen en weer twee stokjes maar hoeveel lossen moeten er steeds tussen zitten ?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkom.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 22:04
Er staat toch een tekening onder?

groetjes margriet
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 22:05
Ja die staat er,maar met haken ben ik niet zo thuis.
Met breien gaat het me beter af.
Ik snap deze tekening niet zo.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 22:10
Dit staat er:
Haak 118-130-142-154-166-178 l (incl 6 l om mee te keren) met haaknld 3 mm en Safran. Haak 1 stk-groep – zie uitleg – in de 7e l van de haak, sla 2 l over, 1 stk in de volgende l, * sla 2 l over, 1 stk-groep in de volgende l, sla 2 l over, 1 stk in de volgende l *,
Je moet 154 lossen opzetten voor XL

Dan staat er duidelijk: HAAK EEN STOKJESGROEP IN DE 7e LOSSE. Wat een stokjesgroep is staat uitgelegd.
Daarna staat er:*SLA  1STK OVER, 1 STK-GROEP IN DE VOLGENDE L, SLA 2 L OVER, 1 STK IN DE VOLGEND L*.  
En dan moet je tussen de *-* herhalen
En als het niet lukt, ik woon ook in Limburg, misschien niet zover van elkaar, misschien kan ik je helpen.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 22:15
ok, in de 7e losse moet je 2 stokjes, 2 losse en weer 2 stokjes haken. dan sla je 2 losse van je ketting over en haakt 1 stokje, weer 2 losse overslaan en weer zo een groepje haken,
Je eindigt met 2 losse overslaan en dan 1 stokje. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd voor je?
groetjes margriet
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 22:34
Ik heb het nu zo geprobeerd,en het lijkt er al wat opBig smile
Ik heb het goede garen nog niet,want waar ik nu mee bezig ben is erg grof.
Als ik het goede garen binnen heb morgen waarschijnlijk dan probeer ik het nog eens en dan laat ik het weten.
Dank je wel !

Gr,Lianne
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2013 om 00:14
graag gedaan
groetjes margriet
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns