Drops fabel |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Strandjutter Syl ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 April 2013 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 April 2013 om 16:56 |
Ik heb 10 bollen gemeleerde drops fabel en 2 effen bolletjes voor de col en boorden begin nu te twijfelen of dit genoeg is voor de trui die ik van plan ben te gaan breien, dat moet een gewone coltrui worden. Het garen wordt op pen 2,5/3 gebreid en een bol heeft ca. 205 meter looplengte. Moet toch voldoende zijn, maar ik ga er nog niet aan beginnen en later kan ik misschien niet meer bijbestellen!
Wie weet of dit voldoende is? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kijk eens op de site van Drops naar de modellen die van fabel gebreid zijn .Daar staat ook de hoeveelheid
garen die je nodig hebt aangegeven . |
|
![]() |
|
Strandjutter Syl ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 April 2013 Status: Offline Points: 3 |
Daar kom ik niet goed uit, ik ben nogal slecht met patronen, bedenk alles altijd zelf!!
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Waar kom je dan niet uit ???
Je zoekt gewoon "patronen gebreid van drops fabel "en dan komer er een aantal foto's Je klikt op een patroon dat het meeste overeen komt met de trui die die je in gedachten hebt kijkt naar de maat en daar staat dan hoeveel bollen je nodig hebt ,
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Zal ook een beetje aan de maat liggen en aan het model, maar volgens mij heb je wel genoeg. Als je eerst het rugpand breit en daarna een mouw en je hebt de helft of minder gebruikt, dan weet je of je genoeg hebt en de collectie van Fabel wisselt toch niet zo sterk dus bijbestellen zal dan nog wel lukken. Ik heb uit 10 bollen drops Alpaca (167 meter) een trui gebreid voor mezelf, niet heel lang en heel wijd, gewoon een passende trui, maat L.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik brei momenteel een vest met fabel. Voor mijn maat (36/38) zou ik 8 bollen nodig hebben. Ik heb er voor de zekerheid 9 besteld.
Ben bij de armsgaten en bij 1 voorpand al een stukje verder. ( Ik brei voor- en achterpand aan elkaar). Ik heb nog geen 3 bollen op. Dus ik denk dat ik meer als genoeg heb. Zou bij jou met 12 bollen dan toch ook moeten lukken.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |