Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp nodig bij patroon drops 120-2

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp nodig bij patroon drops 120-2
    Posted: 23 Mei 2013 om 21:22
Hallo allemaal,
Ik loop vast bij het volgende:
Ik ben bezig in de maat xxl
Ik heb nu 264 steken op de rondbreinaald,en nu komt het:
Brei bij een hoogte van 49 cm de volgende nld aan de goede kant als volgt:
6 ribbelst,11 tricotst,M1 intotaal 6 x,33 tricot ,M1in totaal 6x ect.
Ikmoet uitkomen op 192 steken.
Ik zie niet hoe ik hier op uit moet komen,wie kan me even helpen aub.

Gr,Lianne
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 22:10
Als ik het patroon -een poncho - opzoek begrijp ik dat steken aantal niet helemaal heb je geminderd ?? 

Begrijp je dat je M1 6x moet breien ??? M1 bestaat uit 5 steken dat moet je dan dus 6x herhalen .

Ik heb nu even verder geen tijd meer om alles door te nemen Als het patroon goed is moet je dat even laten weten
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 22:35
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=120&d_id=2&lang=nl

Dit is het patroon,maar wat je nu zegt snap ik nog niet (schaam)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2013 om 23:07
Mutti ik ga even verder.
Lianne let op.
Je hebt 264 steken op de naald staan. Dan komt nu wat je moet doen.
Patroon M1 gaat in eerste instantie over 6 steken en het gaat over 4 naalden. Je hebt het patroon in het begin al een keer gedaan en je bent  goed uitgekomen met het aantal steken, je hebt nl 516 steken opgezet en je hebt er nu 264 over, dus je hebt de minderingen in het patroon goed gedaan.
Je breit in naald van M1 6 st ribbelsteek, 11 steken tricotsteek, 6 keer patroon M1 (zijn 36 steken, waarvan er dan nog 30 over zijn) 33 steken tricotsteek, 6 keer patroon M1, 20 steken tricotsteek, 6 keer patroon M1, 33 steken tricotsteek, 6 keer patroon M1, 11 steken tricotsteek, 6 steken ribbelsteek. Als het goed is heb je aan het einde van deze naald 24 steken minderop de naald staan, dus 240 steken.
Dan averecht terug, behalve waar ribbelsteek staat, daar brei je recht.
De 3e naald van patroon M1 wijst zich dan vanzelf. Alleen heb je nu 2 minderingen in ieder patroondeel M1. Zijn op het einde van de naald 48 steken minder. Dan houd je er precies 192 over.
ik hoop dat ik geen fouten heb gemaakt, ik heb het nagerekend, het zou moeten kloppen. Maar Mutti zal ook nog wel kijken en dan kijken we of mijn redenering klopt. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 07:43
Onder bij de boord heb ik het zelf maar uitgerekend,en ik kwam uit op alle steken samenbreien.
Van dat M1 snap ik dus niets.
Jillie zien wat in die M1 ,wat ik niet zie en snap?

Gr,Lianne
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 09:05
Je begrijpt M1 dus niet. Daar gaan we dan.
Het patroon beslaat 4 naalden. Je leest van rechts naar links. Er staan lege hokjes en hokjes met een schuin streepje erin. Bij de uitleg staat dat het schuine streepje 2 steken samenbreien betekent.
De eerste naald: 4 steken recht, 2 steken samen breien. Dit herhaal je het aantal keren dat aangegeven staat. In jouw geval dus steeds 6 keer totdat er een andere opdracht staat (bv tricotsteek).
Naald 2. Hele naald averecht.
Naald 3. 2 steken samenbreien, 1 recht, 2 steken samenbreien. Dit ook weer het aangegeven aantal keren herhalen.
Naald 4. averecht.
Dan volgt de rest van het patroon.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 09:07
Lidwina jouw redenering klopt . Ik had in de gauwigheid 5 steken geteld voor M1 i.p.v 6 .

Lianne als je nu eens een stekenverdeling op je pen maakt dus na die 6 ribbelsteken een markering(gekleurd draadje ) na die 11 tricot een markering na die 36 steken een markering enz enz zoals Lidwina heeft geschreven . Je breit dus niet maar je doet dat terwijl je steken op de pen hebt staan .Dan zul je zien dat je het getekende patroontje M1 6x kunt breien op die 36 st omdat je mindert worden het nu 30 steken en zo brei je je pen uit Op die 36 steken steeds M1 breien .(markeringen meenemen naar boven althans zo doe ik het ) Je teruggaande pen is av .Dan in je volgende pen  na die ribbelsteken ( alle pennen recht ) en die tricot steken weer M1 breien .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 09:17
M1 is het ruitjes patroon rechts onder naast je matenschema . Wat de tekens betekenen staat ergens anders uitgelegd .

M1 is bij jou 4 recht 2 samen br 4 r enz dit doe je op die 36 steken . Teruggaande pen is av aan de verkeerde kant en r aan de goede kant van je werk . Volgende pen is 2 samenbreien 1 r 2 samenbreien en dat doe je boven de steken waar je al eerder die minderingen had gemaakt .

Lidwina weet jij anders nog een duidelijker uitleg ?. Het blijft lastig het op te schrijven
Hoop datik het goed gedaan hebt .

Lianne als het nog niet duidelijk is dan roep je maar maar probeer neer te zetten waar je het niet meer snapt

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 09:20
Volgens mij moet het nu toch helemaal duidelijk zijn Mutti. Ik geloof niet dat we iets tegenstrijdigs beweerd hebben. 
Groetjes, Lida.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2013 om 18:24
Ben net thuis,geweldig de uitleg!!
Ja ik heb hem nuBig smile.
Dank je wel allemaal.
Fijn weekend,Lianne
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns