Plaid |
Reageer ![]() |
Autheur | |
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Mei 2013 om 10:55 |
Vraagje voor de dames die reeds een plaid gehaakt/gebreid hebben.
Welk formaat hebben jullie genomen ? Vermits ik hem uit 1 stuk ga maken moet ik starten met de juiste afmetingen en kan ik hem niet meer aanpassen zoals bij granny's. Het wordt een plaid voor volwassenen, geen kindermodel. Ik heb reeds een gehaakte plaid maar die heeft quasi de grootte van een bedsprei, zalig om je in te wikkelen in de winter op de sofa maar ik krijg al de bibber van zo'n kolossaal werk ![]() |
|
![]() |
|
Mamaeer ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dat kan ik me voorstellen....
ik zou er ook niet overheen zien! en de hoeveelheid 'wol' dat er in gaat!!!
|
|
![]() |
|
Nova ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2009 Locatie: Hillegom Status: Offline Points: 607 |
Ligt eraan waar die voor gebruikt gaat worden.
Ik heb er eentje van 1x1.40m voor over een stoel, 1,40 bij 1,80m als deken voor op de bank. Heerlijk om eronder te liggen. Volgens mij heb ik er ooit ook 1 gemaakt van 1,50x2,0m voor iemand op de bank. |
|
Groetjes, Femke
'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Wat is het formaat van de meeste fleece plaids? 150/150? of 150/180?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Bedankt Magtelt !
![]() Ik was net nieuwsgierig naar de courante maten van fleece plaids en vermits jij een 'wijze en ervaren dame' bent zoals dat heet, zal ik jouw afmetingen volgen : het wordt dus 150/180. ![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Tja, voor mij is dat voldoende. Voor mijn huisband van 1.92 koop ik extra lange.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Vele plaids zijn ongeveer 1,30 m op 1,50 m maar dan heb je er eentje dat enkel je benen bedekt terwijl een grote van 1,50 op 1,80 heerlijk is om je toe te dekken.
Wat het volume werk betreft zou ik opteren voor het eerste - dan heb je er bijna 2 voor hetzelfde werk - maar voor de gezelligheid en de warmte kies ik toch voor de grootste. Magtelt, momenteel lopen er hier thuis nog 2 'dubbele meters' rond : eentje van 1,89 m en eentje van 1,92 m. ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |