hulp gevraagd bij laatste regels van mijn poncho! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
ilonneke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 Juni 2013 Locatie: nijmegen Status: Offline Points: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Juni 2013 om 09:22 |
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gewoon recht breien. Als je rondbreit is tricotsteek alleen recht breien. Je hoeft dus in deze laatste 2 naalden niet te meerderen.
Voor de gehaakte rand. Je gaat na het overslaan van die ene cm gewoon verder met de draad waar je mee bezig was. Dus doorhaken en geen draad afhechten. (Je begint toch bij breien ook niet iedere steek opnieuw!!!!)
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
ilonneke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 Juni 2013 Locatie: nijmegen Status: Offline Points: 32 |
dank je. zo las ik het ook maar ik begon te twijfelen omdat ik wel met 2 rechte toeren ben begonnen en dat geeft een soort randje aan de hals, ik dacht dat het misschien bedoeld werd om dat onderaan de poncho dan ook te doen. het haken wordt een project op zich
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Als je bang bent dat je met haken de boel "verpest" kan je het ook gewoon niet doen
Ik zou een proefstukje haken .
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Met haaknaald 5 4 lossen kun je best een cm overslaan. Je doet telkens een stokje en 4 lossen, dat gaat heus niet trekken. Maar inderdaad maak eerst een proeflapje van twee toeren ribbelsteek en ga daarop proefhaken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar ik wil even iedereen bedanken voor de hulp en tips, mijn poncho is prachtig geworden! Al zeg ik het zelf! Bedankt!
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Fijn dat het gelukt is en dat je er zelf tevreden over bent .
Geniet maar van je werkstuk ,mocht je ooit weer omhoog zitten laat het, het forum maar weten . Is het haken gelukt ???
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Dank je wel dat je hebt laten horen dat de poncho goed gelukt is en dat je tevreden bent over het resultaat. Foto?
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Hoi ik heb hier 2 fotootjes. Het haken is ook prima gelukt en mooi geworden, vind ik! Ik ga er nog een maken met andere wol (ik vind de vienna mohair prachtig maar alles zit onder de haren. Ook ga ik dan het halsje iets smaller maken, omdat het nu met het splitje wel erg ruim wordt. maar ik vind het een super luxe poncho haha! ![]() |
|
![]() |
|
Ziet er prima uit . Ook het ' sierrandje " is duidelijk te zien .
met andere wol zal dat een ander effect geven denk ik . succes met je volgende project
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Is leuk geworden! Fijn gevoel he?
|
|
![]() |
|
Heel mooi geworden. Als je vindt dat de hals te wijd is zou je de gehaakte rand kunnen uithalen. Dan eerst een toer gewoon vasten haken, hier en daar een steek overslaan om het geheel strakker te krijgen, daarna het sierrandje er weer omheen haken. Een andere optie is aan beide kanten een knoop zetten, een lusje maken, daarmee kun je de poncho dan sluiten. Kun je natuurlijk net zogoed met 1 knoop doen, is een keuze.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Lida, ik denk dat ik er een knoop aanmaak idd, even kijken of dat leuk is. Dank allemaal! En tot mijn volgende project! Dan zal ik vast weer vragen hebben! Maar ik vind het heel leuk dat het toch mooi wordt terwijl ik alles heb moeten opzoeken en vragen hihi
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |