Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vragen bij model 694 van bergère 2013/2014

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
annemieb View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annemieb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vragen bij model 694 van bergère 2013/2014
    Posted: 05 Juli 2013 om 18:21
dag allemaal

Ik ben de sjaal nr 694 uit creaties bergère de france 2013/2014 aan het breien maar ik heb wel enkele bedenkingen bij de werkbeschrijving.
Na een stuk van 42 cm(88nld) gebreid te hebben moet ik beginnen met de verkorte naalden. 
dus * 22st breien, werk keren ,22st breien,
         keren, 44st breien,
         keren , 44st breien,
         keren, 66st breien,
         keren, 66st breien,
         keren, 2nld over alle st breien *
    nog 12 keer van * tot * breien,      tot hier geen enkel probleem en dan staat er
 keren, 44 st breien ,
 keren, 44 st breien ,
 keren 66 st breien,
 keren 66 st breien,
 keren, 16 nld over alle st breien    staat er hier niet iets te weinig?
 6 keer van * tot *   zijn dat de * van het eerste blok of mankeren er in dit blok *???

Kan er iemand mij verder helpen. Bij voorbaat dank
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 18:25
hoeveel steken heb je in het totaal op je pen staan ??

het patroon heb ik niet
Back to Top
annemieb View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annemieb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 18:29
 Ik ben begonnen met 88 st  en 42 cm boordsteek gebreid , en dan komen die verkorte naalden
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 19:12
hoi hoi ik heb het patroon wel want ik brei en haak momenteel ook uit bergere de ffrans 
als je nog vragen hebt wil  ik je wel helpen

groetjes christine 
Back to Top
annemieb View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annemieb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 19:17
aan ladyken,

ontbreekt er volgens u ook niets aan de uitleg van die verkorte toerren. Het eerste blok versta ik en heb ik al voor de helft gebreid, maar dan ????

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 19:18

http://nl.bergere-de-france.be/modeles/par-magazine/catalogue-2013-14/cat-13-14-n-694-etole-chauffe-epaules.html

Is dit het model?
Ik heb het boek niet, model gevonden via meneer Google. Is er geen schema tekening bij zodat je daar uit zou kunnen opmaken wat de bedoeling is?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 19:20
Ik denk dat ze in het 2e blok de **** tjes vergeten zijn te plaatsen en dat je 6x moet breien vanaf keren 44 steken breien t/m 16 pennen over alle steken breien .

Kan je niets uit een foto opmaken ?? 

Back to Top
annemieb View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annemieb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 19:32
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik denk dat ik het ongeveer snap wat ze bedoelen . Maar ze hebben sowiezo van alles vergeten . Ik ga morgen of anders maandag eens bellen naar de hulplijn van bergère zelf om te horen wat ze daar zeggen. Als ik een antwoord krijg van hun, zal ik het op dit forum posten zoniet beschrijf ik mijn oplossing.
Back to Top
annemieb View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annemieb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2013 om 19:51
aan lidwina,

Ja , dat is de bewuste sjaal/stola. Maar ik brei hem in de kleur neige (ofte gebroken wit) in plaats van zwart.
Back to Top
annemieb View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annemieb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2013 om 12:16
dag iedereen,
Zaterdag naar de hulplijn gebeld maar geen gehoor. Dus vanmorgen gebeld en volgens hun is er geen fout. De vrouw heeft wel uitleg gegeven hoe dat ik de instructies moet lezen. Dus hier volgt de beschrijving zoals ge het moet lezen en verwerken.
 88st opzetten en met nld 5, boordsteek 2/2 breien hierbij beginnen en eindigen met 3st recht.
Dit  gedurende een 42 cm (88nld) en dan beginnen met verkorte naalden. Aan goede kant van werk
* 22 st breien, werk keren ,22st breien,
         keren, 44st breien,
         keren , 44st breien,
         keren, 66st breien,
         keren, 66st breien,
         keren, 2nld over alle st breien *
    nog 12 keer van * tot * breien,          ( dus van * tot * zullen we blok 1 noemen)
werk keren,
44 st breien , (aan goede kant werk)
 keren, 44 st breien ,
 keren 66 st breien,
 keren 66 st breien,
 keren, 16 nld over alle st breien 
dan 6 keer van * tot *  (dus 6 maal blok 1)
werk keren ,  
 keren, 44 st breien ,
 keren 66 st breien,
 keren 66 st breien,
 keren, 16 nld over alle st breien 
dan 13 keer van * tot *  (dus 13 maal blok 1) 
werk keren,
 keren, 44 st breien ,
 keren 66 st breien,
 keren 66 st breien,
 keren,
en terug 42 cm (88nld) over alle steken breien  en dan alles afkanten
Lusje: 11st met nld 4,5 opzetten , 16 cm (46 nld) parelboordsteek breien en steken afkanten
en dan de afwerking en dat zou het moeten zijn.
Ik zat met iets heel anders in mijn kop. Ik zal dus maar breien zoals bergère het zegt.
Hopelijk is mijn uitleg voor iedereen duidelijk. Het kan zijn dat ik alleen problemen heb/had  om de instructies te begrijpen, maar daarvoor dient dit forum en ook de hulplijn van bergère.
Dit was het, groetjes en tot nog eens
Annemieb

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns