vraag over patroon mutsje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
geetje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 31 Juli 2013 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Juli 2013 om 21:50 |
Hallo,
Ik ben een beginnend haker en probeer nu een baby mutsje te haken. Nu ben ik bij toer 3, maar ik snap de steek niet. Het patroon gaat als volgt: Toer 1 = 12 halve stokjes in de ring Toer 2 = in elk half stokje, 2 halve stokjes haken. Dit zijn 24 steken. Toer 3 = vervolgens haak je 1 half stokje en 2 halve stokjes in dezelfde steek. Herhaal dit één keer. In totaal zijn dit 48 steken. Kan iemand mij helpen om toer 3 uit te leggen? Alvast bedankt! Groetjes Gea |
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je hebt 24 steken. In de eerste steek een half stokje, vervolgens in elke
steek 2 halve stokjes haken. Daarna maak je nog 1 half stokje in de steek waar je het eerste halve stokje gehaakt hebt. Zo krijg je 48 steken. Succes! |
|
![]() |
|
Bedankt Lori, ik snap wat je bedoelt, maar ik had het er zelf nooit zo uitgehaald. Want, wat bedoelen ze dan met 'in dezelfde steek' en 'herhaal dit één keer'???
Groetjes Gea |
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Ja, dat "herhaal dit 1 keer" vond ik ook vreemd.
Maar omdat je op het eind 48 steken moet hebben kan het niet anders dan zoals ik beschreven heb ![]() Soms is de uitleg onnodig moeilijk. Dat doet me wel eens terugdenken aan een vroegere reclame van ... ehh ik dacht Wehkamp: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...... of andersom ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |