Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe gehaakt topje aan stoffen rokje zetten?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe gehaakt topje aan stoffen rokje zetten?
    Posted: 22 Juni 2013 om 22:16
Ik ben bezig een meisjesjurkje te maken. Ik heb een leuke lapje gekocht en heb met een mooie bijpassende kleur een schattig bovenstukje gehaakt.

Maar nu... moet ik de afmetingen van de (rechte) lap nog aanpassen voor ik het aan het gehaakte lijfje zet? Is er ergens een beschrijving van hoeveel extra ruimte je per hoeveel borstomvang kunt nemen bvb? Zodat je niet te veel plooien krijgt bedoel ik. En bvb een verhouding onderwijdte/bovenwijdte van de lap?

Ik heb al gezocht naar patronen van gehaakte topjes met een stoffen rok eraanvast, maar daar werd ik helaas nog niet veel wijzer van. Heeft 1 van jullie wel eens zo'n jurkje gemaakt? Of weten jullie misschien waar daar meer info over te vinden is?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2013 om 22:41
http://hakenenmeer.blogspot.nl/2010_07_01_archive.html?m=1

Bedoel je zoiets?
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2013 om 22:48
Ik heb vorig jaar zo'n jurkje gemaakt. Eerst heb ik een dun elastiek aan de rand van de lap stof genaaid, zodat die ging rimpelen, daarna heb ik de goede breedte afgeknipt en toen de lap met de hand aan het bovenstukje genaaid.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2013 om 09:16
Je kunt ook rijgen en rimpelen. Met garen in de goede kleur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2013 om 09:55
Je lap in delen verdelen en je topje in evenveel delen en op die plaatsen merken

Dan de merktekens op elkaar aan laten sluiten en de ruimte er tussen inrimpelen Vervolgens aan elkaar naaien
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.357 seconden.
Lang Yarns