Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag muis breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag muis breien
    Posted: 18 Augustus 2013 om 13:43
Ik wil beginnen een muis te breien maar vraag me af hoeveel toeren dit stuk nu precies is. Ik zal er even achter zetten hoe ik het lees:

BODY

Cast on 10sts
Beg. With K & ss 2 rows 2 toeren
Inc1. In every st. = 20sts 1 toer
P 1 row 1 toer
Inc1. In every st. = 40sts 1 toer
Beg with P & ss 5 rows 5 toeren

Dus dan zou dit deel van het kontje totaal 10 toeren zijn, lees ik dat goed?

En wat bedoelen ze met: Beg. With K & ss 2 rows, en verderop: Beg with P & ss 5 rows? Ik weet wat K en P betekent, en dat ss slip stitch betekent, maar hoe slip stitch ik 5 toeren van 40 steken?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 13:49
volgens mij is dit 1 steek averechts breien, 1 ongebreid overnemen, 1 breien, 1 ongebreid overnemen,...
En in de teruggaande ronde hetzelfde doen, dit voor 5 rijen...
is dit deel, welke je nu wilt breien (kun je dit zien op een foto van het ontwerp) een niet egale tricotsteek??

Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 15:05
'ss" kan ook gewoon tricot zijn ,staat er in mijn vertaallijst
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 17:40
Het ziet er gewoon glad uit, dus dan zou het idd gewoon tricotsteek kunnen zijn ipv slip stitch. Het lastige is dat er een afkortingenlijstje bij dit patron zit, maar daar staat ss niet bij. Maar ik denk dat je gelijk hebt Mutti, ik ga het proberen!
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 20:59
Bij die laatste 5 toeren moet je volgens mij beginnen met een P toer (links breien )
en daarna verder in tricot breien.
dit haal ik er uit.

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2013 om 22:20
de vertalingen zijn soms niet altijd even duidelijk...
heb ooit dezelfde tekst tegen gekomen en die bleek de omschrijving te omvatten van een 'Partridge eye'.
zo zie je maar :-)
vandaar mijn vraag of het egaal was of niet :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns