Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voering

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voering
    Posted: 19 Augustus 2013 om 09:41
Hoi! 

Ik ben op dit moment bezig met het haken van een tas. 
nu wil ik woensdag stof gaan kopen voor de voering, maar ik heb echt geen flauw idee hoeveel ik nodig ga hebben! 

de tas wordt ongeveer 32x32 en 4cm diep, hoe berekenen jullie hoeveel voering je nodig hebt? er hoeft geen rits o.i.d. in.

En nog een ander vraagje:
Hoe werken jullie je haakwerk af? 

Ik loop altijd te vervelen met dat laatste draadje en weet eigenlijk nooit zo goed waar ik het moet laten...  Embarrassed

xx
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 10:31
Ik zou 50 cm stof kopen, de breedte van een lap is meestal 1,4 meter, dus dan heb je ruim voldoende.

De draadjes werk ik met een naald door het haakwerk heen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 12:25
Als je voeringstof over hebt, kun je hoesjes voor je mobieltje en voor pasjes maken, eventueel verstevigd met wat plakvlieseline.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 16:13
Als ik een tas voer maak ik er een papieren patroon van. Aan de hand daarvan kun je gemakkelijk zien hoeveel stof je nodig hebt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 23:52
Ik koop altijd veel te veel voering. Ik ben zo'n kluns achter de naaimachine dat ik altijd bang ben te kort te komen, haha. Maar inderdaad hou ik dan allerlei lapjes over die ik dan weer gebruik voor het voeren van kleine tasjes en onlangs een etui. Komt altijd van pas :-)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns