manteltje baby met capuchon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
buiten45 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 05 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 Oktober 2013 om 13:28 |
Hallo allemaal.
heb een patroon van phildar baby manteltje met capuchon. Nu staat er niet beschreven het in elkaar zetten vooral de capuchon zit ik een beetje mee ik moest een rechte lap breien van 43 cm bij 16 cm vind dit een beetje raar. Dan nog iets (wat ben ik vervelend he?)om de knopen eraan te zetten hoef je helemaal geen bies er aan te maken is dat niet veel mooier. Kan iemand mij advies geven Dank je wel alvast. buiten45
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Die rechte lap moet je dubbelvouwen . en dan aan 1 kant dichtnaaien en 1 kant op/in de halsopening naaien
meestal staat achterin het boek van Phildar beschreven hoe je dat moet doen .Het mooiste is tegen elkaar aan dan krijg je niet zo'n dikte in de hals Dat van die bies snap ik niet helemaal je hebt toch een bies eraan gebreid neem ik aan . Aan de ene kant met knoopsgaten en de andere kant zonder .
|
|
![]() |
|
buiten45 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 05 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 80 |
nee dat heb ik niet gedaan van die bies stond er ook niet op
heb hem ook niet uit een boek hij stond bij vrouw van de telegraaf dank je wel voor de reactie mutti
|
|
![]() |
|
hallo mutti
zit nu te denken brei jij altijd de bies er gelijk aan is dat makkelijker |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
http://forum.hobbydoos.nl/knoopsgat-zoals-phildar-het-beschrijft_topic25041.htmlDeze heb ik voor je gevonden. Even alles doorlezen. Ik heb een vest gebreid uit een phildarboek en daar stond het zo beschreven:
1) Neem met de borduurnaald de draad op die 2 steken met elkaar verbindt en trek deze verticaal en horizontaal aan zodanig dat een opening wordt verkregen. 2) Zet de opening vast met een paar steken. Doe hetzelfde vis à vis. 3) U verkrijgt een knoopsgat. Bij dit patroon heb ik ook de bies apart moeten breien, schijnt een phildar gewoonte te zijn.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik brei zoals het patroon het aangeeft of er gelijk aan vast of los .
Phildar laat je vaak een bies apart breien die je eindigt met een stukje tricot breien in een andere kleur . Dat haal je later weer uit en je zet de bies vast door overdwars je breisteken vast te zetten . Maar hoe kan het nu dat je geen bies moet breien dan krult je werk toch om ??? Ik krijg de babypatronen van de telegraaf niet geopend anders kon ik naar het plaatje kijken .
|
|
![]() |
|
ik dank jullie allemaal hartelijk
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |