Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagje over bungelpopjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje over bungelpopjes
    Posted: 19 Juli 2013 om 13:58
Hallo,

Ik heb het nieuwe boekje bungelpopjes haken van monique vos-meulenbroek gekocht. Ik ben het girafje aan het maken. Nu moet ik de armpjes maken en snap er niks van. Er staat een losse ketting van 18. Terughaken vanaf de tweede losse (17 v) en vanaf hier kom ik er niet meer uit. Toer 1: 5 v in de laatste l van de ketting (5 v) toer 2: 2 v in elke v (10 v ) enz. Als ik dit doe komt mijn haakwerk binnenste buiten. Help wat doe ik fout. Als ik 5 v in de laatste losse maak zit ik toch in de 17de vaste van de ketting. Dan heb ik toch 6 v. In de laatste losse. Ben ik nu zo dom, ik heb al heel veel gehaakt maar hier kom ik niet uit. Wie kan het aan mij uitleggen. Dank je.

Groetjes Sheila
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2013 om 15:42
Ik heb het girafje ook gemaakt. 
Je moet de 5v in de laatste losse haken, waar je ook de laatste vaste van het been in hebt gemaakt. Aangezien dan niet helemaal duidelijk is waar je bent begonnen, 5 terugtellen vanaf je haaknaald en daar 2v in haken. Er zit dan een klein openingetje tussen, maar daar zie je later niks meer van.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd?Confused
Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2013 om 16:14
Sorry, Ik snap het nog steeds niet. Hoezo 5 terugtellen en dan 2v??
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2013 om 16:49
Omdat de laatste v op de lossenketting ook in dezelfde steek zit, is het niet helemaal duidelijk waar de v voor het voetje begint. Vandaar dat terugtellen.
Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2013 om 21:52
O, zo had ik het in eerste instantie gedaan, maar ik vond het een vreemde manier. Heb het nu opnieuw gedaan en vind het nog steeds een raar gefriemel maar goed het is gelukt. Bedankt
Back to Top
Ciska View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ciska Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 13:10
Ik snap er zelf ook niks van hoe ik met toer 1moet beginnen bij bungel koe met de armpjes . Weet iemand hoe ik dat moet doen ? De vorige uitleg snap ik nog niet . Ik heb een toer vaste gehaakt maar daarna ?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 13:14
kan je aub het deeltje dat je niet snapt, opschrijven??
zo kunnen we je verder helpen :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Ciska View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ciska Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 14:35
Vanaf tour 1,
Back to Top
Ciska View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ciska Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 14:37
5vaste in de laatste losse van de ketting ? Is dat vanaf de haaknaald bedoeld of vanaf van onderen geteld ?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2013 om 17:23
De laatste losse was de eerste die je maakte van de ketting. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns