gehaakte stola, hulp gevraagd |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2013 om 18:34 |
Hoi, ik wil graag deze stola haken:
http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2013/03/de-gehaakte-stolas-van-brenda.html maar in plaats van bovenaan wil ik onderaan beginnen. Iemand enig idee hoeveel lossen ik dan moet hebben aan het begin van de toer? En hoe het laatste hokje er dan uit moet zien? |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Deze stola wordt van boven naar beneden gebreid. Ze maken een rij lossen van 2 m. Als ik jou begrijp wil je klassiek beginnen aan de punt. Dan zou ik eens bij Drops kijken staan er zoveel.
Deze is voor de rest gehaakt als een ouderwets ballennetje. Ze eindigen met een boogje, dan zou ik dus beginnen met 1 boogje en aan begin en einde steeds een boogje meer.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=123&d_id=22&lang=nlDit is hetzelfde idee alleen met veel dikker garen. Maar dan kun je het systeem zien.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Klopt Lidwina, het is puur boogjeswerk. 5 lossen,1 vaste.
En inderdaad moet er dus elke toer een boogje bijkomen. Maar uit hoeveel lossen moeten die eerste en laatste boogjes dan? Ik pieker er al de hele dag over. |
|
![]() |
|
O, mooi. Daar zitten stokjes in in plaats van vasten.
Maar wel vanuit de punt omhoog gewerkt. Dank je wel Lidwina, ik ga die proberen. |
|
![]() |
|
Bij de link naar het Dropspatroon staat het uitgelegd.
Bij de stola die jij aangeeft beginnen ze met een vaste te haken in de 7e losse, in feite zou je dit dus kunnen aanhouden als 1e boogje. De link die ik je gegeven hebt werkt met stokjes, maar het gaat natuurlijk net zo goed met vasten of halve stokjes, ligt er aan hoe groot je de gaten wil hebben.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
We zitten mooi samen te kijken en te plannen, leuk.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Ja leuk.
Het worden, denk ik, toch vasten. Het garen is voor naald 3,5-4 en als ik hiervoor 5 gebruik wordende gaten tenminste niet té groot. Anders zou je er totaal geen warmte meer van hebben ;-) Dank je wel voor het meedenken en kijken. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |