Phildar Patroon : Breipatroon Damessjaal met capuc |
Reageer ![]() |
Autheur | |
IngridBeerta ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2013 Locatie: Soesterberg Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 December 2013 om 12:49 |
Ik ben bezig met Breipatroon Damessjaal met capuchon van Phildar. Ik denk dat er een foutje staat in het patroon.
http://www.telegraaf.nl/incoming/article21897585.ece/BINARY/Damessjaal+met+capuchon.pdf Even voor af, het zijn telkens blokken van 44 regels, bestaande uit 11 dezelfde stukken, dan ga je over naar de volgende kleur. Dus kleur 1 is 44 naalden is 11 Er staat het volgende voor het verminderen voor de capuchon: Bij 176 naalden (= 44 ribbels) verder met de volgende kleur bij 192 naalden (=48 ribbels) links 1x1 st. afk, daarna ied. 4e nld:2x1 st. ied 2e nld: 5x1 st, 3x2 stk.,2x3 st. en 1x4 stk Kant op 224 naalden ( = 55 ribbels) tot h. de rest. 24 st. los af Als ik ga minderen bij 48 ribbels ( zijn 4 ribbels in de nieuwe kleur) heb ik nog maar 8 ribbels tot dat ik moet afkanten op 24 steken en 224 naalden. Ik kom dan uit op op een langere lengte uit. Wie heeft deze sjaal ook gebreidt? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb hem niet gebreid ,maar heb je je schema in de gaten gehouden ??.
Na 60 cm meerderen De meerderingen worden 10 cm hoog daarna 17 cm rechtdoor en vervolgens minderen dat stukje moet 15 cm worden . Als dit niet uitkomt dan zal je het daarin moeten zoeken door een dunnere pen te nemen zodat de hoogtes wel kloppen |
|
![]() |
|
IngridBeerta ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2013 Locatie: Soesterberg Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb het schema aangehouden
60 cm zijn 132 naalden als ik het eerste gedeelte gemeerderd heb tot 48 steken heb ik 176 naalden. Maar daarna klopt het niet meer Je moet eerst van 176 naar 192 naalden breien, dat zijn er 16 Van 192 naar 224 naalden ( het einde van het werk) zijn 32 naalden terwijl je over 44 naalden moet minderen. Dat snap ik niet... |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |