Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar Patroon : Breipatroon Damessjaal met capuc

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
IngridBeerta View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngridBeerta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar Patroon : Breipatroon Damessjaal met capuc
    Posted: 08 December 2013 om 12:49
Ik ben bezig met Breipatroon Damessjaal met capuchon van Phildar. Ik denk dat er een foutje staat in het patroon.

http://www.telegraaf.nl/incoming/article21897585.ece/BINARY/Damessjaal+met+capuchon.pdf

Even voor af, het zijn telkens blokken van 44 regels, bestaande uit 11 dezelfde stukken, dan ga je over naar de volgende kleur.
Dus kleur 1 is 44 naalden is 11

Er staat het volgende voor het verminderen voor de capuchon:
Bij 176 naalden (= 44 ribbels) verder met de volgende kleur

bij 192 naalden (=48 ribbels) links 1x1 st. afk, daarna ied. 4e nld:2x1 st. ied 2e nld: 5x1 st, 3x2 stk.,2x3 st. en 1x4 stk

Kant op 224 naalden ( = 55 ribbels) tot h. de rest. 24 st. los af

Als ik ga minderen bij 48 ribbels ( zijn 4 ribbels in de nieuwe kleur) heb ik nog maar 8 ribbels tot dat ik moet afkanten op 24 steken en 224 naalden. Ik kom dan uit op op een langere lengte uit.

Wie heeft deze sjaal ook gebreidt?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 15:44
Ik heb hem niet gebreid ,maar heb je je schema in de gaten gehouden ??.

Na 60 cm meerderen De meerderingen worden 10 cm hoog daarna 17 cm rechtdoor en vervolgens minderen dat stukje moet 15 cm worden .

Als dit niet uitkomt dan zal je het daarin moeten zoeken door een dunnere pen te nemen zodat de hoogtes wel kloppen
Back to Top
IngridBeerta View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngridBeerta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 17:07
Ik heb het schema aangehouden
60 cm zijn 132 naalden
als ik het eerste gedeelte gemeerderd heb tot 48 steken heb ik 176 naalden.
Maar daarna klopt het niet meer
Je moet eerst van 176 naar 192 naalden breien, dat zijn er 16
Van 192 naar 224 naalden ( het einde van het werk) zijn 32 naalden terwijl je over 44 naalden moet minderen.
Dat snap ik niet...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns