proeflapje maken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Anja van Elk ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: woerden Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 Januari 2014 om 16:35 |
Ik wil de bolero 129-10 maken.
Bij proeflapje staat 22 steken en 10 toeren. Er staat niet bij welke steek. Ik heb vasten gedaan omdat je die ook in het patroon gebruikt. De afmeting moet dan 10 x 10 cm zijn. Bij mij is de breedte wel 10 cm maar de hoogte niet. Want een toer vasten is nooit 1 cm hoog. Met grotere naald wordt het toch ook breder of alleen hoger. Alvast bedankt. |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dan word het ook breder.
Als je patroon met lengte in cm's werkt is het volgens mij geen probleem. |
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lengte mag best wat afwijken in toeren, breedte is wel erg belangrijk.
In het patroon staat ook altijd het aantal cm aangegeven van de hoogte, dus wanneer je dat goed in de gaten houdt moet het goed komen. maar wanneer de afwijking in toeren van de lengte van je proeflapje (te)veel is dan kun je wat problemen krijgen bij de aansluiting tussen mouw en het voor-/achterpand. De breedte van de mouw moet nl wel overeen komen met de hoogte van de uitsparing voor de mouw in de panden. Ik brei in dat geval dan eerst de mouwen, dan weet ik waar ik moet beginnen met de uitsparing voor de mouwen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |