Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pas breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
starter View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer starter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: pas breien
    Posted: 08 December 2013 om 08:12
Wie kan mij helpen een pas te breien op rondbreinaalden.
Ik begrijp niet hoe de steken van de mouw en lijf samengevoegd moeten worden
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 09:49
heb je je lijf en je mouwen ook op rondbreipennen gebreid en heb je bij je lijf (voor /achterpand )dan markeringen gezet en afkantingen gemaakt voor je armsgaten ???

Waar ben je geeindigd bij je breiwerk ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2013 om 10:08
Let op dat alle pennen of aan de goede of aan de verkeerde kant staan, het is een beginnersfout om dan bijvoorbeeld de mouwen met de verkeerde kant voor in te zetten en de rest aan de goede kant. En dat je niet zomaar alles achter elkaar zet, de mouwen komen aan weerskanten van het rugpand.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
starter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer starter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2013 om 11:22
Ik ben geeindigd tot armsgaten. Ik heb zowel de mouwen als het lijf rondgebreid.
Het is patroon 135-13 van drops
het patroon spreekt niet van het aanbrengen van een markering maar de zijkanten van lijf en mouw zijn met 15 steken boordsteek doorgebreid. Ik vermoed dat dit de markering is.
Vervolgens moest ik de middelste 7 steken van die 15 afkanten en de mouw op de rondbreinaald van het lijf zetten op de plek waar afgekant is. Daar loop ik vast.

alvast bedankt voor je reactie
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2013 om 15:36
Eerst aan beide zijkanten de 7 steken aflkanten, doorbreien tot waar je de eerste keer afgekant hebt, dan steken van de mouw erbij breien , dan doorbreien tot de volgende 7 afgekante steken en de 2e mouw breien en dan weer gewoon doorbreien. Je krijgt dan aan de zijkant een gaatje wat je later aan erlkaar naait.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
starter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer starter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2013 om 23:16
Dank je, ik ga er mee aan de slag.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.348 seconden.
Lang Yarns