sokken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Oepske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Maart 2014 om 19:42 |
Mijn recentste sokkenpaartje voor een vriendin. De volgende zijn terug voor onze jongste (maatje 44...) ![]() |
|
Grx
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dat zijn mooie sokken!!
zelfs een patroontje erin |
|
![]() |
|
omajan ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Mooie vrolijke sokken
|
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3634 |
geweldig daar zal je vriendin er blij mee zijn
heel mooi gemaakt groet nia |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5791 |
heerlijk warm mooie kleurtjes
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Leuk!
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Vind het zo knap.dat is iets wat mij nooit gelukt is.Mooi Hoor!!!
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Opal sokkenwol, mooi hoor. De wolwinkel waar ik meestal kom heeft het niet en ik gebruik dus meestal
Lana Grossa.
Niet dat dat lelijk is.
Maat 44, fijn hè - dan heb je echt een project. Ik heb hier de wederhelft met die maat en dan ook nog een hoge
wreef. Dan is zo'n klassieke hiel zoals jij hebt gemaakt het mooist, dan kun je heel rustig aan minderen in in . . .
Hoe noemen ze dat ook alweer de spie ? Ja hè.
|
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1548 |
Mooi hoor :)
|
|
![]() |
|
Oepske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Bedankt voor de reacties.
Dat Opal garen heb ik via internet besteld en de kinderen de kleuren laten kiezen. Ik kijk steeds met bewondering naar jullie "grote" projecten: mooie creaties waar veel uren werk in zitten. Voorlopig hou ik me bij sokken en babyborn poppenkleding. En natuurlijk ook de CAL deken ![]() |
|
Grx
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Oepske, sokken breien is niet voor dummies, daar zit ook rustig 2 weken werk en een kruiwagen vol liefde in.
En doorzettingsvermogen, na de 1e sok !!!
Ik was te lui om mijn sokkenfoto's te posten, maar wie weet doe ik dat nog - ik ben een beetje achter met showen
![]() |
|
![]() |
|
Haha ja, bij mij duurt sokken breien langer dan 2 weken. Maar het voordeel is dat je er minder hoeft bij na te denken of te tellen, en ik dus kan reageren als iemand me iets zegt. Bij andere werkjes krijgen ze dikwijls beeld zonder klank.
Ben benieuwd naar je sokkenfoto's!
|
|
Grx
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
gek eigenlijk die sokken. ik dorst daar nooit aan te beginnen, veel te moeilijk. toen was ik dus eens in de wolwinkel (altijd gevaarlijk) met mijn dochtertje en die zag daar een sok hangen in fluokleuren. die wilde ze ogenblikkelijk ook. ik stribbelde nog tegen (fluokleuren, allemaal acryl, gaat erg zweten aan je voeten) maar nee hoor was gewoon sokkenwol 75 % wol, zit prima. vervolgens probeerde ik nog te zeggen dat mama alles kon breien behalve sokken want die waren moeilijk, maar daar was de eigenaresse van de winkel al: nee hoor, hier neem dit foldertje maar mee, zo moet je het doen. En als je vast loopt dan kom maar langs.
ik ben dus inderdaad vastgelopen, op een moment dat de winkel dus echt dicht is, maar wat blijkt, met Facebook en YouTube is er voldoende hulp voorhanden, en wel vrijwel 24/7. die fluoroze met paarse sokken zijn ondertussen favoriet. ik heb nog een paar gebreid en nu wil ze eigenlijk niet meer anders, blijkbaar zitten die zelfgebreide sokken zooo veel beter. ik begin wel benieuwd te worden, misschien moet ik een paar voor mezelf breien zodat ik begrijp waarom die zo veel beter zijn. en mijn dochtertje wil er nog veel meer, een paar voor elke dag van de week. met de vele truien die ik gebreid heb, met alle mogelijke patronen erin, heb ik nog nooit zo veel dankbaarheid geoogst. wat is dat toch met sokken? |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
vrolijke sokken Oepske
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14144 |
Mooie sokken. Mijn moeder breide grijze en wat er op leek sokken voor mijn vader. Hij droeg ze altijd. Op zondag droeg hij ze ook onder het nette pak en dito schoenen, maar.... hij deed er nette sokken overheen, zag het niemand!!!
Je moet eens op Ravelry kijken, daar staan de meest prachtig sokkenpatroen. Er is volgens mij ook een sokkenbreigroep.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Ik heb me aangesloten bij een sokkenbreigroep op facebook, maar ik vermoed dat die nog maar net opgestart is. Slechts enkele leden en er is amper beweging op...
Maar ik ga zeker nog eens op Ravelry kijken. Bedankt voor de tip. Altijd leuk om iets nieuws uit te proberen - dat wordt dan meestal een vakantieprojectje
![]() |
|
Grx
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Mooie sokken en lekker warm lijkt mij.
|
|
![]() |
|
Het is geen sok uit de winkel, waarop staat maat 35-38, die erg oprekken voor mensen met maat 38, terwijl een maat groter
echt te groot is. Iedere keer dat je ze aanhebt zitten ze fijner, door het materiaal vormen ze zich naar jou, lekker.
Voor de zomer kun je dan overstappen op sokkenwol met een katoenmengsel.
|
|
![]() |
|
lianne M ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 Maart 2013 Locatie: limburg Status: Offline Points: 255 |
mooi,en wat zullen ze lekker warm zijn.
dit wil ik ook nog eens gaan leren
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |