Hoofd en voeten |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Maart 2014 om 13:01 |
Ik ben een beetje achter met showen, dus denk niet dat ik dit effe uit mijn mouw geschud heb. Ik heb 2 paar sokken gebreid.
De boord heb ik met de hand rond gebreid en de rest voor het eerst op de machine - wel sneller maar jee wat een gefriemel.
![]() Het andere voor op het hoofd, het is een patroon van knitty en ik had het al eens eerder gemaakt.
![]() Maar de 1e was aan vervanging toe, ik moet zeggen ik heb het met veel plezier gebreid. Op de foto ziet het er enorm plat uit
maar dat komt omdat ik het nat om een bord gespannen heb, zodat het een baret-vorm zou krijgen.
Op dit moment haak ik een gekko, nou is haken niet echt mijn ding, maar het helpt enorm tegen het piekeren, hier zie je mijn vorderingen.
![]() Hij ziet er heel scheef uit, maar dat schijnt te horen - ik zal wel zien waar het schip strandt
|
|
![]() |
|
breimaan ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 851 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mooie dingen heb je gemaakt. Ik ben een beetje jaloers op je sokken.
Het is al moeilijk om ze op 4 nld te breien. En jij hebt ze op de machine gebreid. Knap hoor. Doe je dat op een breimachine? |
|
http://breimaan.blogspot.com/
groetjes, breimaan |
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
mooi.........
![]() |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
ik had de boorden op de hand gedaan en de rest van de sok kun je dan in 1 dag klaar hebben. Als ik gewoon op de hand
brei heb ik zo'n beetje het tempo van 1 sok per week. Ik moest ook experimenteren op de machine, omdat ik nog nooit
eerder een sok op het ding gemaakt had en dus ook niet wist hoeveel toeren ik moest maken. Het breien, uithalen, breien
zit niet in die dag per sok en ik weet ook niet of ik het de volgende keer weer zo doe.
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Mooi allemaal.
Ik heb mijn breimachine weggedaan. Het breien gaat super snel, maar op die van mij, dubbelbeds, zag ik vaak niet dat er iets mis ging. Een middagje en hup een pand van een trui klaar. Haalde ik hem eraf, bleek er een ladder in te zitten, omdat er een steek was gevallen en in de volgende nld had hij er al weer 1 bijgemaakt en viel dus niet op. Weer uithalen en na een middag breien, zat ik dan nog met lege handen. Dus geef mij maar gewoon 2 breinaalden, dan zie ik tenminste wat ik doe! ![]() |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
zo das mooi allemaal!!
enne niet piekeren, alles gaat meestal toch anders dan je denkt! ![]() |
|
![]() |
|
Geotje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Leuk allemaal. De kleurtjes van de Gekko vind ik ook erg leuk. Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt!
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5791 |
ziet er goed uit allemaal.
en worden lekker warme voetjes |
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2394 |
Ziet er goed uit!
Enne, van dat piekeren is heel herkenbaar hoor. Het is niet voor iedereen weggelegd om eenvoudig "niet te piekeren" , je kunt je gedachten nu eenmaal niet op non-actief zetten. Handwerken is een perfecte manier om de gedachten te verzetten.
![]() |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron: Omdenken)
|
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Ha,dat piekeren herken ook ik! Ik heb in een zeer piekervolle periode 2- tweepersoons-spreien gehaakt.Werkt best goed,in iedergeval zeer produktief!!
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
prachtig!
|
|
![]() |
|
Niet piekeren is inderdaad heel moeilijk, het werd zelfs zo erg dat ik er helemaal gestoord/verstoord van raakte.
Nu is het een stuk beter (haak, brei, haak, brei enzovoorts
![]() @Cully, dat gebeurt mij ook wel eens vooral als het garen erg donker is. Pas nog in de deken voor katmans, maar
die maakt het niets uit als het maar lekker voelt en lekker ligt.
|
|
![]() |
|
Haakmama ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 10 Maart 2013 Locatie: Renswoude Status: Offline Points: 190 |
Mooi zeg. En creatief bezig zijn is een heerlijke afleiding
|
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Mooi en leuke kleurtjes van je baret.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3634 |
ziet er mooi uit hoor
en die gekko ![]() ![]() groet nia |
|
![]() |
|
Oepske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Mooie sokken. En die gekko belooft super te worden.
|
|
Grx
|
|
![]() |
|
Janne Marie ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Mooi allemaal.
|
|
![]() |
|
Elizabteh ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2010 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 2524 |
Leuk.
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |