Vraag over afkanten patroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
breibrei ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 6 hours 19 minuten geleden Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 6 hours 9 minuten geleden om 15:00 |
Dag allemaal! Ik ben een beginnende breister en loop tegen een probleem aan. Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen. Ik ben de kap van 075 Lena van Lang Yarns aan het breien. Ik heb de eerste 20cm in patroon l gebreid, alleen snap ik nu niet zo goed wat ik moet doen bij het afkanten. Ik ben momenteel aan de goede kant en wil beginnen aan "elke 2de nld aan weersz 6x8 st afk". Betekent dat dat ik de goede kant moet breien en pas moet gaan afkanten bij de oneven kant, oftewel de 2de nld zoals beschreven in patroon l? En waarom staat er 6x8 afkanten, en niet gewoon 48 stk afkanten? Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen? Dankjewel! Hieronder de instructie uit het patroon: Patroon l: Nldn Nr 5: halfpatentsteek oneven aantal st: 1ste nld goede kant: 1 kst, *1 av st, 1 r st* van * tot * blijven herh, eindigen met 1 av st, 1 kst. 2de + 4de nld av kant: 1 kst, *1 r st, 1 av st* van * tot * blijven herh, eindigen met 1 r st, 1 kst 3de nld: 1 kst *1 av st, 1 r st, hierbij 1 nld dieper insteken *, van * tot * blijven herh, eindigen met 1 av stk, 1 kst 1x de 1ste tot de 4de nld br, daarna de 3de + 4de nld blijven herh. De kst bij het begin van de nld afh en op het einde van de nld br.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |