Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhoe is iedereen gaan handwerken?

Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ellewol View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 08:53
Ik heb op de lagere school breien, haken en naaien geleerd. Smocken vond ik heel erg leuk om te doen. Heb nog een speldenkussen van de lagere school met siersteken. Later ben ik ook kleding gaan maken, maar is niet echt mijn favoriete hobby. Tegenwoordig brei en borduur ik veel. Sokken breien vind ik ook leuk. Tekenen deed ik ook al graag op de lagere school. Soms teken ik nu nog wel eens.
Groetjes Elly

Liefde kun je niet verspillen
-----------------------------
http://home.kpn.nl/elly.storm
Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 09:01

Heb ik ooit niet gehandwerkt ?????? Soms denk ik wel eens dat ik de hechtingen zelf bij mijn moeder gedaan heb, toen ik geboren ben.

Zo lang ik me kan herinneren, ben ik bezig geweest met naald en draad en was ik bezeten van lapjes. Mijn moeder had op zolder een kist met hele mooie ouderwetse jurken, die ze zuinig bewaarde voor ?????

Die rokken waren toch zo'n mooie lappen, dus knipte ik daar stukken uit om poppenkleertjes van te maken .... zou ze het ooit geweten hebben ???

Ik was 9 toen ze kanker kreeg, dus daarna is ze nooit meer op zolder geweest.

In de vakantie was een van mijn taken altijd om haar naaidoos op te ruimen, al de losliggende draadjes werden weer netjes op hun klosje gedraaid, zou daar mijn liefde voor draadjes en verzamelen vandaan komen ???

Op mijn 14e, ging ik naar het schoenfabriek en werd schoenstikster.

Kort nadat mijn moeder was overleden, ik was 16, wilde mijn broertje, 12 jaar oud een trui met een ingebreide v. Mijn brei ervaring was alleen het broddelen op school, maar ik kocht wol, donker bruin en geel voor de v, en ik breide een trui voor hem. Sindsdien heb ik de breinaalden nooit meer weggelegd. En haken en borduren kwamen er vanzelf bij.

Ik zou een groot warenhuis moeten hebben om alles op te bergen wat ik ooit gemaakt hebt, en ik geniet er nog iedere dag van .

TONY
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns