|
Reageer
|
| Autheur | |
saskia welmoed
Hobbywonder
Lid sinds: 01 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 399 |
Onderwerp: kerstmarkt ?Posted: 23 November 2008 om 15:25 |
|
Hallo allemaal, Er wordt hier regelmatig gesproken over de kerstmarkt van Chrisje... En ik begreep dt veel hobbydozen spullen daarvoor maken. Ik kan maar niet terug vinden hoe dit ontstaan is en wat voor doel er achter zit.... Wie kan me dit in het kort uit de doeken doen ? Misschien ook wel handig voor alle nieuwelingen hier. groeten, Saskia Welmoed
|
|
![]() |
|
Corry R
Hobbyguru
Posted: 23 November 2008 om 16:04 |
|
http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=2124&K W=het+goede+doel hier is het allemaal begonnen.Sterkte met lezen. |
|
![]() |
|
chrisje
Hobbyguru
Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 23 November 2008 om 17:27 |
|
leuke vraag!!! ben net deze middag bezig geweest om al een deel van de spulletjes te verpakken, te prijzen, enz... Zoveel leuks weeral, je zou hier een vlieg moeten zijn! Nog even in het kort: de opbrengst van deze verkoop gaat naar een tehuis in Sri Lanka (in Maharagama). Toevallig woont een vriendin van mij daar vlak bij, dus soms hebben we een extra fotootje of nieuws van "onze" meisjes daar! Dit werkte zo inspirerend, dat enkele hobbydoosjes het ook leuk vonden om daar zelf een kindje "aan te vragen" om te sponsoren... Moet zeer zeker niet, maar is wel erg leuk ook. Die kindjes sturen dus brieven. Zo kan een idee uitgroeien tot iets waar heel veel mensen hun hart en ziel in gaan geven... Ook het item rond de "tasjes" loopt in feite rond dit tehuis: voor kerst zijn er maar liefst 100 tasjes opgstuurd naar dit tehuis. Ik kreeg net bericht dat ze veilig zijn aangekomen en op het kerstfeest zullen worden uitgedeeld. Deze tasjes werden door vele hobbydoosjes samen bij elkaar gebracht!
|
|
![]() |
|
Corry R
Hobbyguru
Posted: 23 November 2008 om 17:58 |
|
Wat fijn dat de tasjes er zijn,ben erg benieuwd naar de reacties.
|
|
![]() |
|
rita_1709
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
Posted: 23 November 2008 om 18:07 |
|
Leuk dat de tasjes zijn toegekomen, kijk net als Corry uit naar de reacties, en misschien een fotootje ??? Zou wel leuk zijn ! |
|
|
Groetjes,
Rita. Bloemen zijn om mooi te zijn.. Mensen zijn om goed te zijn !! |
|
![]() |
|
mineke.j
Hobbywonder
Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Posted: 23 November 2008 om 18:28 |
|
Wat een leuk initiatief en wat is het verhaal met de tasjes?? .... Ik ben pas net actief op deze site maar als er dit soort acties spontaan ontstaan zegt iets me dat ik hier met hele prettige mensen te doen heb!! Ik pak het breien en haken net weer op en als ik weer wat handiger ben wil ik zeker meedoen ... nu is de tijd tot kerst wat krap voor me. November en december ijn in het onderwijs altijd erg druk! Begin ik gewoon in de zomer! |
|
![]() |
|
Corry R
Hobbyguru
Posted: 23 November 2008 om 19:50 |
|
Het is aan Chrisje natuurlijk,maar ik ga straks weer verder met knuffels maken voor de markt van volgend jaar.De tasjes was omdat Chrisje wat hulp had gehad van de hoofdzuster van het meisjeshuis,zij wilde er 100 maken om aan de meisjes een kadootje te geven met kerst,we hebben toen met z'n allen gezorgd dat er voldoende tasjes waren.Chrisje heeft wat problemen met haar pols en kon niet teveel handwerken,maar ze zijn nu op hun plek.heel fijn en leuk om zo met elkaar kinderen te helpen die niets hebben.
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Posted: 23 November 2008 om 19:58 |
|
En nu zijn we benieuwd naar het Kerstkadootje, dat we volgend jaar gaan maken voor de meisjes.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |