Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny square

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Granny square
    Posted: 02 Maart 2014 om 18:57
Op dit moment ben ik verschillende granny squares aan het haken als voorbeeld, dan kan mijn collega daar uit kiezen als ze wil! 
nou ben ik bezig met de volgende granny square, maar ik kom er niet uit! 
ik heb het idee dat de beschrijving en de tekening niet overeen komen, dus bij deze vraag ik aan jullie hulp en advies :)

Ik heb de binnenste 4 rondjes al gehaakt: 

mijn probleem zit dus bij de buitenste ring, toer 3. Het opzetten van 70 lossen gaat nog, dan staat er "begin in 4e losse vanaf haaknaald", maar in de tekening staat het pijltje de ander kant op?? als ik toch eigenwijs de beschrijving volg, dan kom ik in de knoop bij het samenvoegen. 

ik snap hoe ik de buitenste ring aan de binnenste ring vast moet maken, maar als ik dan verder ga met de stokjes heb ik het idee dat mijn ketting losse aan de verkeerde (rechter) kant zit. Je haakt toch altijd naar links?! ik ben echt het spoor bijster.. dus ik hoop dat jullie mijn beschrijving snappen en mij kunnen helpen! 

alvast bedankt.. :)
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2014 om 19:21
Kun je de afbeeldingen misschien iets groter maken, kan het nu niet goed zien.
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2014 om 21:43
ik kan het helaas ook niet lezen
Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 10:41
zo beter?
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 11:03
Kan aan mij liggen else, maar als je iets nieuws gepost hebt, dan is het niet zichtbaar.
Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 11:09
ik dacht dat ik de foto's in het eerste bericht gewoon had bewerkt. 
ik zie nu dat de foto van het patroon zelf er niet meer in staat, ik ga er even naar kijken!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 11:09
Je zou ook even het stukje tekst waar je niet uitkomt over kunnen typen. Dan kunnen we het zeker lezen.
Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 11:16
foto's zijn vergroot! 

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 20:18
Lastig, heb zelf nog nooit zoiets gemaakt.
Voor zo ver ik het kan zien, lijken tekst en plaatje te kloppen.
Is het niet een kwestie van je boek (en haakwerk) onderste boven leggen?!?
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 23:06
Toer 3 moet je van links naar rechts haken en dan haak je toer 4 terug dus van rechts naar links.

Let niet op het slordige haakwerk ik heb het even heel snel gehaakt en de cirkels niet helemaal op de juiste manier gesloten en ze aan de middelste cirkels vastgehaakt met halve vasten ipv de lus door de aansluiting heen te halen maar nu heb je misschien een idee hoe je het moet doen.

Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2014 om 09:22
maar nou vraag ik me af, als ik m zo de andere kant op haak dan klopt de tekst niet toch?
dan staat er "begin in 4e losse vanaf haaknaald" maar op t plaatje zie ik dat niet als ik kijk vanaf het zwarte pijltje?! 

Wel heel erg bedankt voor je reactie + foto's!
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2014 om 11:26
Zoals ik het zie horen die pijltjes bij toer 4 en niet bij toer 3.
Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2014 om 12:37
oke heel erg bedankt! ik ga straks even mijn best doen! 
Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2014 om 15:50
Het is gelukt! Bedankt voor je hulp Ing!
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2014 om 19:35
Top!!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns