Een paar vragen |
Reageer
|
| Autheur | |
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Een paar vragenPosted: 20 Februari 2014 om 17:38 |
|
Ik heb een vraagje over deze poncho.Maar ik ben ten eerste heel erg blij dat het mij eindelijk na een hele lange tijd gelukt is om een foto te plaatsen.Ik ga eerst kijken of hij er inderdaad staat. De vraag volgt zometeen. |
|
|
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 17:53 |
|
PFFFF.Ik ben blij.
Hier komt de vraag.Deze poncho is uit het blad Simply breien van Januari 2013.De wol ligt al een jaar in de kast en eindelijk wil/kan ik er aan beginnen.Maar de problemen komen al heel snel.Zoals je ziet moet het patroon netjes onder elkaar komen.Maar dat lukt mij niet. De eerste 6 naalden moeten volgens de Italiaanse opzet.Dat gaat goed.Dan moet ik 13x in iedere naald aan weerskanten 1 st.meerderen.Dat gaat ook goed en het patroon blijft netjes onder elkaar. Maar dan moet ik 17x 1 steek meerderen in de 2e naald.Het patroon is 1e nld.recht en de 2e nld.1 recht 1 averecht. Ik heb al van alles geprobeerd maar de hobbeltjes lopen schuin weg en komen niet boven elkaar. Wat doe ik fout?( Ik zal proberen een foto te laten zien van mijn proeflapje.) |
|
|
|
![]() |
|
Mutti
Hobbyguru
Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8181 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 19:06 |
|
Je hebt net in IEDERE naald 13x 1 steek gemeerderd aan weerskanten .Dat moet je nu 17x in iedere 2e naald doen dus weer aan weerskanten
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 20:07 |
|
En dan tel je het patroon van de 2e naald terug, vanaf de steek die nog goed in patroon is.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
emmanuelle
Duizendpoot
Lid sinds: 16 Februari 2014 Locatie: oudenaarde Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 20:58 |
|
patronen voor een poncho te breien is altijd allemaal mooi getoond maar als je het wilt maken en het eindresultaat is nooit hetzelfde (dit heb ik al verschillende keren meegemaakt).
ik brei zelf mijn poncho maar ik werk met 2 naalden en dit gaat veel makkelijker en dan alles aan elkaar naaien en je hebt ook een ponco. |
|
|
ik heb een eigen facebookpagina en dat is je hoeft enkel de link de kopieren
https://www.facebook.com/pages/Naai-en-breiwerk/404466519656117?ref=hl |
|
![]() |
|
bloem
Hobbyguru
Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8337 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 21:17 |
|
Ik vind de uitleg toch heel duidelijk.
ene Frea de foto staat er mooi op |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 21:29 |
|
Ik ben zo eigenwijs, dat ik een poncho op de tunische haaknaald haak naar een breipatroon. Foutjes komen op eigen rekening.
Maar als er een patroon is van 1 steek recht, 1 steek averecht, zit ik hardop te mompelen en desnoods vanuit het midden van de pen, waar de steken goed zitten, te tellen naar de zijkant, waar ik de eerste steek moet breien. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
emmanuelle
Duizendpoot
Lid sinds: 16 Februari 2014 Locatie: oudenaarde Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 21:38 |
|
hallo bloem,
De uitleg hierop snap ik wil maar ik wou dit gewoon zeggen dat het soms moeilijk en ingewikkeld staat uitgelegd op het patroon en dat je soms met een beetje zoekwerk en fantasie de dingen zelf kan maken zonder de moeilijke uitleg op de paronen zoals een poncho breien
|
|
|
ik heb een eigen facebookpagina en dat is je hoeft enkel de link de kopieren
https://www.facebook.com/pages/Naai-en-breiwerk/404466519656117?ref=hl |
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2014 om 22:21 |
|
Dit is een poncho die met 2 naalden gebreid wordt.Maar zoals Magtelt al schrijft moet ik dus bij iedere naald steken tellen.Ik was een beetje in de war omdat de goede kant,dus voor mij de 1e naald ,de binnenkant is.De bobbels die je ziet zijn de rechte steken,ik nam aan de averechte steken.Het wordt nu misschien een beetje ingewikkeld maar ik geloof dat het nu wel gaat lukken.Bedankt allemaal voor je reactie.
|
|
|
|
![]() |
|
bloem
Hobbyguru
Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8337 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Februari 2014 om 08:59 |
je hebt helemaal gelijk |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |