Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenzijn jullie trots op wat je doet?

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 13 April 2009 om 13:52

lekker laten kletsen,
diep van binnen zijn sommigen jaloers dat ze het zelf niet kunnen,
iedereen mag toch een hobby hebben?
laatst had ik ook een breiwerkje ergens mee naar toe, geen enkele negatieve opmerking, meer vragen van wat ben je aan het maken en wat leuk dat je dat doet.

en als ze het over jou en je hobby hebben geeft dat alleen maar aan hoe saai hun eigen leven is als ze daar niks over te vertellen hebben!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2009 om 16:19
Ik zou ze niet graag de kost geven die zeggen: "Ik wou dat ík daar tijd voor had." Dan denk ik dat ALS ze het echt willen, dan maken ze er tijd voor.

Het tijdschrift Mind van april haakt hier net op in met een artikel over positieve psychologie. Er staan oefeningen in tegen onzekerheid, frustratie, onvrede en stress. Eén van die oefeningen is om met twee verschillende schoenen de stad in te gaan en te kijken wat er gebeurt. Ziet niemand het? Is dat vervelend omdat je onzcihtbaar bent of betekent het dat je je niet druk hoeft te maken over andere mensen?

Ik loop al 25 jaar achter een afwijkend, opvallend boodschappenkarretje, iedereen in de buurt kent me ermee, en naar de dierenarts loop ik met een kinderwagen met een kattenmandje erop. Laat ze maar lachen. Hebben ze eindelijk iets leuks in hun leven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2009 om 19:36
JIJ BENT OOK ZO'N HEERLIJK POSTIEF MENS, MAGTELT. IK PROBEER ELKE KEER HEEL VEEL VAN JE TE LEREN. STEEDS ALS IK WEER DENK DAT ANDEREN HET RAAR VINDEN GA IK PROBEREN OM DIE LAATSTE ZIN VAN JOU IN GEDACHTEN TERUG TE BRENGEN. LAAT ZE MAAR LACHEN. HEBBEN ZE EINDELIJK IETS LEUKS IN HUN LEVEN.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2009 om 19:43

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

ach zodra mensen zien wat het resultaat is, houden ze vrij snel hun mond hoor. Dan benijden ze je alleen maar. Alles wat je zelf maakt, is het waard om trots te zijn ongeacht het resultaat. Ik krijg meestal opmerkingen als "pfoeh waar haal je de tijd vandaan". Terwijl die mensen zelf nonstop voor de tv hangen....zucht

Heel herkenbaar. Ze vragen mij ook altijd waar ik de tijd vandaan haal. Tja, gewoon lekker 's avonds op de bank en gaan met het knutselgebeuren. Lekker toch. Ik ben in ieder geval wel trots op mijn creaties, wat een ander ervan zegt, moeten ze lekker zelf weten.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2009 om 20:33

Gewoon lekker doorgaan met breien. Het is toch een hele leuke hobby, je bent lekker bezig en maakt iets leuks.

Ik krijg meestal toch wel leuke reacties en anders dan lach ik maar een beetje om, ieder zijn hobby toch. Veel mensen hangen de hele avond voor de tv of doen de hele tijd computer spelletjes. Maar ja als zij dat leuk vinden.....
Wij handwerken liever. Ik heb trouwens altijd het gevoel dat ik heel nuttig bezig ben.....

Wat ik vaak wat minder vind is als mensen over hun oma beginnen als ze mij zien breien......

odette
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 April 2009 om 22:48

hoi hoi,

ik zit van de zomer altijd voor de deur met haak of brei werkje,sommige mensen zie je lachen en maken vaak een opmerking zo van,ach bestaat dat nog????ik zeg dan maar niets en denk wat een domme mensen,maar  ik heb 1 buurvrouw en ik woon al 20 jaar op het zelfde adres,en als ze me ziet zitten handwerken ,zegt ze ach oma of mamaloe,je lijkt wel 80 en dat je dan op straat durft te breien of haken!!!

ik schiet dan altijd uit me slof,en zeg dan  heb je er problemen mee ofzo of ben je jaloers dat ik leuke dingen maak en jij alleen maar boven met je man op de bank zit!!!!nou dan word ZIJ boos en zegt nou vroeger kon ik dat ook allemaal breien en haken allemaal geleerd op school maar nu doe je dat toch niet meer!!!

ik zeg dan weer weet je zeker dat jij geen 80 bent met je vroeger,en dan moet je weten dat ik 47 ben en zij 54 over welke vroeger praat ze dan,hhahahahahah.

maar ze komt wel elk jaar vragen of ik voor haar truien kan breien,dan zeg ik resoluut neeeeeeeeeeeee ik ben toch een oma van 80 en ouderwets,ga jij je truien maar in de winkel kopen,ik moet nu ponchoos haken voor de kinderen uit de buurt die mij wel gaaf vinden dat ik haak,hihihi nou ja zegt ze dan,en gaat dan maar weer gepikeerd naar huis,hahahahahahah  en dat doet ze dus al 20 jaar zo!!!!!!!

ik lig dan achteraf in een deuk,eerst mij bekritiseren op mijn handwerekn en dan om truien komen vragen,nou ik dacht het niet dus.

gewoon doen waar je zelf zin in hebt hoor,of dat nou zoals in mijn geval voor de deur is,of voor andere in de tram bus of bij de dokter of bij het zwemmen kijken van je kleinkind maakt niet uit,gewoon lekker handwerken sommige zijn gewoon jaloers!!!

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2009 om 09:56
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

IK DENK DAT HET SCHEELT DAT IK WAT JONGER BEN. IK HERKEN JOU GEVOEL WEL ZO AF EN TOE. DAN DENK IK: IK NEEM HET DAAR MAAR NIET MEE NAAR TOE WANT STEL JE VOOR DAT IK OPMERKINGEN KRIJG. MAAR AAN DE ANDERE KANT IS HET EEN GEWELDIGE HOBBY DIE WE HEBBEN EN IK GROEI ER STEEDS MEER OVERHEEN. MENSEN VINDEN HET LEUK OM DINGEN TE ZIEN GROEIEN, OM JE STEEDS BEZIG TE ZIEN EN DAN INEENS HET WERKSTUK AF OM JE LICHAAM TE ZIEN HANGEN. EN NEGATIEVE OPMERKINGEN ZULLEN ER ALTIJD BLIJVEN KOMEN. MAAR DAT DOEN DIEZELFDE MENSEN OOK OM JE JAS DIE ZE NIET ZINT EN OM JE HAAR WAT NAAR HUN IDEE TE KORT IS. OM JE HUIS WAT NET DE VERKEERDE KLEUR GROEN HEEFT EN OM JE LACH DIE NET TE HARD IS. IS HET ONS WAARD OM ONS LEVEN DOOR DIE MENSEN TE LATEN LEIDEN? OF DURVEN WE ER BOVEN TE GAAN STAAN EN ONZE EIGEN KEUZES TE MAKEN. ACH IK HEB ZELF NOG EEN LANGE WEG TE GAAN WAT DAT BETREFT. MAAR PROBEER DIT MEZELF STEEDS VOOR TE HOUDEN: JE BENT UNIEK EN WAARDEVOL EN JE MAG JE EIGEN KEUZES MAKEN.

WAT HET AANHECHTEN VAN EEN NIEUWE BOL BETREFT: VAAK BREI IK ZO'N STEEK OF DRIE MET TWEE DRADEN TEGELIJK. 1 DRAAD VAN DE OUDE BOL EN 1 DRAAD VAN DE NIEUWE BOL. GEWOON WANNEER DE DRAAD BIJNA OP IS. DUS MAAKT NIET UIT OF JE AAN HET BEGIN OF HALVERWEGE DE NAALD BENT. IN DE VOLGENDE NAALD MOET JE DAN WEL DIE TWEE DRADEN TEGELIJK BREIEN. EN ER NIET TWEE STEKEN VAN MAKEN. AAN HET EINDE KAN JE DIE DRADEN AAN DE ACHTERKANT WEGSTOPPEN EN JE ZIET ER VAAK NIETS VAN. MAAR IEDER HEEFT ZIJN EIGEN MANIER. MISSCHIEN VIND JE EEN KNOOPJE LEGGEN MAKKELIJKER. DAT MAG.

dat je jonger bent, is bij mij juist meestal het nadeel. Dat mensen niet verwachten dat je dat op jonge leeftijd al doet.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2009 om 15:11

Ik denk dat iedereen wel hiermee te maken krijgt!

Maar gewoon negeren! Op m'n werk is niemand creatief bezig.Als ze door hun werk zijn gaan ze uit of kijken ze tv en zijn ze moe of hebben ze geen tijd voor zo'n dingen.

Ikzelf trek me er niets van aan en de plotten wol zitten veelal in m'n borstzakjes en ploefen er te pas en onpas gewoon uit! breiwerkjes ,stoflapjes en nu ook t-shirts die ik gepimpt heb ...ze hebben ze gezien!!!Ik ben altijd over die dingen bezig. En....resultaat...ze verwachten niets minder van mij!

Ik denk dat de mensen dit gewoon moeten worden van iemand.

Vroeger waren de opmerkingen veelal? Heb jij tijd om je met zo'n dingen bezig te houden?Mijn Oma breidde vroeger ook! Nu is het meer...jaja...allemaal leuk als je dat kunt...ikzelf heb dat nooit geleerd en je kunt zo al wat uitsparen als je het zelf maakt!!!!Hahaha!!!!

Vandaag ook weer een t-shirtje onder hun neuzeke gestoken!!!!!

Enkel positieve reactie's.

Je assertief opstellen is de boodschap! Niet verlegen zijn als je ergens mee bezig zijt!!!!Zelfvertouwen uitstralen en de mensen benijden je!!!!!!!

Back to Top
Romy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2009 om 16:39

Is het geen jaloezie van die mensen, jij hebt iets waar je lekker mee bezig kan zijn, je houdt iets leuks er aan over en of het nou simpel is in andermans ogen, ja lekker belangrijk wat een ander denkt. Gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent en waar jij je happy bij voelt, vaak is dat een probleem mensen gunnen je geen geluk en kunnen zich niet voorstellen dat je geluk en plezier uit dit kan halen ...

<a rel=nofollow href="http://img638.imageshack.us/i/signature1l.gif/"></a>
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2009 om 19:55
Ja het is vast jaloezie. Dat zit er al jong in. Als mijn kinderen vroeger met hun vriendjes en vriendinnen in de voortuin in de zandbak speelden, in volldedige harmonie, kwamen er altijd wel kinderen die niet mee wilden doen, maar wel wilden schelden en de boel versjtieren. Als mensen zich uit balans voelen, proberen ze een ander ook omver te trekken.

wat rozengeur.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2009 om 22:12

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

. Als mensen zich uit balans voelen, proberen ze een ander ook omver te trekken.

inderdaad het is makkelijker om iemand naar beneden te halen, trekken, dan omhoog te halen!

Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 April 2009 om 08:40
GOEDENMORGEN CLAUDIA13,MEIS LAAT JE JE NIET KISTEN.NET ALS WAT MIJN VOORGANGERS OOK AL SCHREVEN ZULLEN ER VELEN ZIJN DIE JALOERS ZIJN OP WAT JE MAAKT.OP MIJN HEBBEN ZE OOK KRITIEK.OMDAT IK SOMS VOOR BABYBORNPOP WAT BREID EN ZO HEEL AF EN TOE WAT ONTWERPT.ALS IK EEN NIEUWE BOL WOL PAK ZORG IK ERVOOR DAT HET IN IEDERE BEGIN VAN EEN NAALD IS,GROETJES VAN DIANA PS,ZET HEM OP.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 April 2009 om 20:16
En om op de term oma terug te komen, niet alle oma's zijn zielige figuurtjes, die stilletjes in een hoek zitten te breien omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn oma en moeder breiden wel, maar waren kleine potentaatjes, die de macht over de familie en hun eigen huis niet uit handen gaven en precies deden wat ze zelf wilden. Een oma kan dus ook een fiere matriarch zijn, of een wijze oude dame.

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2009 om 08:57
Ik ben er apetrots op dat ik KAN breien en haken (en naaien), dat ten eerste, en dat ik het ook nog DOE , en VOORAL op de resultaten. De inderdaad regelmatig gehoorde opmerking 'ik wou dat ik er de tijd voor had' komt meestal van mensen die tijd zat hebben maar voornamelijk helemaal niks met hun handen doen. Ik brei en haak in de uren dat anderen televisie kijken of koffiedrinken )of liever : tijdens het teeveekijken en koffiedrinken) , dat ik ergens zit te wachten (bus, trein), of IN de bus/trein, in de auto......
Je kunt je handen tijdens al die bezigheden natuurlijk ook gewoon stil laten staan ; da's ook een keuze. Maar niet de mijne. Hoewel, met al die armklachten van mij mag een beethe minder soms ook wel....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2009 om 09:00

Inderdaad de tijd er voor hebben, die kan je maken. Ik brei nu ook weer sinds enige tijd, en heb niet het idee dat ik tijd tekort kom.
breien kan je doen tijdens het tv kijken, als je tenminste niet met een ingewikkeld patroon bezig bent.
het is een leuke bezigheid, vroeger moesten onze moeders/oma's vaak breien, en ze deden dat gewoon, (bijna) iedereen deed het.

Er is toch zo'n uitdrukking dat een paardentand en vrouwenhand nooit stil mogen staan? :)

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2009 om 09:15

Ik wilde net zeggen, hoezo tijd voor hebben. Ik doe het inderdaad ook vaak terwijl ik iets anders doe (tv kijken, kletsen, per trein reizen, etc.) En soms zijn daar dan andere mensen zijn die kunnen zien wat ik doe! Nounou.

Ik krijg eigenlijk meestal niet echt een reactie, alleen dat mensen nieuwsgierig gaan zitten staren naar wat ik aan het doen ben. En de reacties op dingen die ik gemaakt heb zijn vaak heel leuk. Ik heb jarenlang een gebreid etui gehad op school en dat vond iedereen tof en speciaal. Ik ben 21 en er zijn niet zo veel mensen van mijn leeftijd die kunnen breien en haken en dat dan ook nog regelmatig doen, en dat vind ik eigenlijk wel leuk. In die zin ben ik er dus wel trots op

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2009 om 09:30

Het is inderdaad raar dar sommige er een beetje laatdunkend over doen.
Wij vinden het toevallig leuk, voor de een is het een hobby, voor de ander is het meer dan een hobby. Een ding is zeker wij vinden het leuk!
Als iemand er iets van zegt, rare opmerking, kan je vragen "wat vind jij leuk om te doen, wat is jouw hobby?" En dan reageren met iets als, O ja, dat doet mijn opa ook, of nou daar heb ik de tijd niet voor hoor, of vroeger heb ik dat ook gekund"
Gewoon met hun eigen woorden terug betalen. Dan zien ze misschien hoe dom hun opmerking is.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2009 om 10:49

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

dat je jonger bent, is bij mij juist meestal het nadeel. Dat mensen niet verwachten dat je dat op jonge leeftijd al doet. [/QUOTE]

DAT BEDOEL IK OOK KNITALOT. DAAROM VOEL IK ME ER SOMS OOK WAT ONZEKER ONDER. MAAR IK BEN TOCH LEKKER AFGELOPEN DONDERDAG MET MIJN BREITAS NAAR DE VERLOSKUNDIGE GEWEEST! (NIET DAT IK HEB GEBREID WANT IK KON GELIJK DOORLOPEN)

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2009 om 21:20

Ja, grappig is dat Clara, dat heb ik nu ook altijd als ik iets leuks meeneem naar de wachtkamer van de tandarts, dokter of orthodontist. Ik heb een zelfgemaakt tasje met daarin te naaien blokjes patchwork bij me, of hobbytijdschriften.

Meestal ben ik binnen twee minuten aan de beurt, heb ik net een paar steekjes gedaan, niet erg hoor, kan ik snel thuis lekker verder!

Ik krijg eigenlijk weinig negatieve reacties, meestal zijn mensen zeer belangstellend en nieuwsgierig naar wat ik aan het doen ben. Heb regelmatig leuke gesprekken over mijn hobby's en laat mensen ook merken dat als je bereid bent tijd in jezelf te steken het leven een stuk leuker kan zijn.

Brei of naai regelmatig in de voortuin, 's ochtend heb ik daar het zonnetje, dus mijn buren kennen mijn zwakke kanten.

Ja, ik ben dus heel trots op wat ik doe.

groetjes Daisy
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 April 2009 om 10:08

ik haak al sinds ik vijf ben (vroeg ja, hihi!) en breien een poosje later, dus ik weet niet beter...  het hoort gewoon bij mij, en heb er eigenlijk nooit rare opmerkingen over gekregen, of misschien nooit op gelet???  Was ooit een rebelse tiener met punkkapsel... én haakwerkje erbij... Ik trek me eigenlijk niet zo aan wat een ander zegt of vind...  En zelf heb ik ook niet snel een oordeel klaar over wat een ander graag doet of ziet, iederen is anders, en gelukkig maar! wat zou het een saaie boel zijn als we allemaal hetelfde waren toch?

gewoon lekker je ding doen, en genieten! soms komen ze ook vragen wat ik maak als ik weer eens lekker zit te genieten... Ook maar doen dus!  

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.421 seconden.
Lang Yarns