Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenteken van leven :)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: teken van leven :)
    Posted: 11 Juli 2009 om 18:39

Het breien heeft een tijdje stilgelegen, geen echte reden, je kan wel eens zo'n periode hebben. Er ging ook wel wat tijd zitten in mijn vrijwilligerswerk voor het Rode Kruis.

Nu had ik laatst uit de bieb het boek breibabes geleend, en gelezen natuurlijk :) en ik heb er weer zin in om verder te gaan breien.

Sok 2 is eindelijk af :) en ga nu een omslagdoek breien, gewoon een hele simpele, met een paar steken beginnen en dan elke 2e naald een steek meerderen en als ik 'm breed genoeg vind dan weer gaan minderen.

Inmiddels ook het vervolg op Breibabes gelezen, Doorbreien en ben nu bezig met de Breiclub.

Ging mijn breien maar net zo snel als het lezen.  In die boeken lopen die vrouwen toevallig tegen zo'n breiclub aan.  Hier zullen ze ook wel zijn,maar moet er toch even naar op zoek. Bij zo'n club zitten motiveert en stimulleert natuurlijk wel om door te breien.

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 18:54
Die vrouwen lopen dan toch niet hier in de buurt rond. Ik heb al ondervonden dat liefde voor breien en haken meer in Nederland heerst dan in België. ik heb in ieder geval geen weet van een breiclub in mijn omgeving. En als je op internet rondneust zijn de meeste site's ook in Nederland.
Inge
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 19:16
Hier loop je ook niet in het dagelijkse leven tegen brei of haak clubjes aan.
Groeten Jacqueline
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 21:51
Misschien moet je gewoon zelf beginnen, ergens gaan zitten breien, in een park, café of buurthuis. En wat wol en naalden meenemen voor een eventuele belangstellende. Wil je zoiets bij je thuis beginnen, dan moet je meteen zoveel regels stellen en een vaste dag reserveren en ik houd er niet van om me zo vast te leggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2009 om 18:27
Nellie, fijn dat je er weer bent.
Ja, dat wil wel eens dat je aan breien niet meer zo toe komt! Maar je merkt het komt vanzelf wel weer!
Groeten Creaans
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2009 om 08:35
Fijn dt je terug bent ik brei of naai soms ook niet alle dagen .gisteren heb ik 2x een half uur gebreid ,dat is nu wel na de operatie maar er zijn dagen dat ik er geen goesting voor heb.En dan weer dagen dat ik alle dagen bezig ben ,en als je op de site bent dan heb je hier te veel om te antwoordenmaar dat doe ik graag ik heb dat 4 dagen gemist
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2009 om 10:19
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Misschien moet je gewoon zelf beginnen, ergens gaan zitten breien, in een park, café of buurthuis. En wat wol en naalden meenemen voor een eventuele belangstellende. Wil je zoiets bij je thuis beginnen, dan moet je meteen zoveel regels stellen en een vaste dag reserveren en ik houd er niet van om me zo vast te leggen.

Ik hou er ook niet echt van om me vast te leggen. heb ik jaren moeten doen op het werk. Nu doe ik handwerk als ik tijd en zin heb, als het 'mij' goed uitkomt dus. Een handwerkclubje vind ik dan wel weer goed om ervaringen en hulp uit te wisselen en als het een leuke groep is om eens lekker te roddelen (lol). Maar hier in de buurt zelf een clubje beginnen dat zie ik helemaal niet gebeuren. Ik woon nl in een wat ze noemen en dorp met "nieuwe wijken" als je hier zegt dat je hobby breien en haken is heb je kans dat ze je bekijken als een aliën. Meeste hebben gewoonweg ook geen tijd om zich met zo iets bezig te houden, ze hebben het veel te druk om hun "veel te duur" huis af te betalen en geld bijeen te krijgen om hun reizen (die ze hun eigenlijk niet kunnen permiteren)te financieren. Ik wil maar zeggen dat we in zo'n materialistische wereld leven dat men geen tijd meer heeft om zich bezig te houden met zo iets "zinloos" als handwerk bezig te houden.
Inge
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns