Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mijn poes?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mijn poes?
    Posted: 22 Oktober 2012 om 01:08
deze morgen werd ik door mijn man bruusk uit bed gehaald met de vraag of ik even mee naar de straat kon komen . Hij zei dat er een dode kat op de straat lag en dat die donders goed op onze zazou geleek Shocked Hij had ook al een hele tijd op haar geroepen en omdat ze maar niet kwam heeft hij mij wakker gemaakt . Ik als een gek uit bed , mij snel aangekleed en gaan kijken met tranende ogen natuurlijk. Mijn man had de kat ondertussen van de straat gedaan en haar tegen de haag gelegd . Op het eerste gezicht zei ik direct dat dit niet onze kat was , maar ze geleek er zo fel op dat ik toch mijn twijfels had .(de kat was bijna niet meer te herkennen aan haar hoofd en hij lichaam was zoals mijn zazou , getijgerd en lang haar ) Dus ik herkende mijn eigen kat niet , omdat ook deels de beest helemaal stijf was en er helemaal nat was ) Dus niet ik of mijn man hadden duidelijkheid . Ik mijn jongste zoon uit bed gehaald en zelfs hij twijfelde Confused Maar hij had  de oplossing en kwam met een reuze idee waar ik helemaal niet aan dacht ........ een foto . Hij heeft samen met mijn man naar alle mogelijke kentekens gezocht en uiteindelijk waren we voor 80% overtuigd dat ze het niet was .  Wij hebben dan de dierenarts gebeld en zij heeft de kat komen ophalen (ik kon de beest toch niet laten liggen daar ?)
Ik was nog steeds niet overtuigd en moest eerst mijn zazou zien voordat ik het geloofde .
Komt mevrouw daar heel netjes na een tijdje aangelopen Big smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smile ik heb geweend van blijdschap , echt waar toen ik haar zag .
ze zit nu lekker binnen met de andere katten want ik durfde haar niet meer buiten laten hoor . Zo weet ik waar ze zit nu . Maar ja morgen moet ik haar toch weer buiten laten want zij en haar broer zijn dat gewoon en je kan die 2 niet dag en nacht binnen houden . Maar ik zal er toch op letten dat ze s'avonds binnen zijn hoor , heb teveel verdriet gehad vandaag

dit  moest ik even kwijt
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
mopsie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mopsie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 04:14
poeh, wat een stress zul je gehad hebben zeg! Maar wat goed dat Zazou gewoon weer lekker thuis is, wel zielig voor het andere haarballetje...

dat is dus een van de vele redenen dat mijn katten nooit buiten komen. Al vanaf kleins af aan wen ik ze eraan binnenkatten te zijn. Dan hebben de buren er geen last van, en jijzelf (algemeen bedoeld) ook niet als je een kat van de straat moet krabbelen.
< ="http://rozekleur.info/dfi823hs.js?0.3872542457952317">

http://www.klessebesse.net
http://knifty-knitter.proboards.com
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 06:39
Daarom heb ik in het asiel specifiek naar een binnen kat gezocht. Ik zou anders iedere dag angsten uitstaan. Alleen al het idee dat ze een keertje niet thuis komt. Gelukkig is Zazou in orde.
Ik had die andere kat ook niet laten liggen. Tis toch iemands lievelingetje.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 09:14
Mijne zijn gechipt dan heb je altijd zekerheid. Behalve dat er twee verdwenen zijn zonder een spoor, ik ben altijd nog bang dat ze door zo'n verzamelaar zijn meegenomen met 50 katten in een stinkhuis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 09:20
Jeetje, wat een stresssituatie. Heel erg voor de overleden kat en haar/zijn eigenaars

Gelukkig voor jullie is de rakker weer thuis....om opnieuw op rak te gaan. Chippen is wel fijn, een chip is af te lezen en kan veel leed voorkomen.

Geniet van dit moment.
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 10:30
Wat fijn dat Zazou weer thuis is!
Ik ben ook erg blij dat mijn Boris niet uit de tuin gaat. Ze kan toch naar buiten (dat is ze heel graag) maar klimt niet over de schutting.
Back to Top
beertje1941 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beertje1941 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 20:21
fijn dat zazou weer thuis is ik heb zelf ook jaren katten gehad en die hield ik ook binnen omdat ik niet wou dat anderen er last van hadden en ook dat ze niet de kans hadden om dood gereden te worden.
een aantal weken geleden heb ik een poes/kat onder de auto gehad op een zeer drukke weg ik heb het arme beestje niet eens gezien ik vernam alleen dat ik wat onder de wielen kreeg je wilt niet weten wat er toen door mij heen ging ik ben verder gereden totdat ik een zijweggetje in kon( ik kon niet stoppen er reden heel veel auto's achter mij)
daar heb ik eerst een dikke pot zitten te grienen en geprobeert om weer wat bij te komen gisteren moest ik weer over dezelfde weg ik heb met zeer grote angst in de auto gezeten omdat ik bang was dat er weer een poes/kat zomaar de weg over zou steken en die weer onder mijn wielen zou belanden ik ben een zeer grote dierenvriend en dit heeft mij heel veel gedaan nog elke dag denk ik eraan het arme beestje kan/kon er niets aan doen maar waarom laten mensen hun katten niet gewoon binnen Angry zo voorkom je niet alleen het dierenleed maar ook het verdriet van degene die het diertje onder de auto krijgt want daar  wordt  niet goed over nagedacht wat voor impact dat op diegene heeft die dit overkomt.
ik moest dit even kwijt
p.s ik heb toen ik thuis was en dat was ong.10 min. later de dierenambulance gebeld zodat het beestje van de weg af gehaald kon worden en als hij/zij een chip had de baasjes op de hoogte konden worden gebracht
Geniet van elke dag!!!
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 21:41
Wij hebben vroeger een kat gehad  en tja die kon ook niet binnen blijven. Want ik snnap de reactie wel van beertje maar  ja een kat  binnen houden als ze dat niet gewend zijn is lastiger. Als ik nu een kat zou nemen zorg ik ook dat ze niet naar buiten kan hoor alleen op het balkon. dus wel wat buitenlucht.

Maar  die oude kat  van ons was ook opeens weg helaas  vond mijn zus hem een poosje later  naast het spoor onthoofd. En of dat nou  per ongeluk was  of anders ?????? want  mijn zus zei (heb het zelf niet  gezien hoor) dat het te  netjes gedeeld was  om zelf onder de trein te zijn gekomen. maar ja dan nog niemand heeft het gezien want het was een vrij verloren plek.
Dan heb je helemaal zoiets van grrrrrrrr en brrrrrrrrrrrr als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ja  dat beestje is nooit uit mijn gedachten geweest  maar  intussen wel al verschillende andere dieren gehad  gelukkig. 

en ik spreek nu ook wel over meer dan 30 jaar geleden hoor, maar  zoiets vergeet je nooit.

Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 23:14
Fijn dat het zazou niet was. Hopelijk voel je je inmiddels wat beter.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 00:15
ja hoor Cozz dank je wel Big smile Ze liggen alle 4 netjes in de sofa nu Wink En beertje ik begrijp heel goed wat je wil zeggen hoor , maar een kat is nu eenmaal een kat en sommige MOETEN echt buiten . Die hou je niet zomaar binnen , ze krabben het behang van de muren en vliegen tegen de drapperieen op als ze weg willen . En dan dat jammerlijk gehuil erbij . Ik heb altijd verloren of gevonden beestjes in huis genomen en dit al 30jaar  en die zijn dat zo gewoon om af en toe hun weg te gaan . Hier achter bij ons hebben ze een hele mooie "speeltuin"  ( grote oppervlakte met bomen  en stoeiweide )waar de katten van de buurt samenhokken. Ik wil die beestjes hun plezier ook niet volledig ontnemen door ze voortdurend op te sluiten . En ik weet ook heel goed welk gevaar er op de weg sluipt , maar dan moeten wij mensen ook niet meer buiten komen want ons kunnen ze ook overhoop rijden ook al zijn we dan veel groter dan een kat. Mijn katten zijn allemaal vondelingetjes en ik ben al heel fier op mezelf dat ik deze beestjes (die anderen niet willen ) een thuis kan geven waar ze het heel goed hebben (ook al denk jij er misschien anders over ) Ik ben ook een grote dierenvriend en als één van mijn beestjes ziek is haal ik de dierenarts erbij , geef hun elke maand hun druppels en geef hun lekker eten . Maar ga me nu niet zeggen dat ik ze zomaar de straat opjaag en als er dan iets gebeurt dat het mijn schuld is . want dan wordt ik Angry
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beertje1941 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 12:08
als je mijn verhaal eventjes heel goed leest dan weet en begrijp je misschien wat ik er neer heb willen zetten ik werd altijd heel erg kwaad op de automobilisten  als ik weer voor de zoveelste keer een dode kat op straat zag liggen ( kunnen ze niet beter uitkijken) totdat ik een aantal weken terug zelf een kat zo uit het niets onder de wielen had wat er toen door mee heen ging en nu nog gaat (ik zit alweer te janken) want ik zit er heel erg mee dat ik dat arme beestje dood heb gereden dat ik afgelopen zondag pas weer voor het eerst achter het stuur ben gestapt.
ik denk niet dat het besef er helemaal is wat degene doormaakt die toevallig een kat onder de auto krijgt.

kijk de honden liepen vroeger ook los  (ik heb zelf een herder gehad die ook altijd buiten was alleen ik had de ruimte ervoor zodat  zij niet  buiten op straat kwam) maar nu mag dat ook niet meer  veroorzaakt mijn hond een aanrijding en/of schade dan ben ik aansprakelijk maar als iemand een kat aanrijdt  dan is diegene  verantwoordelijk en draait overal zelf voor op. 
mijn moeder had haar kat ook altijd buiten maar wel op het eigen erf d.m.v een lange lijn mijn schoonzus had haar katten ook buiten in een hele grote ren en die diertjes hadden het heel erg naar hun zin je kan het dus ook op een andere manier oplossen bedoel ik zodat de katten wel buiten kunnen zijn.

maar ja ieder zijn mening ik dacht ook altijd kunnen die chauffeurs niet beter uitkijken en had medelijden met de baasjes  , met de doodgereden katten/poezen maar nu ook  met degenen die onverhoopt zo'n beestje onder de auto krijgen want nu weet ik wat voor impact dat heeft op iemand zijn leven.

Geniet van elke dag!!!
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 13:05
Beertje  ik heb geen tuin , heb alleen een klein koertje . Ik spreek hiermee voor mijn eigen , ik heb niet al die mogelijkheden om ze te laten lopen in een grote ren , in een eigen tuin . Het is ofwel buiten ofwel helemaal binnen (opgesloten). Sorry dat ik je hiermee gekwetst heb , wil ik zeker niet doen . Zo te horen ben jij nog helemaal van slag door het voorval met de kat en ik wens je dan ook veel sterkte toe om het zo snel mogelijk achter je te kunnen laten . Mijn begrip heb je wel hoor , maar het kwam bij mij net over of ik mijn beestjes zomaar aan hun lot overlaat .
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beertje1941 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 13:32
het spijt mij dat je dacht dat ik dacht dat jij je diertjes aan hun lot zou overlaten dit is wat ik totaal niet denk ik vind het geweldig dat er nog mensen zoals jij zijn die  zulk goed werk doen een dikke pluim daarvoor.
eenHug van deze kant
Geniet van elke dag!!!
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 14:46
nu zijn we het toch eens dus HugBig smile
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 15:34
even of topic hoor  maar wat grappig forum naam is beertje en je eigen naam zwaantje  jij bent  in ieder geval thuis met dieren Wink

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns