Namen Noemen. |
Reageer
|
| Autheur | |
Krissis
Hobbyguru
Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Namen Noemen.Posted: 20 Oktober 2012 om 15:56 |
|
November 2011:
Het regent. Het regent best hard. Maar dat weerhoud de mensen er niet van om naar het mooie terrein van Nieuwenoord in Baarn te komen. We vieren ''Namen Noemen''. Via allerlei kunstvormen kun je dierbaren waarvan je in loop der tijd afscheid van hebt moeten nemen, herdenken. We hangen er geen religie aan, iedereen is welkom. ''Namen Noemen'' is een manier om (vooral met onze cliënten) een ingang te creëren bij mensen waardoor ze hun verdriet rondom de dood kunnen verwerken. Ik zit in een bootje, bij de grote vijver aan het hoofdgebouw. Het regent. Het zo hard, dat mijn schoenen, sokken en voeten compleet doorweekt zijn. In het donker zie ik dat het aan de kade best druk is en als ik weer met mijn bootje aan de kant kom, pak ik een nieuw blad aan waarop allemaal kaarsjes staan. De kaarsjes zitten in een bakje met een papieren wikkel. En op die wikkel kan men een wens kwijt. Of een gedachte, een herinnering of iets anders moois wat je een overleden wilt toewensen. Ingetogen neem ik het blad aan, trots op mijn eervolle plek en als we langzaam het bootje over het water laten glijden, om op het midden van de vijver de bakjes ter water laten gaan, hoor ik een van onze bewoners roepen: ''Daag mama, ik hou echt nog heel veel van je, je bent nu een sterretje'' Het regent, maar niet alle druppels op mijn gezicht is hemelwater. Een traan prikt rolt over mijn wang en met een brok zet ik het bakje in de vijver. Wat een mooie manier om zo met emoties om te mogen gaan. Dit is slechts 1 voorbeeld van de vele kunstvormen die op 9 november 2012 te zien zijn op lokatie Nieuwenoord in Baarn. 1 van de vele kunstvormen waar de sfeer het toelaat om even met de gedachte stil te staan bij hun die er niet meer zijn en dankbaar te zijn voor hun die we nog kunnen ontarmen. Niks te doen op 9 november in de avond? Kom gerust langs!!! Gratis toegang voor iedereen. ![]() |
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 16:18 |
|
knap initiatief hoor!!!!! bravo
|
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
tikoes
Hobbyguru
Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 16:30 |
|
Wat een mooi bericht. Het doet me denken aan O-Bon, de Japanse traditie van de doden herdenken.
|
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 17:00 |
|
wat een mooie gedachte!!
|
|
![]() |
|
jolanda24
Duizendpoot
Lid sinds: 24 Juli 2012 Locatie: Rotterdam Status: Offline Points: 279 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 17:02 |
|
Een mooi moment om ergens bij stil te staan.
jolanda |
|
![]() |
|
Lenie25
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 17:50 |
|
Ik ben er stil van hoe mooi
|
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 17:50 |
|
Prachtig.
|
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
macheri
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Oktober 2012 om 19:40 |
|
wauw dat is heel mooi ik zat met tranen in de ogen telezen bij dat stukje over de patiënt die nog even mama gedag riep.
Als ik tijd heb en vervoer kan krijgen kom ik misschien wel.
|
|
![]() |
|
boek
Hobbyguru
Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Oktober 2012 om 08:33 |
|
mooiiiiiiiiii
|
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
</a>
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |