Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhandmade awards, wat geks...

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: handmade awards, wat geks...
    Posted: 04 September 2009 om 11:53
Wat me wel verbaast over dat prachtige handmade awards, ik zag 1 patroon die is gewoon bijna letterlijk van jean greenhowe. dat is raar! De rest herken ik niet zo 123 van andere ontwerpers

handmade awards:

jean greenhowe:

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 12:00
Ik dacht ook dat ik het zag, maar ging er van uit dat ik mij vergist had. past wel mooi in de duscussie van patronen huh???? lenen?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 12:13
ja precies. Vind het vreemd want ze maken zulke mooie dingen dat ze jatten volgens mij niet nodig hebben
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 12:14

Vergelijk ze maar eens met de patronen van Debi Birkin nu verkocht door Periwinklepark op Etsy en zoek de verschillen 

http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5644277&&ga_sea rch_query=knit+toy+pattern&ga_search_type=handmade&g a_page=4&order=date_desc&includes []=tags&includes[]=title

Groetjes
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 13:06

Ik wilde nog even kijken,maar kom niet bij de site van handmade awards.

heeft iemand het goede adres.?

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 13:19

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 14:25
ja zie er nu ook al meer! Zonde zeg want vind ze zo mooi. Maar ben nu wel een beetje teleurgesteld, toch ga ik ze maken hihihihi

maar nu ik aan het pluizen ben zie ik inderdaad veel rip-offs. Veel Jean Greenhowe, Alan dart, Debi birkin etc. Jammer hoor...

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 14:35

De gelijkenissen met Debi Birkin waren mij ook onmiddellijk opgevallen....en inderdaad de patronen van JG zijn bijna identiek....stelen met de ogen noemt men dat .....ok, dat mag maar, er dan nog es geld voor vragen...........

Nadine

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 15:22
Ja, en wie zijn de grootste snullen???? Wij, want we betalen nog ook!   
Trek het me niet aan, ga ze toch maken want vind ze geweldig!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 15:28
heb handmade gemaild, kreeg dit terug:

Dear lisa,

first of all thank you very much for your email and for your confidence.

When we start to work with our shop we have seen a photo on internet with a lovely design from J.Greenhowe and we try to knit it but of course it is only a modest homage to this gorgeous artist, we don't know which are the measurements of the original jean G. pattern and we don't know how is it made because we have only seen a cute picture, in adittion, all our patterns ( bunnys, bears, dolls, dogs, cats.. etc) are designed for our own creativity and our original designs, our new dolls have knees, they are very specials, the mummy bunny has a cute carriage and balloons and the balloons are floating on the air with wire into the wool, the baskets bags are knited with string not with wool, all the toys are full detail with first class materials and smart accesories very difficult to find nowadays...all of these new designs belong to us and protected with our copyright, I hope it helps you,
thank you very much again,

Our best wishes,
monica from HMA

Vertaling: beste Lisa

Bovenal bedankt voor je email en je vertrouwen. Toen we onze winkel oprichten, zagen we een foto op internet met een schattig ontwerp van J. Greenhowe. We hebben getracht dit na te breien maar het is slechts een bescheiden eerbetoon aan deze geweldige kunstenares geworden. We weten niet wat de exacte afmetingen zijn van het originele patroon van jean G. En aangezien we slechts de schattige foto hadden gezien, weten we niet hoe het is gemaakt. Daarnaast zijn al onze patronen (konijnen, beren, poppen, honden, katten etc) ontworpen uit onze eigen creativiteit en betreft het hier originele ontwerpen. Onze nieuwe poppen hebben knietjes, erg bijzonder is dit, het moeder konijn heeft een lief wagentje en ballonnen. De ballonnen zweven in de lucht dmv ijzerdraad in de wol. De winkeltassen zijn gebreid met draad ipv wol. Alle knuffels zijn volledig gedetailleerd met 1e klas materiaal en slimme dingetjes welke je tegenwoordig tegen komt. Al deze nieuwe ontwerpen behoren ons toe en zijn beschermd met copyright. Ik hoop je zo geholpen te hebben. Opnieuw bedankt , beste wensen Monica van HMA
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 15:30
Debi Birkin zegt:

DebiBirkinDesigns on September 04, 2009: hi, yes ive had a lot of problems with this spanish woman threatening me and coping my work, she has been really vicious, i did complain to etsy but they have refused to get involved stating that etsy is not judge and jury but a free market place!!she tried it on ravelry and they threw her off and she was thrown off of ebay too..thats life the seller ; periwinkle park (lady called lisa) on etsy is now selling my patterns for me for a while, as i'm away houseboat hunting and lisa runs the debi birkin pals club on ravelry so its ok to buy from herthanks for the upslove debi

vertaling:

Debi Birkin:

Hi, ik heb inderdaad veel problemen gehad met de dreigementen van deze Spaanse dame welke mijn werk imiteert. Ze is behoorlijk wreed. Ik heb geklaagd tegen Etsy maar Etsy heeft geweigerd om zich ermee te bemoeien. Etsy geeft aan niet te willen bepalen en oordelen daar het een vrije markt is . De dame probeerde het op Ravelry eveneens en werd daar er af gegooid, op ebay ook. Zo is het leven als verkoper. Periwinkle Park (een dame die Lisa heet) op Etsy verkoopt nu mijn patronen een poosje omdat ik bezig ben met het zoeken naar een woonboot en Lisa runt ook de Debi Birkin vriendenclub op Ravelry dus het is ok om van haar te kopen. Bedankt voor de info. Liefs, Debi
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 15:58
Kan iemand dat vertalen want ik kan maar een beetje engels lezen
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 16:27
Ik zal een poging doen, Conny.

In het kort komt het erop neer dat Handmade Awards stelt dat ze gewoon gekeken hebben naar een foto'tje van Jean Greenhowe, en toevallig iets gemaakt hebben dat erop lijkt.

Debi Birkin zegt dat hij een heleboel problemen heeft gehad met die patronen. Hij/Zij (?) heeft het proberen oplossen via Etsy, maar die willen zich niet moeien. Op Ravelry en Ebay zijn ze "afgesmeten".

Groetjes!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 16:31
heb de vertaling er even onder gezet
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 18:14

Zijn ze dan wel echt van die Debi Berkin? Hoe weten we dat zeker?

Iemand van mijn SnBgroep had een bunny gekocht van ene Sofia.

Dezelfde als die van Monica.

All you need is love.

Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 20:01

Ja je ziet veel bijna dezelfde patronen als je op het internet zoekt.

Er zijn maar heel weinig ontwerpsters die met iets nieuws komen.

En die worden dan snel weer nagemaakt. Maar ja, dat gebeurt ook in de modewereld.

Helaas, maar het gebeurd wel.....

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 September 2009 om 23:51

Wat het lullige is, de foto's zijn gelijk, pikt iemand iets maak het dan zelf en maak er een foto van. Ook al weet je dan dat het gejat is, diegene heeft dan tenminste nog de moeite genomen om het zelf te maken en er foto's van te maken. Nu zie ik van die bunny's steeds dezelfde foto's langskomen.

Nou ja, ik vind het zielig, je koopt voor 50 euro een stel patronen en gaat ze vervolgens weer verder verkopen? Tja je moet het lef maar hebben

All you need is love.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 September 2009 om 09:52
Knitalot en Veerletje bedankt voor de vertaling
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns