Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHoe was jullie eerste kerstdag

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 10:02

Peter had nachtdienst en moest om negen uur weg, dus begon kerst vroeg hier dit jaar! Hier kiezen de kinderen wat we eten met kerst, en dit jaar was het groentensoep, aardappelkroketjes met worteltjes en kipkroket, wij hadden een steakje erbij..; De chocomousse was er ook weer bij! dan deden we pakjes openmaken. hema mocht uit een doosje namen trekken en die mocht dan een pakje openmaken; We hadden er een paar fopkaartjes bij gedaan en dan kreeg ze telkens de slappe lach...  Ik kreeg een mooie sjaal (die ik zelf ingepakt had, haha) en een rieten schaal die de oudste van duitsland had meegebracht. Toen peter ging werken heb ik met de oudste nog wat tv t zitten kijken...

Leuke dag, en lekker rustig!  Van mij mag het altijd zo!

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 10:27
Mijn eerste kerstdag:

-mijn grijze roodstaart van 7 weken verzorgd en oppas geregeld m.b.t. voeding. Gezellig gegeten in de middag bij mijn dochter in Den Haag

En op tijd weer thuis voor mijn piepkuiken
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 12:13

Ik vind het de vervelendste tijd van het jaar.

Ik doe gezellig mee, samen met de kinderen en kleinkinderen bij mijn ouders enz. maar van binnen voel ik mij diep ongelukkig.Ieder jaar weer wil ik gewoon slapen en in het nieuwe jaar wakker worden.Tweede kerstdag was  heel gezellig met alleen ons gezin bij mijn zoon thuis, ja toen voelde ik mij nog wel prettig.

Groetjes Catharina

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 12:46
De eerste 25 jaar van ons huwelijk had ik een enorme hekel aan Kerst. Mijn ouders hadden er altijd een punt van gemaakt dat het een gezinsfeest was en die vonden het heel normaal dat wij, eenmaal een gezinnetje, het in ons eigen huis vierden. Mijn schoonmoeder echter kwam op mijn verjaardag, maakte ruzie met mijn visite en had altijd een frustratie over verzekering, belasting of een conflict met haar garage, waar ze dan twee dagen non stop over klaagde en mopperde, zonder de documenten mee te nemen, zodat we haar niet konden helpen. Dat was gezellig dineren! Daarna kraste ze op om de Kerst bij mijn schoonzus´ vriendins ouders te verzieken en bleven wij met een Kerstkater achter. Zodra zij niet meer zelf in de auto durfde stappen heb ik een eind aan die kerstfeesten gemaakt door te zeggen dat ik Ton die dagen echt niet kon missen, dus die kon haar niet ophalen. En wij gingen ook niet naar haar want we gingen ook niet naar mijn ouders. Maar echt leuk waren de Kerstdagen daarna nog steeds niet, gewoon rustig, dat wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 15:31
magtelt toch knap dat je het gedaan hebt ook al vindt je er nog niets aan.als niets moet komt de rust over je heen en daar moet je ook weer aan wennen en zelf invulling geven ,gewoon lekker de dingen doen die je wel wil,al is het gezellig op de bank met een kopje koffie en banketstaaf,of hobbie of een leuke film.vaak hebben we er zo,n romantische beeld van,komt vast door die kerst films trouwens,ja dan wordt je wel melangoniek,maar zo samen is toch ook kerst.met een kaarsje aan.geen gestress niets moet.groetjes stridje
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 16:09
wij vieren het voor de kinderen, maar voor mij hoeft dat hele gedoe ook niet... het is tot een commercieel gebeuren gemaakt, hé...  ben zelf niet gelovig, maar als je bedenkt dat het oorspronkelijke verhaal vertelt dat maria in een stal een baby ter werleld moest brengen, hm, daar spreekt men toch niet over al die overdaad, lijkt me...
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 18:30

ben ook niet zo'n kerstvierder,eerste dag lekker rustig met z'', tweetjes thuis.

de tweede dag de kinderen en kleinkinderen de hele dag op bezoek,reuze gezellig,en verder geen uitgebreide toestanden,iedereen gaat toch een beetje z'n eigen gang dan.De kleintjes spelen,de groten lezen wat,kijken tv,of we kletsen wat.geen verplichtingen,voor hen,maar ook niet voor ons.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 December 2009 om 18:41
Ik had altijd zo'n romantisch beeld van kerstmuziek draaien en bij de boom en het stalletje het kerstverhaal vertellen uit mijn gouden boekje Het kindje Jezus van Bethlehem en het boek Het mooiste geschenk. Maar dat kon pas de tweede kerstdag, omdat mijn schoonmoeder er constant doorheen zat te tateren over haar gefrustreerde onderwerp. Eieren verven met Pasen vond ze ook maar niks.

Achteraf vind ik mezelf ongelooflijk lief en geduldig, dat ik haar nooit met de piek om de oren heb geveegd of een ei op haar hoofd heb stukgeslagen. Nu zit ik erom te lachen, maar toen had ik de eerste week van het nieuwe jaar nodig om bij te komen.

Ik maak me nu ook helemaal niet meer druk over Kerstboodschappen, er zit altijd wel genoeg in de vriezer en voorraadkast, als er meer mensen op bezoek komen of als er iets mislukt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 12:23

Zo denk ik er ook over Magtelt.
Ik ben met de kerstdagen ook altijd alleen met oud en nieuw ook.
Ik ben liever alleen dan dat mn kerst overheerst wordt door negatief geruzie van familie.
Heb trouwens ook geen contact meer met ze.
Ik vermaak mezelf wel samen met mn hond en we maken het met zn 2tjes wel gezellie.

Groetjes Kim
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 12:59
Originally posted by catharina catharina wrote:

Ik vind het de vervelendste tijd van het jaar.

Ik doe gezellig mee, samen met de kinderen en kleinkinderen bij mijn ouders enz. maar van binnen voel ik mij diep ongelukkig.Ieder jaar weer wil ik gewoon slapen en in het nieuwe jaar wakker worden.Tweede kerstdag was  heel gezellig met alleen ons gezin bij mijn zoon thuis, ja toen voelde ik mij nog wel prettig.

Even voor de goede orde....mijn ouders zijn schatjes en iedereen is geweldig lief.Wij hebben als gezin van mijn ouders met elkaar een hele hechte band.Ik voel mij alleen niet goed, dat is alles.

Vandaag heb ik een redelijke dag en ga nog maar wat kerstkaarten schrijven  Beter laat dan nooit toch?

Groetjes Catharina

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2009 om 11:10

Gezellig om al jullie verhalen te lezen. Ik vind het zelf ook altijd heerlijk om er voor te kiezen om gewoon niets te doen. Niets verplicht, gewoon gezellig met elkaar. Elk jaar maak ik er weer een sport van om iets lekkers te eten wat niet te duur en niet te overdadig is. Poffertjes, andijviestampot, dat soort dingen. Dit jaar hebben we wraps op. Waar we twee keer van konden eten. Dus zondag hebben we weer wraps gegeten. Mmm lekker hoor.

Ik hoor wel eens vaker verhalen van mensen die verplicht op visite moeten gaan en dan ook nog verplicht alles moeten eten wat er op tafel wordt gezet, mensen die in november al bang zijn om hun familie te vertellen dat ze dit jaar niet mee gaan doen. Dat vind ik altijd zo jammer. Wat dat betreft ben ik blij dat wij van de familie de ruimte krijgen om thuis te blijven. En rust te nemen.

Tweede kerstdag hebben we overigens gegourmet bij mijn schoonpapa en mama. Gezellig met alle broers van Marco (hij heeft geen zussen) schoonzussen en nicht en neefje. Dat ging goed en het gaat daar ook zoals Corrie omschrijft: niemand hoeft iets, iedereen gaat zijn eigen gang en je mag er zijn zoals je bent.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns