|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Autheur | |
Judy
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Posted: 30 Juli 2010 om 12:21 |
|
ik ben vooral gevallen voor het kalocsa naaldkant (nu met matyo bloemen erin verwerkt). De prachtige bloemen en kleuren tegenover het fijne witte open naaldkant met veel geometrische motieven. En wow, de bloemen van die de matyo maken (maakten) zijn echt mijn stijl. Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat er inderdaad ook 'poppies' bloemen in hongaars naaldkant bestonden. Wat toevallig, dat ik deze er zelf in wilde voegen.
Het boek 'de matyo roses' zou ik graag even in willen kijken. Het is momenteel out of order en ook de prijs is er niet naar om die zo even te bestellen. Mijn vingers beginnen weer te kriebelen om verder te gaan met het kleedje. jammer dat ik eerst een aantal andere projecten af wil maken. |
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
nldutchy
Hobbyguru
Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Posted: 30 Juli 2010 om 13:03 |
|
wát een mooie creaties en wat leuk om jullie uitwisseling te lezen over die Hongaarse motieven, leerzaam hoor ... maar ik was zowat ontroerd door die prachtige zwanen op dat kleedje...wat moooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!
|
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
Naneke
Duizendpoot
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 263 |
Posted: 30 Juli 2010 om 15:01 |
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Posted: 31 Juli 2010 om 01:53 |
|
dank jullie wel voor de lovende woorden.
sommige ideeen doe ik op via internet. Zoals o.a. die voor de halsband. Het mooie is dat de halsband heel licht is en op maat te maken. De bliklipjes onderstrepen het stoere uiterlijk van onze hond. Dit heeft hij nodig om zijn ego hoog te houden, want eigelijk is het een watje. Zo een halsband is heel makkelijk te maken en kost vrijwel niets. Ook kun je van bliklipjes mooie tassen maken (als je van veel bling bling houdt) of zelfs kleding en slippers heb ik gezien. en nl dutchy het zwanenkleedje staat een gratis patroon van bij megan.kiwi. Wel in het engels. Ik geloof dat ik het patroon al een groot deel in het nederlands heb vertaald. Ik heb er 2 gemaakt. Ter info voor de liefhebber; naast het gehaakte zwaantje om een zeepje van Creaans (als ik het goed onthouden heb) ben ik na eindeloze speurtochten nog meer (engelse) zwanenpatroontjes tegengekomen. Ik heb alleen nog geen tijd gevonden om deze te maken. Ja, ik vind het ook heel bijzonder dat repa met mij haar kennis wil delen. Ik heb 1 jaar geleden uren op het net rondgedoold om meer informatie te vinden over deze oude hongaarse handwerktechniek en nu opeens is er iemand die er alles vanaf weet. |
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Elizabteh
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Juni 2010 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 2524 |
Posted: 31 Juli 2010 om 11:12 |
|
Heeeeeeeeeeeeeeel moooooooooooooooooi allemaal
|
|
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |