Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenelectrische fiets

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: electrische fiets
    Posted: 05 Juni 2010 om 19:54
Ik heb vorig jaar een mooie moederfiets gekocht.
Hellemaal blij was ik.
Tot ik weer dubbel ging zien ik heb toen nog wel een paar keer gefietst als mijn ogen het toe lieten maar sinds de laatste keer ik niet meer van de fiets kon komen en de kinderen er niet vanaf kon halen en hellemaal stuk was mijn armen en benen waren als dieplood pudding heb ik niet mer gefietst.
Nu heeft mijn tante een electrische fiets en zegt telkens als je been over is moet je het even proberen hoor.
Mijn broertje heeft woensdag erop gefietst en zei dat is ook iets voor jou.
En ze hebben wel gelijk maar ik moet er zeker 1 kindje op mee kunnen nemen en als het moet 2 en dat kan niet zo 123 op een gewone electrische fiets dan kom ik niet tussen stuur en zadel dat stukje is te kort met een zitje voorop.
Nu zag ik ombouwsets om een gewone fiets om te bouwen naar een electrische fiets.
Ik ga nu dus hard sparen voor een goede set en dan kan ik straks weer fietsen.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2010 om 20:11
Ik hoop echt dat het wat gaat worden voor je. Je moederfiets kan je nog goed verkopen op marktplaats hoor. Wij zijn hier ook druk aan het zoeken. En we hebben dure prijzen langs zien komen. Kennelijk loopt het wel. Dus dan heb je al een behoorlijk spaarcentje.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2010 om 20:35

als je er helemaal voor gaat gaat het vast lukken

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2010 om 22:22

Mijn moeder en vader hebben vorige week een sparta ion gekocht, maar de beste op dit moment moet de Rih zijn.

Van de ombouwsets heb ik gehoord dat ze niet zo goed voor je fiets zijn, omdat een gewone fiets niet gemaakt is voor de manier van aandrijving.

Ik hoop voor je dat je een goede kunt vinden, die ook nog betaalbaar is. En waar je met je 2 kindjes op kunt. Misschien is een mama-stuur op een ion-fiets wel de oplossing, heb je ook meer plaats tussen zadel en stuur.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2010 om 22:39
Zou je op een electrische fiets ook niet net als bij gewone fietsen de bagagedrager kunnen vervangen voor een verlengde bagagedrager met 2 zitjes achter elkaar? Ik weet eigenlijk niet of het op die van mij kan want ik heb tot nu steeds alleen maar eentje achterop gehad. Ik heb 1 of ander apart frans merk. 't Is een tweedehandsje maar ik wil hem nooit meer missen, echt zo'n verschil! Maar wij gaan nu zelf een electrische bakfiets maken, van een bakfietsframe met het electrische van een fiets waar de accu het niet meer van deed. Die van ons zijn nog prima, en dan heb ik straks lekker beide kids voor me zitten, en voel ik me ook nog wat steviger op de weg dan met 1 voorop en 1 achterop.
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 01:49

Ik wil dus absoluut mijn fiets niet verkopen en een electrische kopen.

Mijn broertje zit in het fietsgebeuren dus kan hem prima ombouwen en als er dan dus iets aan mankeerd kan hij het maken.

2 achterop nee daar begin ik niet aan dat qword moord en doodslag.

En dan maken we hem zo dat er 2 achterop kunnen en met een jaar fietst de oudste zelf.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 12:05
Ik weet niet hoe de huidige regelingen zijn, maar mijn schoonzus heeft een aantal jaren geleden een tegemoetkoming gehad om een elektrische fiets te kopen, ik weet niet meer van welke instantie, ik dacht de gemeente (Amsterdam). Zij was mantelzorger voor mijn schoonmoeder, maar kwam op haar gewone fiets niet meer vooruit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 12:13

Onze gemeente doet dat dus niet.

Had ik aan de overkant van de ringvaart gewoond (haarlemmermeer) had ik het wel gekregen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 13:10
Jee, wat onrechtvaardig. En via de ziekteverzekering?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 17:04

Nee zulke vergoedingen gaan via de wmo alleen volgens mij.

Wij piesen heel vaak naast de pot omdat mijn man teveel zou verdienen.

Nou ik merk daar weinig van dat hij zoveel zou verdienen.

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 17:21
Bij mij ging het fietsen ook niet meer zo best vanwege rug en beenklachten maar sinds we vorig jaar de electrische fietsen hebben gekocht is fietsen weer leuk. Het is inderdaad veel geld maar wij hebben er tot op de dag van vandaag geen moment spijt van gehad.

Voor een vergoeding van deze fietsen heb ik nog nooit gehoord maar het kan heel mogelijk zijn dat er gemeenten zijn die een vergoeding geven als je door lichamelijke klachten aangewezen bent op zo'n soort fiets.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 17:27

Francis zegt:

Nee zulke vergoedingen gaan via de wmo alleen volgens mij.

Wij piesen heel vaak naast de pot omdat mijn man teveel zou verdienen.

Nou ik merk daar weinig van dat hij zoveel zou verdienen.

Ik ken dat ook dat is in Belgie ook ,mijn man verdiend ook teveel en grijp ook soms naast dingen en nu zeker de dochter valt er af omdat die werkt en in Juli de zoon omdat die nu ook gaat werken en dan moet ikterug belastingen betalen.Maar de kinderen wonen nog wel thuis en die moeten ook eten he en ik sta maar aan het minmum aan voorlopige invaliditeit ,ik kan 100 euro meer hebben maar dan moet ik schijden van tafel en bed  en dat na 26 jaar getrouwd te zijn

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 19:23

Het is gewoon heel oneerlijk.

Wij moeten elk dubbeltje omdraaien en dan zeggen ze doodleuk als je ergens om komt u verdiend teveel.

Kregen zelfs huurtoeslag zorgtoeslag tegemoetkoming ouderbeidrage etc etc.

Was allemaal uitgerekend door de belastingman van schoonouders koste ons niets.

Puntje bij paaltje konden we alles terugbetalen.

Die belastingman gaan we dus niet meer heen.

Gaan dus nu naar die van mijn ouders kost ons geld oke maar het word wel goed gedaan.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2010 om 21:52
is de oudste ook niet zo groot dat hij/zij eventueel op zo'n aanhangfiets zou kunnen? ik weet niet of je weet wat ik bedoel maar het is een stang met daarop een stuur en zadel en 1 wiel en die hang je net als een aanhanger achter je fiets.
dan heb je het probleem aan het stuur niet mee.
veel succes ermee.
ik hoop dat het gaat lukken met het ombouwen
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2010 om 08:10

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

is de oudste ook niet zo groot dat hij/zij eventueel op zo'n aanhangfiets zou kunnen? ik weet niet of je weet wat ik bedoel maar het is een stang met daarop een stuur en zadel en 1 wiel en die hang je net als een aanhanger achter je fiets.
dan heb je het probleem aan het stuur niet mee.
veel succes ermee.
ik hoop dat het gaat lukken met het ombouwen

Heb ik idd ook naar zitten kijken  even informeren of ik dan nog wel een kind achterop de fiets mee kan nemen.

Welke ik zag op internet moesten of aan de zadelpen of aan een speciale bagagedrager er komt natuurlijk al een andere bagagedrager op voor de accu van de ellectro.

Hij fietst ook nog met zijwieltjes maar ziet teveel dingen om zich heen om hemveilig naast me mee te kunnen nemen.

Ik ga gewoon eens rondvragen en informeren hier en daar.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2010 om 08:22
Originally posted by Francis Francis wrote:

Het is gewoon heel oneerlijk.

Wij moeten elk dubbeltje omdraaien en dan zeggen ze doodleuk als je ergens om komt u verdiend teveel.

Kregen zelfs huurtoeslag zorgtoeslag tegemoetkoming ouderbeidrage etc etc.

Was allemaal uitgerekend door de belastingman van schoonouders koste ons niets.

Puntje bij paaltje konden we alles terugbetalen.

Die belastingman gaan we dus niet meer heen.

Gaan dus nu naar die van mijn ouders kost ons geld oke maar het word wel goed gedaan.

Als de belasting verkeerd is ingevuld,kan je toch een bezwaarschrift indienen.

ik zou dat toch maar eens navragen,je kan misschien wel een herziening krijgen. 

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2010 om 21:51

Sorry ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je een electrische fiets om wilde bouwen. Maar je wilde je bestaande fiets electrisch maken. Handig dat je broertje het kan doen. en het frame van een moederfiets is sterk genoeg. Die kan zo'n extra motor wel aan.

En wat geld betreft: kan je man niet een dag minder gaan werken? Of overuren in vrije dagen om laten zetten? Of misschien kunnen jullie wel een andere manier bedenken om net onder de grens te komen. (want als ik jou zo hoor zitten jullie net boven de grens) Mijn collega werkte drie dagen. Ze wilde een dag meer gaan werken maar dan zou ze dus ook alle toeslagen mis lopen. Dat betekend dus een dag extra werken voor de belasting. En uiteindelijk ook nog minder overhouden. Ze heeft het niet gedaan. Soms moet je een beetje op een slinkse manier de boel proberen te omzeilen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2010 om 14:27
Bij de  ene gemeente krijg je wel een vergoeding en bij de andere niet.Via de WMO.Elke gemeente krijgt een zak geld, en daar mogen ze mee doen wat ze willen.Zolang het grootste gedeelte maar wel aan de zorg wordt besteed, o.a. rolstoelen,woonvoorziening,div aanpassing, ect.Maar tegen woordig valt daar meer onder,Zo gaat alles nu van de thuiszorg ook via de WMO, nog niet in elke gemeente, maar wel zo spoedig mogelijk. Ook het PGB gebeuren.In totaal kunnen zij nu 9 onderdelen, in   hun pakket hebben zitten.Maar het geld wordt niet 9 x MEER. Stel je voor zeg.Den Haag zou wel gek zijn.En het wordt er de komende jaren niet beter op eerder veel slechter. Ook de daklozen vallen nu onder deze regeling.Kort om een groote groep dus.Kijk eerst goed naar de regels die er zijn, voor je het weet zit je in de molen , en daar kom je niet makkelijk uit.Het dossier blijft aan je vast kleven.
To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.984 seconden.
Lang Yarns