Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbij de huisarts geweest (update 26-6)

Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2009 om 19:56
Marianneke,
Ik heb net je stukjes gelezen en vind dat het heel veel lijkt om ME/CVS. Ik zelf heb het 16 jaar.
Luister heel goed naar je lichaam en geef er aan toe, anders loop je, je eigen konstant voorbij. En gebruikt ook al reserves en daardoor herstel je steeds langzamer.
Er is een hulpgroep waar in je informatie kan lezen www.ME Stichting.nl ik ben daar ook lid van, je krijgt dan een kwartaalblad, wat heel waardevol is aan informatie en je kan lezen over lotgenoten en nieuwe onderzoeken en boeken.
Ik heb ook 3 schrijfvriendinnen, via het blad gekregen die deze ziekte hebben.
Wat ook waardevol is, ze begrijpen je als je er over schrijft.
Een tip voor je, laat suiker die we overal in en opdoen staan en alcohol staan, die maken je ook ziek en moe.

Nu schreef Dine dat er erkenning is gekomen, voor de ziekte. Maar dat valt tegen hoor, je loopt nog steeds tegen een muur van onbegrip aan. Zelfs bij mijn eigen huisarts. Loop nu bij een natuurgenezer, die alles wel begrijpt.

Wens je heel veel sterkte toe!
Groeten Creaans
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2009 om 22:54
beterschap Marianne
groetjes Thea
Back to Top
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2010 om 10:15
Even een update van mij.
Is alweer een tijdje geleden, ben de afgelopen tijd niet zo heel veel op het forum geweest en op handwerkgebied komt er ook niet zo heel veel uit mijn handen.
Het gaat op dit moment niet zo heel goed met mij. De pijn en de extreme vermoeidheid worden alleen maar erger en ook cognitief, qua geheugen, concentratie en dergelijke heb ik heel veel moeite. Ik ga en kan hier niet alles neerzetten, dit is een open forum waar iedereen, lid of niet, mee kan lezen en ik wil niet het risico nemen dat ik dingen die ik hier schrijf later terug hoor in een beoordeling of ander gesprek.

En dan heb ik nog een bedrijfsarts die vind dat er geen klachten en al zeker geen beperkingen hoeven te zijn omdat er immers geen medische verklaring wordt gevonden voor de klachten. Ondanks dat mijn therapeut contact heeft opgenomen en haar heeft uitgelegd hoe en wat en wat de gevolgen zijn van de manier waarop zij nu met mij omgaat heeft ze nog steeds haar mening niet bijgesteld.
Ik wacht nu dus op de oproep van het UWV voor een deskundigenoordeel.
En ondertussen ga ik dus maar gewoon door omdat ik het idee heb dat ik nu niet anders kan. Ik hoop maar dat die oproep er snel is en dat ik een verzekeringsarts tegenover me krijg die mij en de mening van mijn therapeut wel serieus neemt.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2010 om 11:02
Daarnet heb ik gelezen dat een professor in Amerika CVS zou kunnen linken aan een virus. Er moeten wel nog verdere onderzoeken komen maar als hij dit voldoende zal kunnen bewijzen zal dit toch een groot verschil maken voor de  erkenning van deze ziekte.

En inderdaad Creaans, in elk land reageert men verschillend bij erkenning van bepaalde ziektes. Nu blijkt dat er vorige week bij ons 2 dokters veroordeeld werden  tot het betalen van zeer hoge boetes omdat zij medicatie voorgeschreven hadden die terugbetaling garanderen voor de  patiënten.....

Voor sommige zieken is het inderdaad een financiële lijdensweg. Enkele organisaties ijverden nu (bij ons in België) voor betaalbare schuldsaldopremies, voor bv kankerpatiënten, bij het aankopen van een eigendom. Wat blijkt nu ? De verzekeringsorganisaties gaan in beroep daartegen, kost hen teveel geld....waar blijft hier het menselijk aspect ?
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2010 om 11:10
Ow, dat is zo frustrerend he, als er gezegd wordt dat er niks is gevonden en er dus ook niks aan de hand is.  Ik hoop dat je een begripvolle verzekeringsarts zult treffen. Sterkte!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2010 om 11:13

Ik hoop dat je een verzekeringsarts vind die heel veel begrip toont want die zijn er veel te weinig .Veel sterkte

Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2010 om 21:19
Ik wens je heel veel sterkte. Als er geen diagnose is is het heel moeilijk om begrip van artsen te krijgen. Helaas heb ik daar ook ervaring mee. Moed houden hoor! Ik hoop dat je je weer beter gaat voelen! Sterkte met alles.
groetjes Annelies ;)
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2010 om 23:59
ik wens jou heel veel sterkte en ik hoop dat je een fijne arts treft
groetjes Thea
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2010 om 21:00
Fijn dat je ons weer even op de hoogte houdt. We hebben je gemist gisteren op de hobbydoosdag. Jammer dat het nog steeds niet goed gaat met je. Je komt er maar niet bovenop he. Wat ontzettend frustrerend moet dit voor je zijn. Je maar niet goed voelen en inmiddels geen erkenning meer krijgen. Ik wens je heel veel sterkte. En zal voor je bidden.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2010 om 08:53
Bedankt dames, ik heb 14 juli een afspraak waar ik heel erg tegenop zie. De komende tijd maar eens alles op een rijtje zetten voor mezelf en de belangrijke dingen op papier zetten.

@Annelies, dat is het hem nou juist er is wel een diagnose namelijk ME/ CVS maar helaas is daar binnen de medische wereld nog heel veel onduidelijkheid en vooral ook strijd over. En zijn er heel veel artsen die het niet erkennen als zijnde een ziekte, laat staan dat ze vinden dat je klachten reëel zijn en dat je er ook nog eens ernstig door beperkt wordt in je werk en de rest van je dagelijkse leven. Volgens hen zit het alleen maar tussen je oren en is het alleen maar een kwestie van je moet er gewoon doorheen dus moet je gewoon doorgaan en dan gaat het vanzelf wel weer over. Maar helaas is dat niet zo en resulteert hun houding en de druk die ze op je leggen er alleen maar in dat ik gigantisch over mijn grenzen ga en daar helaas alleen maar door achteruit ga in plaats van dat het beter gaat.

@Dine, ik volg de ontwikkelingen natuurlijk ook maar ik vrees dat er nog een lange weg te gaan is voor er echt erkenning gaat komen en dat onderzoekers en artsen die wel een biomedische oorzaak vinden die ten grondslag ligt aan ME/ CVS niet meer tegen gewerkt worden en afgeschilderd worden als een soort van kwakzalvers door de groep die vind dat het vooral tussen de oren zit en dat behandeling middels Cognitieve gedrags therapie in combinatie met fysiotherapie de enige juiste behandeling is en dat verder medisch onderzoek naar de oorzaak of welke andere behandeling dan ook die gericht is op die kant volkomen onzin is.
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2010 om 13:37
onze oudste dochter heeft ME gehad zij heeft cognitive gedragstherapie gedaan dat heeft haar goed geholpen maar het is wel ontzettend zwaar om te doen zij kwam vaak huilend thuis en het zal voor iedereen verschillend zijn ik wens je veel sterkte
groetjes Thea
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2010 om 20:26

Ik wens je heel veel sterkte toe. Ik heb ook een tijd chronische vermoeidheid gehad, er is toen alleen geen diagnose gesteld. Ik heb met de zelfde dingen te maken gehad die jij nu ook meemaakt. Bij mij is het helemaal weg, daar ben ik erg dankbaar voor. Ik ben terecht gekomen bij een internist die een eigen praktijk had, via zijn onderzoeken kwam aan het licht dat de hypothalamus (hormoonklier bij de schildklier) niet goed functioneerde. Daar heb ik toen medicijnen voor gehad en was binnen een paar maanden hersteld. Als ik dat toen niet had gedaan was ik nu misschien nog ziek. Het gevecht om erkenning en begrip kost al zoveel energie, die je juist voor andere dingen nodig hebt! Ik weet er iets van hoe je je kan voelen. Het is echt heel zwaar, heel veel sterkte met alles hoor!  

groetjes Annelies ;)
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2010 om 19:11

Hoi marianneke,
Ik wens je veel sterkte op 14 juli bij het UWV voor een deskundigenoordeel. Ik hoop dat je een begripvolle verzekeringsarts zult treffen.
Oh wat is dit weer moeilijk voor je!
Heel veel sterkte.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.732 seconden.
Lang Yarns