Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWeinig aanwezig deze week

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gamble82 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Weinig aanwezig deze week
    Posted: 06 September 2010 om 20:15
Ik ga even een klein beetje uitleg geven waarom ik niet zo erg veel aanwezig kan zijn deze week (ook even mijn hart een beetje luchten, sorry )

Ik roep al 7 jaar dat mijn zoon hulp nodig is (hij is inmiddels net 9), ik heb al jaren het vermoeden dat hij toch een soort van autisme of stoornis heeft. Al die jaren schuiven het consultatiebureau, Jeugdzorg, GGZ en school het af op zijn biologische vader die het keer op keer laat afweten (weekenden niet ophalen volgens afspraak en niet bellen als hij wel de belofte doet, verjaardagen vergeten van zijn zoon en kerst en oud en nieuw zijn ook overgeslagen zonder belletje of kaartje). Ze beweren dat zijn gedrag daardoor af en toe vrij lastig is om mee om te gaan.

Ik heb vorig zomer zelf de Raad van Kinderbescherming ingeschakeld buiten Jeugdzorg om... Eindelijk erkenning, wat een opluchting! Er werd besloten om geen contact meer te hebben met mijn ex behalve in het omgangshuis wat in gang werd gezet. Een paar weken later kon ik mijn zoon vertellen dat papa niet op de afspraak is verschenen en dat dat niet door zou gaan. Gelukkig was hij ondertussen al ondergebracht voor 2 dagen in de week op een Bodeartcentrum waar ze zijn gedrag konden zien en mij in mijn opvoeding handvatten konden geven. Mijn ex weigert zijn gezag af te staan, maar weigert ondertussen ook maar een greintje verantwoording af te gaan leggen bij een instantie....

Deze week ga ik met alle instanties om tafel om de beslissing te gaan maken of een eventuele gezinsvoogd nog wat voor mijn kleine man kan gaan betekenen, of dat het nu al een beetje afscheid nemen is van papa.....

Ondertussen hebben wij al 2 maand rust van mijn ex en dit is heerlijk! We genieten (samen met mijn huidige mannetje en de jongste van ons gezin) van de tijd en rust en onze kleine man gaat dankzij het Bodeart echt super!

Sorry voor het lange verhaal, het lucht voor mij wel even op hier, maar voel me hier nu wel zo thuis dat ik het ook aandurf een klein stukje van ons gezin hier bloot te geven (al is het zonder namen, i.v.m mijn ex)

Liefs mij
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2010 om 20:43
Misschien komt het gedrag van je ex ook voort uit een lichte vorm van autisme. Hij heeft waarschijnlijk geen idee hoe andere mensen zich voelen en wat voor gevolgen zijn gedrag heeft voor zijn zoontje.

Hopelijk krijgen jullie nu wat rust in julie gezin.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2010 om 22:29
Ik wens je heel veel sterkte toe. Knap dat je het hier durft te vertellen. Van je afschrijven geeft vaak opluchting en er zijn meer mensen hier op het forum die hun narigheid met ons delen. Geeft ook het gevoel dat je niet de enige bent die veel te veel op zijn bordje heeft liggen. Wij bieden je een schouder om op te leunen, en zo kunnen we je ook een virtuele  geven.
Fijn dat je baat hebt bij Bodaert. Als je zoon beter in zijn vel komt te zitten, geeft dat voor jou ook rust.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 08:30
Wat goed dat je toch steeds signalen bent blijven afgeven en er uiteindelijk passende hulp is gekomen voor jullie. De hulpverlening is hier, meestal gaat het wel goed, soms erg laks.

Bij mij werd gezegd dat ik mijn 14 jarige kind maar uit huis moest plaatsen. Later hoorde ik dat er werd gedacht dat ik het syndroom van Munchhausen (aandacht trekken door ziekte van je kind voor te wenden of zelfs zelf te veroorzaken).

Op 17 jarige leeftijd pas ADD diagnose. Toch goed terecht gekomen, ondanks weinig middelbare school, toch een eigen huisje en een goede baan.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 08:38

ik wens je veel sterkte

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 08:41
sterkte met alles
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 08:41
Ik wens je de rust toe die jullie verdienen. Sterkte!
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 10:53
Wens je heel veel sterkte.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 10:56
Ik wens je veel sterkte en je hartje eens luchten doet heel deugd,opkroppen is niet zo goed hoor
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 11:00
Sterkte met alles.
Groetjes Teunie
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 15:25
De woorden van alle dames voor mij zeggen al genoeg.
Ik sluit me er bij aan en wens je nog veel sterkte toe.
Groetjes Tineke01

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 15:50
Wel positief, dat er een naam aan gegeven is.
Een moederhart is niet gauw te bedotten hè?
Maar ja, dan moet je er nog voor vechten ook,
maar je hebt nu erkenning. Verder veel sterkte
en héél veel geluk voor de toekomst.
Back to Top
Gamble82 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 16:44
Ontzettend lief alle reacties! Dat doet me even goed. Had het eigenlijk niet verwacht, aangezien ik in het dagelijks leven al te vaak te horen krijg dat ze niet begrijpen waarom het in ons leven niet altijd makkelijk is om te blijven lachen....

Zware dag gehad hier, maar we hebben weer meer voor elkaar gekregen Onze man krijgt de nodige onderzoeken voor evt. autisme, adhd en de hele mik mak door een goede kinderpsychologe, zodat Bodeart ook verder kan gaan zoeken naar oplossingen en de evt. verdere instanties als het Bodeart traject is afgelopen.

Er komt wel een gezinsvoogd, heb zelf daar de keuze in gehad en voor mij lijkt mij dit op het moment het laatste redmiddel voor de kleine man om zijn vader nog te gaan zien in de toekomst. Wel is er besloten dat dit ook echt het laatste is wat geprobeerd zal gaan worden en dat de volgende stap (mocht het bemiddelen van de gezinsvoogd ook mislukken) de rechtbank zal zijn om het gezag van vader aan te gaan vechten....

Mijn ex zou aanwezig moeten zijn vandaag en is weer niet verschenen zonder ook maar iets van hem te laten horen.

Hopelijk word het allemaal snel in gang gezet en krijgt mijn kleine man ook echt rust in zijn koppie.

Nogmaals bedankt voor het lezen en het luisterend oor!!!
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 16:52

Heel veel sterkte hoor. Het is niet niks als het om je kind gaat. Zo hebben wij ook jaren zitten ploeteren met onze zoon. Inmiddels is hij 18 jaar en afgelopen januari heeft hij pas de diagnose MCDD gekregen. Dit is ook een vorm van autisme. Toen onze zoon klein was heeft hij de diagnose ADHD gekregen maar wij hadden zelf het idee dat hij een vorm van autisme zou hebben. Dat was allemaal maar onzin en nou ja, je weet er alles van hoe het kan gaan.

Fijn dat je hier je verhaal kwijt wilt en kan. Nogmaals, heel veel sterkte.

Back to Top
Gamble82 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 17:12
Helaas weet ik er nu erg veel van inderdaad Lintequess, frustrerend ook.
Vooral als je ziet dat een vriendin van me heel erg makkelijk een etiketje op haar 2  kids heeft gekregen met ADHD terwijl er in mijn ogen erg weinig aan de hand is (ze komen alleen nooit buiten en zijn af en toe erg 'aanwezig' omdat ze hun energie niet kwijt kunnen zonder lekker buiten uit te razen) en dan zie ik ze bijna elke dag in hun thuissituatie, terwijl je zelf al zo lang vecht voor een klein stukje erkenning....

Maar we blijven positief hoor, ooit komt er hier een einde aan en deze mama vecht totdat het nodig is
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 om 17:42

Heel veel moed en sterkte, en ga af op je instinct als moeder !!! Een moeder weet vaak het best wat haar kind nodig heeft.

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 September 2010 om 18:24

Fijn dat je erkenning hebt gekregen,soms blijft dat vechten,maar het is het waard.nu wordt er tenminste aan gewerkt.

kindjes van je vriendin met ADHD,jammer,ze krijgen tegenwoordig ,als ze een beetje drukker zijn,die stempel opgeplakt.

Lijkt me lastig om dat vast te stellen.

Voor jou ,in ieder geval heel veel sterkte!

Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 September 2010 om 20:57
Goed van je dat je het van je afschrijft, dat lucht vaak al wat op. Je bent niet alleen ook al heb je dat idee soms misschien wel. Vertrouw op je moeder instinct!! Je mannetje boft met zo'n moeder als jij!!! Heel veel sterkte
Groetjes
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 15:40

Originally posted by Tinkerbel Tinkerbel wrote:

Goed van je dat je het van je afschrijft, dat lucht vaak al wat op. Je bent niet alleen ook al heb je dat idee soms misschien wel. Vertrouw op je moeder instinct!! Je mannetje boft met zo'n moeder als jij!!! Heel veel sterkte

hier sluit ik mij bij aan sterkte

groetjes Thea
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 22:15

He wat een narigheid met je kleine man. Je wilt hem zo graag gelukkig zien. En dan gebeuren en zoveel dingen waar jij de hand niet in hebt. Moeilijk om zo machteloos toe te moeten zien hoe je ex het steeds opnieuw af laat weten. Sterkte met het traject waar je nu zelf ingestapt bent. Dapper om toch door te zetten. Om toch een manier te vinden waarop je eindelijk onderzoeken voor zoon los kon krijgen. En als er straks een uitslag is kan je eindelijk dingen afsluiten. Opruimen en een manier vinden om er mee om te gaan. Of er nu wel of geen duidelijke uitslag uit komt. Je kan dan in ieder geval verder.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns