Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenPoppenmoeder

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 20:06
Zal wel verschil in tijd zijn, maar ik was nummer
5 in de rij, en nooit een pop gehad.
Daarom kijk ik er nu waarschijnlijk zo hebberig naar.
Een keer per jaar, tegen Sinterklaas, maar vooral
NIET van Sinterklaas, kregen we een hele zak met af-
valhout, allerlei soorten en maten. Sinterklaas
bestond gewoon niet. Ondanks dat we geweldig met de
houtblokken hebben gebouwd, heb ik niet echt
gezellige herinneringen aan mijn jeugd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 13:03
Het was ook net na de oorlog, Pippi, woningnood, nare herinneringen, verdwenen buren, gebombardeerde plekken in de stad. En in grote gezinnen was het gewoonte dat de oudsten voor de jonkies zorgden en daar werd dan verder niet op gelet of dat eerlijk en met liefde ging.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
misty View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 13:29
zelf ben ik van het midden van de vorige eeuw toen was er nog niet veel speelgoed maar mijn geluk was dat ik een vader had die meubelmaker was dus hij maakte voor mijn zus en mij poppenwiegjes.
een poppenhuis maakte hij ook en meubeltjes voor zowel het poppenhuis als voor de grote poppen.
en moeder zorgde dan voor de nodige kleertjes.
de poppenkinders werden iedere avond naar bed gebracht dat weet ik nog wel was er veel mee bezig.
nou en later kreeg ik zelf 3 kinderen waar ik het druk mee had waarvan 2 meiden dus ook weer poppen en die moesten ook weer aangekleed worden.
en die kleertjes heb ik nog steeds dus de kleinkinderen spelen daar ook weer mee
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 13:35

Ik ben me wel bewust van het feit dat wij in een heel andere wereld opgroeiden dan menig 'collegahobbydoosjes'!

Oorlog was allang voorbij, de crisisjaren ook, wat dat betreft heb ik het wel heel erg goed gehad, mijn vader had een hoge rang in het leger, nadeel was dat hij er vaak niet was, en uitgezonden moest worden. Maar in materialistisch opzicht kon erg veel.

Ik ben erg dankbaar dat we veel nu in kunnen halen, qua samenzijn, met onze kinderen en ouders die alletwee gezond zijn. Het is volgens mij voor de kinderen dan ook prettig dat wij een bedrijf aan huis hebben.....ze kunnen altijd even binnenwippen om paps iets te vertellen, of om 'mee te sleutelen', hihi!!!

groetjes
Iris
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 17:14

volgens mij ben ik als poppenmoeder geboren ben het altijd geweest en nog, ben ook nog in het bezit van mijn 4 poppen en een wiegje door mijn oudste broer gemaakt voor sinterklaas

sliep op zolder en daar maakte ik stiekum kleertjes als mijn moeder dacht dat ik al op bed lag

mijn hele leven heb ik poppenkleertjes gemaakt, eerst voor mijzelf, toen de tantezegstertjes, toen kwamen mijn eigen meisje yes ik had dochters 3 en ook een geweldig zoon trouwens, bergen poppenkleren hebben de meiden

daarna mijn oppas dochter ook een leuke poppen garderobe

12jaar geleden kwam er een prachtig kleindochter weg van babyborn dus weer een komplete gaderobe

en nu ligt er weer een kleindochter in de wieg die haar eerste barbie al in haar kleine knuistjes heeft want mama is gek op barbie en heeft de hoop dat zij dat ook wordt jong geleerd

en ach inmiddels kan ik het niet laten om een mooie pop op de rommelmarkt te laten liggen, ze kijkt me aan en ik denk kom maar

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 21:39
Ik was ook een echte poppen moeder. Mijn moeder maakte de kleertjes voor de poppen altijd zelf. (nu spelen mijn dochters ermee) Ze maakte ook altijd kleding voor mij en zo'n zelfde setje maakte ze ook voor de pop. Vond ik altijd helemaal fantastisch. Ik weet nog dat ik 2 praat poppen had met zo'n plaatje in de rug. Een blonde, Annabel en een donkere Kitty.

Ook speelde ik veel met de barbie's en met het poppenhuis.

Was een leuke tijd....

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 21:49
Magtelt, het ligt wel even wat anders.
Maar wel logisch, dat je het zo invult.
Groetjes Wil B.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 23:38
Barbies, met of zonder haar. Ik wilde nog wel eens kapper worden.
Maar lego en playmobil waren favoriet en is nog steeds zuinig bewaard. Lezen? Nee wij verslonden boeken (abo'tje bibliotheek waar ik uiteindelijk alles al gelezen had). Ondanks dat ik van ver na de oorlog ben hadden wij het minder dan breed. Nieuwe kleren waren niet vanzelfsprekend speelgoed net zo min, maar heb niet het idee dat ik iets te kort ben gekomen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns