Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Misbaksels!

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2010 om 19:33
Hij is wel grappig die roze bulldog , het is inderdaad leuk om misbaksels te zien. Zelf ben je trouwens vaak het meest kritisch op je creaties. En Lea, ik geloof je direct!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2010 om 21:56
zo heb ik een beer gemaakt. (nooit een foto gemaakt) maar mijn dochter is er zo blij mee dat ze er elke nacht mee slaapt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2010 om 16:23
Ik wilde graag de gebreide bal maken. Luie donder die ik ben, dacht ik er snel van af te komen door de helft van het aantal steken te gebruiken en de helft van het aantal pennen. En het in elkaar zetten zag er toch helemaaaaal niet ingewikkeld uit! Wat een vergissing was dat, en wat een gepriegel! Dat doe ik echt nooit meer. Het lijkt nog enigszins op een bal, maar het is meer een propje geworden. Gelukkig zijn het maar restjes, want na deze foto is hij meteen in de prullenbak verdwenen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2010 om 21:34
Daar zouden mijn katten heerlijk mee door de kamer schuiven. Zo zie je maar, wat jij misbaksel noemt, is voor een ander een speeltje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 10:23
Ik zat te twijfelen, is dit nou een misbaksel of niet? Ik vond van wel, maar onze jongste vindt hem geweldig! Hij heeft een kangaroe-knuffel waar hij helemaal weg van is, en ik wilde er graag eentje als reserve maken, die we ook in de camper kunnen meenemen op vakantie. Maar het moest wel een handpop worden, want dat is zijn 'echte' kangaroe ook. Dat lukte op zich wel, al was het wat gepriegel. Maar het patroon komt uit Australië, en het is een soort amigurumi maar dan met stokjes. Tenzij dc (double chrochet=stokje) in het Australisch misschien vaste betekent? Toen hij klaar was, was de hele verhouding zoek. Het lijf heb ik dus dubbel naar binnen toe gevouwen, om nog enigszins een normale verhouding te krijgen. Ik ben van plan om hem nog eens te maken (maar dan als gewone gevulde knuffel) en dan met vasten. Ik ben benieuwd hoe ie er dan uitziet. Maar voorlopig moet hij het hiermee doen. Gelukkig is hij er wel tevreden mee.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 11:01

ik weet zo eigenlijk niet wat ze in australie handhaven.

maar he!!!!

wie woont er ook als weer in autralie? het is wel iemand van deze site.

ik zal even nadenken, als ik er op kom zal ik het even laten weten misschien dat zij jou kan helpen.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 11:06

gevonden. het is lidia2. zij woont in zuid australie.

dit is haar web pagina.

je zou het haar kunnen vragen

http://www.breiwerkjesvanlidia.blogspot.com

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 11:18
Lief dat je daaraan denkt Esther. Maar meestal probeer ik liever gewoon een patroon uit, en als het niet naar mijn zin klopt, doe ik het weg of ik probeer het op een andere manier. In dit geval dus met vasten i.p.v. stokjes. Of het dan daadwerkelijk ook zo bedoeld is vind ik minder belangrijk om te weten.
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 11:19
Met dc wordt in dit geval inderdaad een vaste bedoeld. Lastig hè, die verschillen in Engelse(Australische) patronen en Amerikaanse........
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 11:54
Ik vind het een schatje. Als het niet op een kangeroe lijkt, dan is het een diertje van eigen vinding en moet je hem een soortnaam geven. Ik zou hem kangebeer noemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 14:54

Lollig, ik had ooit eens een olifant gehaakt, een oranje. Stond in een boekje en ik vond hem wel lief. Maar toen ik hem inelkaar had gezet vond ik hem niet meer zo leuk.
De slurf was ook helemaalniet leuk en volgens mij te groot. Ik heb het allemaal weer uitgehaald. Jammer genoeg geen foto genomen.

IK vind de kangaroe wel heel apart maar als je jongste er blij mee is dan is het toch goed? Noch maar een keer in vasten haken, wie weet wat er dan voor moois te voorschijn komt.

Je bal is een echte mislukking haha, ik zou dat ook kunnen doen, minder steken en minder toeren hahaha. Maar je eerste werkje vind ik ook best wel leuk.

All you need is love.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2011 om 10:25

Deze kan ik het beste hier plaatsen denk ik. Kennen jullie het hyves-haakkransje? Iedereen haakt hetzelfde project. Deze maand is dat een baby, maar die leek me zo groot (en zoveel werk dus). Daarom heb ik heel slim het aantal steken gehalveerd en het aantal rondjes ook (zo ongeveer dan). Dan zou het toch moeten kloppen? Nou niet dus! Hij is nog niet af, officieel moeten er nog armpjes en beentjes aan, maar zo vind ik hem wel misbaksel genoeg . En ik heb niet de illusie dat armpjes en beentjes het nog beter maken.

Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2011 om 14:15

Wat is dit heerlijk om te lezen allemaal!
Ook ik zit regelmatig met een "misbaksel" Om het uit te trekken,daar ben ik meestel te lui voor ,maar mijn poezebollen zijn er meestal gek op
Foto's ervan nemen? Never!!

Vind de misbaksels die hier vorbij zijn gekomen in alle geval wel heel cute hoor
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2011 om 14:59
Mensen, wat een leuke misbaksels!!!!
Kan geen mop tegenop!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 11:47
Van mislukt
Wat goed dat je dit topic weer naar boven haalt. Ik heb namelijk een perfect werkstuk wat heel goed hier past. Vorig jaar winter heb ik voor Manuel een zomerpak gebreid. Hij was alleen veel te groot afgelopen zomer. Nu een maat verder bedacht ik dat ik nog stukjes leer de knieeen wilde maken en een buidelzak op zijn buik. Eenmaal achter de naaimachine ging het een en ander niet zoals ik hoopte met het maken van de kniestukken dus zocht ik het pak maar eens op om te kijken of ik andere dingen met het pak kon. Terwijl ik er zo naar stond te kijken bedacht ik dat ik Manuel het pak wel eens aan kon trekken. Wie weet kwam ik dan op een super idee. Nu het idee was snel geboren. Het arme kind zag er niet uit in zijn pak. Je kan er nog zo'n lief koppie boven plakken maar het was echt verschrikkelijk. Snel weer uit getrokken nadat Marco en ik ons eerst verbaasd hadden over hoe lelijk iets kon zijn. En nu zit ik dus met een zomerpak waar een bak werk ik zit maar waar ik werkelijk niets mee kan. Ik durf hem ook niet weg te geven aan iemand anders. Ik zou niet weten wie ik er gelukkig mee zou kunnen maken. Ik denk dat zelfs de Roemenen hem niet aan durven trekken. Er zit niets anders op dan de hele mikmak uit te halen en er iets anders van te maken. Maar voorlopig verdwijnt hij ergens onder in de kast. Ik kan het pak niet meer zien.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 11:53
@Clara: zonde dan hè van het werk. Maar ja.....
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 11:59
Kan een grote pop of beer het zomerpak niet aan?
Back to Top
De Bezige Bij View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer De Bezige Bij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 12:05
Koningsdochter,zo te zien,is het stuk tussen de beentjes en het armsgat te groot,als je daar een stukje van af doet en dan het armsgat terug op zijn plaats breit dan moet het goed komen denk ik.
/1001dbf8efee1.gif[/IMG][/URL]
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns