Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

van welke plant/struik is dit blad?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: van welke plant/struik is dit blad?
    Posted: 18 Februari 2011 om 11:33

Zijn er hier ook damens die veel van planten weten? Ik ben nl op zoek van welke plant/struik/boom dit blad is:

Ik zit zelf eigenlijk aan een kamerplant te denken.

Ik heb af en toe een aanval van een allergie (voor schimmels) en gisteren een paar uur nadat ik dit blad van onze oudste had gekregen begon de jeuk. Inmiddels kan ik mijn ogen bijna niet meer opendoen en dat ondanks de medicijnen ervoor. Het zou ook kunnen dat er misschien schimmel op het blad heeft gezeten, ik zie er nl zwarte plekjes op en hij kwam van onder het zand uit de zandbak vandaan. Dus ik probeer te achterhalen of het gewoon weer een allergische reactie op een schimmel betreft, of dat het met het blad te maken kan hebben. Want dan begin ik dus inmiddels voor meer dingen allergisch te worden en ik hoop zo dat dat niet het geval is.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 12:50
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
griet View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer griet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 12:50

hoi

mij gevoel zegt dat een struik is de (Aucuba japonica Variegata)

groetjes grietje
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 14:39
inderdaad, denk ik ook dat het van de bovenstaande struik is.
 Ik heb hier een hele haag van staan. Het is een dik leerachtig glad (normaal iets glanzend) blad.

Zal ik je een blad toesturen? Kun je met je medicijnen ernaast testen of het een schimmel was, die je reactie veroorzaakte of het blad.

Ik snoei deze struikenhaag ongeveer 2 x per jaar. Geen last van jeuk op mijn armen zoals bij het snoeien van mijn coniferenhaag wel het geval is. Dus ik denk dat een schimmel de schuldige is.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 15:21
Het lijkt inderdaad wel veel op bovenstaande struik. Maar hiervan is niet bekend dat het allergische reacties zou geven.

Hij lijkt ook op een bepaalde dieffenbachia  
groetjes Marlan
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 17:06
Ik denk dat de reactie van een schimmel is geweest. Meestal reageren mensen namelijk niet allergisch op blaadjes, maar op bloesems en pollen.
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 18:59
Ik denk ook dat het toch weer een schimmel is geweest. Het blad lijkt idd heel erg op wat jullie gevonden hebben, en daar zou je idd geen allergische reactie van moeten kunnen krijgen. Bedankt voor het meedenken!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 16:03
Maar het aanraken van een dieffenbachia kan wel nare reacties geven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns