van welke plant/struik is dit blad? |
Reageer
|
| Autheur | |
Naemi
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: van welke plant/struik is dit blad?Posted: 18 Februari 2011 om 11:33 |
|
Zijn er hier ook damens die veel van planten weten? Ik ben nl op zoek van welke plant/struik/boom dit blad is:
Ik zit zelf eigenlijk aan een kamerplant te denken. Ik heb af en toe een aanval van een allergie (voor schimmels) en gisteren een paar uur nadat ik dit blad van onze oudste had gekregen begon de jeuk. Inmiddels kan ik mijn ogen bijna niet meer opendoen en dat ondanks de medicijnen ervoor. Het zou ook kunnen dat er misschien schimmel op het blad heeft gezeten, ik zie er nl zwarte plekjes op en hij kwam van onder het zand uit de zandbak vandaan. Dus ik probeer te achterhalen of het gewoon weer een allergische reactie op een schimmel betreft, of dat het met het blad te maken kan hebben. Want dan begin ik dus inmiddels voor meer dingen allergisch te worden en ik hoop zo dat dat niet het geval is. |
|
![]() |
|
mineke.j
Hobbywonder
Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Februari 2011 om 12:50 |
|
Ik denk dat het een aucuba japonica is.... kijk eens op deze link. |
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
griet
Hobbywonder
Lid sinds: 29 September 2008 Locatie: hoogerheide Status: Offline Points: 738 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Februari 2011 om 12:50 |
|
hoi mij gevoel zegt dat een struik is de (Aucuba japonica Variegata) |
|
![]() |
|
Judy
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Februari 2011 om 14:39 |
|
inderdaad, denk ik ook dat het van de bovenstaande struik is.
Ik heb hier een hele haag van staan. Het is een dik leerachtig glad (normaal iets glanzend) blad. Zal ik je een blad toesturen? Kun je met je medicijnen ernaast testen of het een schimmel was, die je reactie veroorzaakte of het blad. Ik snoei deze struikenhaag ongeveer 2 x per jaar. Geen last van jeuk op mijn armen zoals bij het snoeien van mijn coniferenhaag wel het geval is. Dus ik denk dat een schimmel de schuldige is. |
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Marlan
Duizendpoot
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Februari 2011 om 15:21 |
|
Het lijkt inderdaad wel veel op bovenstaande struik. Maar hiervan is niet bekend dat het allergische reacties zou geven.
Hij lijkt ook op een bepaalde dieffenbachia |
|
|
groetjes Marlan
|
|
![]() |
|
xAnnemiekx
Hobbywonder
Lid sinds: 07 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 684 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Februari 2011 om 17:06 |
|
Ik denk dat de reactie van een schimmel is geweest. Meestal reageren mensen namelijk niet allergisch op blaadjes, maar op bloesems en pollen.
|
|
|
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/
http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx |
|
![]() |
|
Naemi
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Februari 2011 om 18:59 |
|
Ik denk ook dat het toch weer een schimmel is geweest. Het blad lijkt idd heel erg op wat jullie gevonden hebben, en daar zou je idd geen allergische reactie van moeten kunnen krijgen. Bedankt voor het meedenken!
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Februari 2011 om 16:03 |
|
Maar het aanraken van een dieffenbachia kan wel nare reacties geven.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |