Hersenspinsel |
Reageer
|
| Autheur | |
Eugenie
Hobbyguru
Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: HersenspinselPosted: 18 Maart 2011 om 07:54 |
|
laatst vroeg ik mij af: wie is er als eerste op het idee gekomen om een schaap/alpaca zijn jas uit tetrekken of plukken mammoet te verzamelen en met twee takken(?) er een trui van te breien of misschien met een vishaak er een te haken?
hoe zou dat nu zijn gegaan?
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
inge.v
Hobbyguru
Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 08:32 |
Goei vraag! Zou het eerlijk gezegd ook niet weten, maar al goed dat die persoon er was, zonder hem/haar zouden wij allen niet deel uitmaken van dit leuke forum.
|
|
|
|
![]() |
|
Crea-Mo
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 08:54 |
|
Volgens Wikipedia is er niet bekend hoe het begonnen is. Er zijn gebreide sokken gevonden in Egyptische graven van tussen de 3e en 6e eeuw na Christus. In de Middeleeuwen sponnen vrouwen de wol, en breiden de mannen! In 1527 werd het eerste Breiersgilde opgericht in Parijs. Daar mochten alleen mannen lid van zijn! Een leerling moest een leertijd van 6 jaar doorlopen en verschillende meesterstukken maken. Leuke vraag Eugenie. Dit zet je toch weer aan het denken! |
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 09:58 |
|
Ierse truien hebben al die motieven omdat die aangaven van welke vloot of stam men was. Mocht er iemand overboord vallen en gevonden worden wisten ze door de trui uit welke omgeving die persoon kwam. Dat is mij ooit verteld. Mooi verhaal en super idee daar achter
![]() In Amerika haken nu ook juist de jongens. Dat zijn skaters die bij een half pipe mutsjes zitten te haken terwijl anderen de meest spectaculaire sprongen maken. Lenny uit the voice of Holland breide ook zijn eigen mutsen ![]() |
|
![]() |
|
beppemartha
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 10:54 |
|
GRAPPIGE VRAAG EUGENIE. EN INDERDAAD WAAR KOMT HET WEG?????? HET ZET JE WEL AAN HET DENKEN. STRAKS EENS EVEN GOOGELEN. WIE WEET WAT JE DAN TEGENKOMT. HET MAAKT JE WEL NIEUWSGIERIG. VOORAL ALS IK DIE VERHALEN HIERBOVEN AL LEES. WORDT VERVOLGD????? |
|
|
|
![]() |
|
Eugenie
Hobbyguru
Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 11:26 |
|
in harderwijk droegen de vissers vroeger truien met kabels en aan de kabels kun je zien waar ze vandaan komen
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Lenie25
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 12:15 |
|
Een stukje geschiedenis heel leuk zet je aan het denken........
|
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
EllenC
Duizendpoot
Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Scotland Status: Offline Points: 145 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 12:34 |
|
schapen hebben niet altijd zo'n wolvacht gead heel vroeger was hun huid bedekt net zoiets als herten , stug, kort en dik
ongeveer 10.000 AD werden schapen gevangen en gedomesticeerd voor het vlees,en melk, de huid werd gelooid. toen ontdekte men dat de haren onder de buik langer waren dan de rest en begonnen ze met de beesten met de langste haren te fokken. hier gingen duizenden jaren overheen voordat er een goede vacht om te spinnen uit kwam rond 5000AD begon men voor het eerst te spinnen . ze zijn nu bezig om schapen te " ontwikkelen" die zelfscheerders zijn want 1 van de rotste taken met schapen is wel het scheren , tijdrovend en je krijgt er geen cent voor terug wol brengt tegenwoordig niks op dus de vachten worden zomaar aan de kant gegooid . gelukkig heb ik een stel vriendinnen die elk jaar om een vacht bedelen ![]() |
|
![]() |
|
Eugenie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 13:32 |
|
Ik geniet er van om hier te lezen wat er geschreven wordt.
|
|
|
![]() |
|
rita_1709
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 Maart 2011 om 16:04 |
|
Wat een leuke vraag !!! Vind het interessant om de antwoorden te lezen, hoop dat dit topic nog wordt aangevuld !!!
|
|
|
Groetjes,
Rita. Bloemen zijn om mooi te zijn.. Mensen zijn om goed te zijn !! |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 20 Maart 2011 om 19:05 |
|
Ik vraag me ook altijd af hoe het weven is uitgevonden of het manden vlechten. Je moet toch maar op zo'n idee komen.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
marjolein2202
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 21 Maart 2011 om 11:27 |
|
oohh ik ben zo visueel ingesteld en zie die holbewoners al
met die takken en dat mammoethaar
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |