Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

groene vingers

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2011 om 12:21
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

cactussen moeten vanaf oktober tot maart
niet of nauwelijks water dan krijg je ze makkelijk weer in
bloei.

Ik dus niet. volgens mijn schoonmoeder ben ik een ramp met
planten Gelukkig heb ik weer andere talenten.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2011 om 16:45
Ik heb totaal géén groene vingers, dus jullie snappen het al:
Elk jaar de orchideen in de bloei!!! Echt waar!!!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2011 om 16:59
Prachtig pippie
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 17:10

was heel verrast zag hem net open.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 17:58
MOOI,
Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 19:42

Heb ook al jaren orchideeen die ook steeds opnieuw bloeien. Het beste is om ze op het noorden/noordoosten te zetten. Ik kreeg 2 jaar geleden helaas een akelig soort luis (dop/wol achtig) welke ik zeker twee keer in de week verwijderde en met diverse soorten gif heb behandeld. Nadat ze een paar maanden geleden wéér allemaal onder de luis zaten heb ik echt alles weggegooid en ben ik van plan over een poosje weer opnieuw te beginnen in de hoop dat er dan geen besmetting meer optreed.

ik mis ze zó    

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 20:07
Dit komt mij heel bekend voor. Begin van dit jaar had ik ook wolluis(volgens de bloemist) en heb daar een spuitbus gekocht tegen deze beestjes. Heb er eerst enkele met een pincet afgehaald en daarna goed bespoten. Er zaten juist in de mooie bloemen beestjes en ik heb helaas de stelen met bloemen en al een eind ingekort. Na 14 dagen moest ik de boel weer goed nakijken en bespuiten herhalen. Niets meer te zien.
Nu beginnen er net boven de afgeknipte stengels al weer nieuwe puntjes aan te komen.
Ik heb altijd 4 orchideeën in het achterraam staan, die andere bloeien nu ook en hebben gelukkig geen last van de wolluis gehad waar ik eerst nog bang voor was.
De bloemist adviseerde mij om de besmette orchidee eerst een tijdje apart te zetten van de andere planten.
Je ziet maar met een beetje geduld en lief tegen de planten praten kun je veel bereiken.
Groet, Tineke01   
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2011 om 18:34
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2011 om 18:43
steeds heel mooi he
die boeiperiode
mijn moeder is er heel goed in
ik heb helaas ook geen groene vingers
Groetjes
IngeDev
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2011 om 18:54
wauw, ze zijn mooi!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2011 om 19:57
De bloemen zijn prachtig, maar het groen dat je overhoudt: andijvie is er mooi bij .En dan maar wachten op de volgende bloei! Het is de moeite waard.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 17:30

vorig jaar gepoot en nu ook al weer in bloei en hij ruikt zo heerlijk

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 17:32

niet lachen maar dit boompje kocht ik voor 25 eurocent en het is een Ginkgo Biloba, moet 2 jaar binnen staan en dan mag hij naar buiten.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 20:06

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns