Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voor jullie vertaald: Ruffled Wrap! :)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voor jullie vertaald: Ruffled Wrap! :)
    Posted: 10 Augustus 2011 om 19:49

Voor diegene die dit nog niet wisten: Ik ben sjaals-gek, wrap-gek, omslagdoek-gek, maak me gek!

Ik was nog steeds op zoek naar de gebreide driehoek met ruffle rand à la Kate. En ik heb hem gevonden en tijdens mijn vakantie voor jullie en mij vertaald.

Het gaat om deze omslagdoek:

Ik heb voor deze gekozen omdat de voorkant niet eindigt in punten maar in brede rechthoekige stukken. Zodat dit makkelijker draagt en je deze niet dicht hoeft te spelden of knopen.

Vertaling Ruffled Wrap

-Afmetingen: 1.22 x 1.27.
-Wol: 8 bollen van 85 gram / 180m (= Saskia 5 à 6 bollen / Royal 6 à 7 bollen).
-Rondbreinaald ivm het grote aantal steken.

*Patroon:
-Zet 201 steken op;
-Brei 38cm;
-Aan het begin van de volgende 2 toeren 40 steken afhalen (-> 121 steken);
-Volgende toer gewoon breien;
-Aan het begin en einde van de volgende toer 2 steken samen breien (-> 119 steken);
-Deze toer om de toer 2 x herhalen (-> 115 steken)
-Iedere 4e toer 50x herhalen (-> 11 steken);
*Afhechten!

*Ruffle:
-Plaats marker op de naald;

-Goede kant van de wrap: pak 652 steken op langs de hele rand van de wrap, dit is ongeveer 4 steken per 2,5cm. Deze steken gelijk recht breien met het oppakken;
-Volgende toer: *1 steek breien, 1 steek meerderen* tot einde toer herhalen (-> 978 steken);
-De ruffle verder tricot breien tot de ruffle 6,5 cm is;
*Afhechten!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 19:51

Ik ben vandaag begonnen met deze ruffled wrap in paarse Saskia. Ik heb dus nu 2 grote projecten op de pennen, want ook de Wrap Nina is nog in de maak!

Laat me even weten of jullie het een leukie vinden en jullie hem ook gaan maken

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 20:07
Ik vind hem prachtig!!! Maar aan het aantal steken te zien, weer op rondbrei-naalden. Dat lukt me helaas nog steeds niet .
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 20:20
Jips,ik vind hem ook erg leuk. Hij wordt dwars gebreid? Hoeveel gr.wol heb je nodig?
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 20:35
ja jips bravo voor de keuze al weer een prachtige maar al
die steken ,dat valt echt niet mee en hoeveel bollen sakia
heb jij daarvoor gerekend en op welk nummer van breinaald
op een rond breinaald hheb ik nog niet veel gewerkt alleen
een kraag voor een pull gezet in mijn jeugdjaren en die
zijn ondertussen al lang gapaseert
ik zie dit wel zitten maar ik heb nog zoveel in wacht staan
een omslagdoek een deken in grannystrip voor tss door en
mijn pull mmet inbreimotief (husky)nog juist de mouwen
breien
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 21:02
Ik zie hem wel zitten, maar zonder punt, dus ik kant gewoon telkens 40 steken aan weerszijden af tot er nog maar een beetje over zijn. En de ruffle haak ik wel, 978 steken, goeiendag.

Wie hem niet op een rondbreinaald wil maken kan hem in tweeën doen en in het midden netjes aan elkaar zetten.

Ik kijk wel wat voor wol ik heb, meest Saskia en Royal en dan doe ik hem op naald 4 of 4,5.

Met toer wordt volgens mij naald bedoeld. Dat je in elke 2e naald mindert.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 21:08

Hele mooie keuze heb je gemaakt, maar ik snap denk ik de uitleg niet helemaal.

Die 40 steken die je moet afhalen, is dat aan ieder kant van het werk?

Bedoel met je een toer 1 naald of 2 naalden?

Hoeveel bollen heb je hiervoor nodig, ik heb nog paars garen van Zeeman liggen 10 bollen.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 21:15
Ik ben benieuwd naar de dikte van de naald.
Het liefst werk ik met fijne naalden.
als je de breedte van de sjaal hebt is dit toch zelf aan te passen voor je
stekenaantal.
groetjes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 21:40
hoi magtelt dat is een heel goed idee de ruffle haken zo
ver had ik nog niet aangedacht bedankt voor de tip
groetjes christine
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 09:53

*Pippie: ja, gezien het grote aantal steken op de rondbreinaald. Ik brei alles op rondbreinaalden van Zeeman à 79 cent, plat, rond, enz. Ik vind het heerlijk breien

*Frea: hij wordt van boven naar beneden gebreid. Dat kun je zien doordat je eindigt met minderen en dat wordt dan de punt achter. Voor het patroon gebruiken ze 8 bollen van 85 gram / 180m.

*Ladyken: ik denk dat je het met 5 bollen Saskia redt, ik heb er 6 liggen. Van Royal van Zeeman meer, want daar zitten minder meters op de bol.

*Magtelt: Ik ga hem ook met een rechthoekige achterkant maken en misschien nog 1 met een punt. Ik heb ook nog die leuke gemelleerde bollen van de Zeeman liggen (roze/rood en groen/blauw)
Ik overleg wel even met je hoe we het doen met de achterkant.

*Muis: aan het begin van die 2 pennen haal je 40 steken af; dus aan het begin van de 1e naald 40 steken en dan de toer uitbreien en aan het begin van de volgende naald ook weer 40 steken en de toer uitbreien 1 toer = 1 naald.
En die bollen van Zeeman zijn meer dan genoeg. Ik denk 6 à 7 bollen, als je hem met een punt breit, anders minder.

*IngeDeV: ik brei zelf Saskia of Royal met naald 4,5, deze dus ook met Saskia naald 4,5. Ik vind de sjaal zelf iets smal, dus heb ik 250 steken opgezet.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 08:12

Ik ben al aan het minderen geslagen. Dit is even uitvogelen, ik wil geen lange punt van achteren. Dus brei ik aan het begin en eind van iedere rechte toer 2 steken samen en de averechte gewoon zonder minderen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2011 om 17:20
ok ja we zijn benieuwd
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns