Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreide babyborn kleding.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreide babyborn kleding.
    Posted: 31 Oktober 2011 om 14:36

Hallo,

Graag wil ik jullie mijn zelf gebreide babyborn kleding tonen.  Ik brei deze kleding op aanvraag van oma's en mama's die hun poppenmoedertjes blij willen maken met een leuk setje en zo het goede doel ook nog steunen.  Al de opbrengst van de verkoop van deze kleding gaat integraal naar een weeshuis in Peru.  Ik heb een peruviaanse vriendin en samen met nog andere mensen hebben we een weeshuis opgericht in Huaraz, daar waar haar moeder woont.  We proberen daar zo veel mogelijk kinderen van de straat te pikken en ze zo te beschermen tegen organenhandel.  Organenhandel is iets dat in Peru een heel groot probleem is en waar straatkinderen vaak het slachtoffer van worden. Laat gerust weten wat jullie van deze setjes vinden.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 14:48

tjonge wat veel creaties zeg!!

heel erg mooi allemaal wat zullen die poppenmoeders blij zijn als ze zoiets moois krijgen!!

en wat een goede besteding van de opbrengst!!

een kleine tip

Je hebt deze foto's in de koffiecorner gezet maar eigenlijk horen die bij creaties

het is natuurlijk al heel wat om foto;s geplaatst te krijgen daar weet ik alles van hihi

dus zal het niet zo'n groot probleem zijn

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 15:12
Oei, bedoel je nu dat ik die foto's ook nog allemaal ga moeten plaatsen bij creaties?  Ik hoop dat ze het voor deze ene keer door de vingers zien en ik zal er zeker rekening mee houden voor de volgende foto's die ik plaats.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 15:32
super mooie creaties en een hardstikke goed doel, dan weet je waar je het voor maakt, super zeg, weet nu ook waar ik de nederlandse patroontjes naar toe kan sturen. zal ze wel opzoeken voor je
lydia wijsbroek
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 15:43

nee joh zo erg is het niet

dit kan prima hoor lekker laten zo

je plaatst de volgende foto's maar bij creaties

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 15:49

Echt prachtig Bloemenvrouwtje! Super mooi.

We hebben speciaal voor onze poppenmoeders en dat zijn er nogal wat een poppen topic. Daarin showen we onze maaksels. Het staat hier: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20055&KW=p oppen+topic

Ik heb zelf 3 babyborns; een blanke tweeling Anna & Belle en een donkere Jessy

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 15:54
Jips, bedankt voor de tip.  Ik ga die topic zeker eens bekijken.  l. wijsbroek, laat maar komen hoor, hoe meer patroontjes hoe beter.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 16:29
hoi bloemenvrouwtje

van mij mag je de foto's laten staan hoor
ik vind de kleedjes heel mooi spijtig dat ik te oud ben
voor met poppen te spelen en dat ik een zoon heb die speelt
ook niet met poppen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 18:13
Leuk, welkom als poppenmoeder. Ladyken, Jips heeft twee zoons en die heb ik ook aan het poppen spelen gekregen.

Ik ga a.s. weekend naar twee rommel- en speelgoedmarkten om te kijken of ze een bruine Baby Born voor Ieke hebben. Als er meer poppen zijn, zal ik aan je denken. Dan maken we van jou ook nog een poppenmoeder. Als je zoon wat ouder is, wordt jij toch zeker oma en misschien wel van een meisje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 18:50

Zo is het Magtelt

Jij bent zelf toch een meisje Ladyken?

Ik heb inderdaad 2 jongens, maar gewoon 3 babyborns hoor. Het is zo leuk daar kleertjes voor te maken. Die schenk ik dan weer voor de verkoop aan het Rode Kruis. Zo is het ook begonnen. Mijn schoonmoeder zocht iemand die babyborn kleertjes wilde maken, omdat daar altijd veel vraag naar is

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 19:34

Geweldig wat veel! Goed gedaan hoor het plaatsen van die foto's. En de pakjes, jurkjes en zelfs bikini's zijn ook super leuk. Allemaal weer anders.

Mijn schoonmoeder kreeg vier zoons. En heeft ook een babyborn. Die zit in de woonkamer. Naast een zelfgehaakte pop. Boven op de kamer waar Manuel vaak slaapt zit nog een andere pop. Een van vroeger van haarzelf. Dus Ladyken, geen zorgen, je mag gewoon poppenmoeder worden.

Zelf heb ik ook mijn poppen een tijd in de woonkamer gehad. Laatst heb ik ze maar weer naar boven gedaan. Mijn kamer is al zo klein. Ik heb er gewoon geen ruimte voor naast alle auto's van Manuel. Manuel vind de poppen helemaal niet interessant. En toen ik op mijn werk zat te breien voor mijn grote babypop vroeg iemand (geen collega, Die kennen me inmiddels) of ik wist dat het een meisje werd. Toen wist ik dat nog niet en ik vertelde dat ik voor mijn pop bezig was. Dat begreep ze niet. Ik wist toch niet of ik een meisje zou krijgen. Ik heb uitgelegt dat het puur voor mijzelf was. Voor mijn eigen plezier en uit pure nostalgie. Daar begreep ze niets van. Als je volwassen bent mag je kennelijk niet meer van iedereen met je poppen spelen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 19:38
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de leuke reakties.  Zoals ik kan lezen, zijn er nog heel veel mensen bezig met poppen en waarom zou dat niet mogen.  Ik zeg altijd bij mezelf, beter met poppen spelen dan roddelen over een ander.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 19:54
oh bloemvrouwtje, al je spreuken zouden in een boekje moeten komen
lydia wijsbroek
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 20:27
O wat ontzettend leuk allemaal zeg!! Ik ben dat ook steeds van plan om dat te doen. M'n dochter heeft 2 babyborn's en zij zou er ook zo blij mee zijn.
Groetjes Lmarina
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 20:40
hoi lieve hobbydoosjes jullie hebben me dus echt om gepraat
ik ga ook eens kijken voor een pop dan kan ik ook kleedjes
maken (hihihi)niet dat ik vroeger niet met poppen heb
gespeeld
hoor (tot mijn 13jaar)en toch zit er ergens in mij nog een
poppenmoeder .en misschien dat ik later inderdaad oma ga
worden kan ik samen met mijn kleinkinderen spelen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 09:49
Mijn moeder had de neiging om mijn speelgoed weg te geven dus ik moest met mijn 14e mijn pop en teddybeer verstoppen, mijn poppenhuis heeft het niet gered. Ik had toen wel een zusje van 7 maar dat was geen poppenmoedertje.

Ik hoop dat je snel slaagt, maar mocht het niet lukken, dan kan ik er wel eentje opsturen, met gaatjes in de doos, natuurlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 14:09

Originally posted by ladyken ladyken wrote:

hoi lieve hobbydoosjes jullie hebben me dus echt om gepraat
ik ga ook eens kijken voor een pop dan kan ik ook kleedjes
maken (hihihi)

Nou, daar was ook niet echt veel voor nodig, om jou om te praten!  Welkom hoor bij de poppenclub, wij zullen echt niet lachen

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 14:33

Nou, daar was ook niet echt veel voor nodig, om jou om te praten!  Welkom hoor bij de poppenclub, wij zullen echt niet lachen

Whaha wij lachen echt niet hoor (grapje) nee Ladyken wij zijn allemaal gek op onze poppen en je komt er nog wel achter hoe leuk het is ga maar lekker op zoek.

Bloemenvrouwtje prachtige creaties en wat een super goed doel

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns