Nog een tip zelf vetbollen maken |
Reageer
|
| Autheur | |
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Nog een tip zelf vetbollen makenPosted: 17 December 2011 om 15:45 |
|
Nog een leuke bezigheid. Zelf vetbollentjes maken of voederschalen
Koop een zak vogelvoer( ook bij de super markt te koop). En een zak dop pinda's s Je heb ook nog een pak frituurvet nodig vloeibare!! Plastic bekertjes, en touw. ( ik heb Electra draad gebruikt, dat kan je buigen en heb je snel een mooie ophang haak) Voor de veiligheid heb ik daar wat watten omgedaan. ( aan de onderkant het deel dat in de vetbollentjes zit) Smelt het frituurvet ( in de magnetron) het mag niet te warm anders smelten je bekertjes. En dan is het ook niet te dienvolgens kindjes . Doe een stuk touw met een knoop of je Electra draad waar ik ook een onderkant aan heb gebogen in een bekertje. Gooi er tot de helft zaad in. Vul daarna tot de helft met het vet, knijp in het bekertje zodat alles gelijk matig verdeelt word. Af laten koelen en het bekertje eraf halen . En hè bent klaar. ( in de koeling heeft het maar 1 nachtje nodig.) Je kan Er ook schalen mee vullen. Halve kokosnoten dan die je er ook dop pinda's door heen. Grote dennenappels in een plastic zakje zaad doen. Je dennenappel in de vet onderdompelen in het zakje doen . Goed schulden en strak er overheen dien. Van de pinda's doe over zijn rijg je een pinda ketting Uitgave zal ongeveer bij elkaar 5 euro zijn. Daar heb ik 21 bekertjes mee gemaakt en 2 schalen , en 2 pinda slingers! Veel plezier in de kerst vakantie |
|
![]() |
|
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 17 December 2011 om 22:25 |
|
dank je wel voor de tip. nog iets om in de kerstvakantie met de kids te doen. ik mag wel een lijstje maken |
|
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |