Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Konijnenpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Henneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Konijnenpatroon
    Posted: 30 November 2011 om 11:59

Het leek me toch gemakkelijker voor jullie om het patroontje hier meteen maar neer te zetten van het konijntje dat gemaakt is van een vierkant lapje .

Je kunt het breien , haken of van een rekbaar lapje stop maken in elke maat die je wilt .

Suces !!

Groetjes Henneke
Back to Top
Henneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 12:00

oh , vergeet ik helemaal de teskt erbij te plakken !!

Komt ie alsog :

Grt Henneke

Stap 1: Brei een vierkant-lapje in tricotsteek.
Kant alle steken af .Hecht af en bepaal of je goede of slechte kant voor je konijntje wil gebruiken.
Het kan dus ook met een lapje stof !
De maat van het konijntje is afhankelijk voor de maat van het lapje. Het witte konijn is van een gebreidt lapje van 6X6 cm. Het blauwe konijntje is van een lapje can 5x5 cm.

Stap 2: Gebruik het schema hieronder. Markeer de punten a, a’en h met spelden. Doe hetzelfde garen in een borduurnaald. Met een rijgsteek naai je van punt a halfrond naar punt h en van h weer halfrond naar punt a’.Trek dit aan en knoop af. Vul het hoofd op, en naai de kin dicht.

Stap 3: Markeer de punten b, b’, c en c’. Naai nu het stukje ab tegen bc en a’b’tegen b’c’.

Stap 4: Markeer de punten d, e, f, d’, e’. Begin bij f en naai d stukjes fe tegen ed en fe’ en e’d’.

Stap 5: Vul nu het lijf en de poten stevig op en naai de buik dicht. Breng de poten nu naar voren en naai ze tegen de buik aan vast.

Stap 6: Zet 6 steken op brei 10 rijen recht, minder in elke rij 1 steek om een triangel vorm te krijgen. Als je nog twee steken over hebt, brei je nog een rij en brei je deze steken samen. Hecht af. Brei het andere oor. Naai de oren vast op de kop. Of knip 2 oortjes van stof en zet ze vast op de kop. 

Groetjes Henneke
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 12:45
LEUK!!!!!!!!! Dankjewel!!!!!!
Ik haak nooit af!

Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 14:09
Wat een schatjes... En leuk, zo van een vierkant lapje...
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 14:19
Grappig, kan altijd nog eens van pas komen. Bedankt.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 14:41
Wat aardig dat je dat met ons wilde delen.  Dat vind ik heel lief.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 15:12

Oh, wat komen hierbij herinneringen naar boven.....mijn oma maakte vroeger toen wij klein waren van zo'n zelfde lapje een poesje, ook heel schattig. Als wij als kind dan een nachtje gingen slapen kwamen we steevast thuis met zo'n poesje, schattig hoor! Ik heb nu nog zoveel liggen wat ik wil doen maar dit is zo schattig, misschien maak ik er eerst wel eentje.

Groetjes Annelies.

groetjes Annelies ;)
Back to Top
Henneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 15:41

Graag gedaan hoor !

Annelies , Je kunt het natuurlijk zo groot of klein maken als je zelf wilt . En als je een rekbaar lapje gebruikt ben je ook nog eens sneller klaar zodat je aan het volgende van je lijstje kunt beginnen .

Voor de foto's had ik er eigenlijk een paperclip naats moeten leggen ,. Want die blauwe is bijv maar 2, 5 cm groot .

Grt Henneke

Groetjes Henneke
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 16:40
O, die zijn leuk!!! dank je wel hoor.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 21:30
Ook leuk om te gebruiken voor kinderen die net leren breien. Als zij een vierkant lapje hebben gemaakt maak jij er een knuffeltje van. Dat vergroot de trots, het doel om het af te krijgen en ze kunnen het makkelijker bewaren. Zo van, dit was mijn eerste lapje. Corrie deed het ook altijd met de kinderen van de naschoolse opvang.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns