Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos KAL: Princess Kate Shawl :)

Reageer Reageer Pagina  <1 202122
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 11:03
hoi tante jan ik hoop dat ik jekan helpen

1ste:dat voelt het zelfde als je met 2nld zou breien

2de :de steekmarkeerders zet je voor je gemaak dat weet
je waar dat je de omslag moet maken dit is altijd voor en
juist achter de middelste steek van de omslagdoek

je kan die bij elke nld verplaatsen

rij4:omslag is de draad omslaan op de rechterpen

rij5: je zet hem over op de rechtenld zonder hem te
breien

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en ander trek je nog
maar eens aan de alarm bel

tot later ladyken
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 11:11
Vraag 1: Hoe brei je heen en weer op een rondbreinaald? ‘Voelt’ dat net als met gewone breinaalden?

Dit breit fijner dan gewone naalden vind ik. Ik heb ze van Zeeman en die zijn maar 79cent per rondbreinaald. Breien heerlijk!

Waarom breit het lekkerder? Je kan je werk op schoot houden en dat is een veel natuurlijkere houding dan met die ene pen onder je arm

Vraag 2: Waarom heb je al die steekmarkeerders nodig? En er staat ‘iedere naald overnemen op andere naald’, betekent dat dan gewoon dat ik de draadjes er niet uit moet trekken? Of moet ik ze dan verplaatsen naar een pen hoger?

Ik gebruik in een afstekende kleur draadjes die ik tussen de steken op de naald knoop. Die neem je gewoon over als je de naald breit. Dus je neemt ze over zonder te breien en ze gaan iedere naald mee.

Vraag 3: Bij rei 8 staat dat ik de steekmarkeerders iedere naald moet afhalen. Terwijl ze bij rij 9 er gewoon tussen zitten?

Je neemt ze over zonder te breien en ze gaan iedere naald mee, dus dat is "afhalen". Je haalt ze dus niet uit het werk, maar neemt ze over op de andere naald.

Vraag 4: Een omslag, is dat een lusje? Als ik een omslag maak zoals je bij een stokje (haken) doet, kan ik er niks mee…

Een omslag is de draad aan de voorkant van het werk over de naald heen slaan naar achter en dan brei je de volgende steek. Dit zorgt voor het gaatjespatroon in de sjaal.

Vraag 5: Een steek afhalen, is dat gewoon dat je ‘m als het ware laat ‘vallen’? Of zet je hem over naar de andere breinaald zonder ‘m te hebben gebreid?

Net als de steekmarkeerders neem je de steek zonder te breien over op de andere naald.

Ik hoop dat ik zo je vragen goed heb kunnen beantwoorden. Anders mag je altijd een pm sturen hoor of een mailtje!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 202122

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns