Hobbydoos KAL: Princess Kate Shawl :) |
Reageer
|
Pagina <1 202122 |
| Autheur | |
ladyken
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Februari 2012 om 11:03 |
|
hoi tante jan ik hoop dat ik jekan helpen
1ste:dat voelt het zelfde als je met 2nld zou breien 2de :de steekmarkeerders zet je voor je gemaak dat weet je waar dat je de omslag moet maken dit is altijd voor en juist achter de middelste steek van de omslagdoek je kan die bij elke nld verplaatsen rij4:omslag is de draad omslaan op de rechterpen rij5: je zet hem over op de rechtenld zonder hem te breien ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en ander trek je nog maar eens aan de alarm bel tot later ladyken |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 22 Februari 2012 om 11:11 |
|
Vraag 1: Hoe brei je heen en weer op een rondbreinaald? ‘Voelt’ dat net als met gewone breinaalden?
Dit breit fijner dan gewone naalden vind ik. Ik heb ze van Zeeman en die zijn maar 79cent per rondbreinaald. Breien heerlijk! Waarom breit het lekkerder? Je kan je werk op schoot houden en dat is een veel natuurlijkere houding dan met die ene pen onder je arm Vraag 2: Waarom heb je al die steekmarkeerders nodig? En er staat ‘iedere naald overnemen op andere naald’, betekent dat dan gewoon dat ik de draadjes er niet uit moet trekken? Of moet ik ze dan verplaatsen naar een pen hoger? Ik gebruik in een afstekende kleur draadjes die ik tussen de steken op de naald knoop. Die neem je gewoon over als je de naald breit. Dus je neemt ze over zonder te breien en ze gaan iedere naald mee. Je neemt ze over zonder te breien en ze gaan iedere naald mee, dus dat is "afhalen". Je haalt ze dus niet uit het werk, maar neemt ze over op de andere naald. Vraag 4: Een omslag, is dat een lusje? Als ik een omslag maak zoals je bij een stokje (haken) doet, kan ik er niks mee… Een omslag is de draad aan de voorkant van het werk over de naald heen slaan naar achter en dan brei je de volgende steek. Dit zorgt voor het gaatjespatroon in de sjaal. Vraag 5: Een steek afhalen, is dat gewoon dat je ‘m als het ware laat ‘vallen’? Of zet je hem over naar de andere breinaald zonder ‘m te hebben gebreid? Net als de steekmarkeerders neem je de steek zonder te breien over op de andere naald. Ik hoop dat ik zo je vragen goed heb kunnen beantwoorden. Anders mag je altijd een pm sturen hoor of een mailtje! |
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <1 202122 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |