Nieuwe kuikentjes |
Reageer
|
Pagina <12 |
| Autheur | |
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 April 2012 om 12:00 |
|
Ja,het zijn er 73, En de volgende lading ligt weer in de broedmachine. Maar het is te koud buiten,dus ze zitten nog gezellig op zolder.Ze groeien goed.
|
|
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 April 2012 om 13:05 |
|
Ooooooooooooooooooooo wat een droppies zeg. Schattig!
|
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
KaVL
Duizendpoot
Lid sinds: 26 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 267 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 April 2012 om 13:20 |
|
waah, kuikentjes zijn superschattig !!
mag ik als kippenleek eens vragen wat die kleurtjes op hun rugjes betekenen?
bij m'n moeder thuis zaten 3 grote kippen, maar de vos is langsgeweest
twee nachten geleden nam hij twee kippen mee, vorige nacht is hij de derde komen halen
en heeft het kippenhok helemaal vernield !
het is de natuur, maar vind het wel zielig
|
|
|
*Groetjes*
° Karen ° |
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 April 2012 om 15:33 |
|
Dat is echt zielig,Was het kippenhok niet afgesloten? Je hoort het vaker,maar bij ons gaan iedere avond alle hokken op slot.
Over je vraag,moet ik een beetje lachen. Ik had hem al veel eerder verwacht. Kees,mijn man,fokt Barnevelders voor tentoonstellingen.Samen met nog een paar fokkkers proberen ze de rasstandaard zo dicht mogelijk te benaderen.Ze moeten dus precies bijhouden van welke koppels de eieren zijn,welke grootouders ze hebben etc.Maar wij hebben 6 koppels witte hennen en hanen en evenveel zwarte koppels.De eieren gaan genummerd de broedmachine in en Kees weet welke kleur bij welk nummer hoort. Als ze goed 10 dagen oud zijn ongeveer krijgen ze een ringetje om de poot in de kleur die ze op hun rug hebben. Dit wordt allemaal bijgehouden ieder jaar.Maar de eerste week blijft dat ringetje nog niet zitten.Dus krijgen ze met een viltstift een kleurtje. Kan totaal geen kwaad.De zwarte kuikens zijn op hun buikje ook wittig van kleur en zij hebben daar een viltstift kleurtje.
|
|
|
|
![]() |
|
KaVL
Duizendpoot
Lid sinds: 26 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 267 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 18 April 2012 om 18:29 |
|
het hok was dicht, maar aan één deurtje was er een spleetje,
daar moet die vos z'n poot hebben tussen gekregen, want dat deurtje heeft hij open gebroken ! deur eraf, grondplaat kapot (waarschijnlijk doorgezakt onder het gewicht van de vos).. het moet nogal een gevecht geweest zijn :( oh, het zijn niet zomaar kuikens :) knap dat je dat uit mekaar houdt, vroeg me inderdaad ook al af waar die zwartjes hun kleur dan wel was :D schattig hoor ! |
|
|
*Groetjes*
° Karen ° |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |