Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon gezocht voor trui gemĂȘleerd

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carola10 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola10 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon gezocht voor trui gemĂȘleerd
    Posted: 1 uren 14 minuten geleden om 13:24

Het lukt me niet om de foto te uploaden, dus ik probeer het met tekst. 

Degene die op de foto als baby door haar vader wordt omhoog gegooid en opgevangen, is nu 33 jaar en wil heel graag een trui zoals haar inmiddels overleden vader op de foto aan heeft.

Volgens mij is de trui gebreid met 2 draden waarvan 1 wit en 1 zwart, in tricotsteek, met lange mouwen (opgestroopt op de foto) die zijn aangebreid [geen raglan, denk ik dan], ronde hals die goed aansluit. Bovenaan de ene mouw die zichtbaar is op de foto zit ongeveer 5 cm alleen wit en 5 cm alleen zwart. Net boven de boorden onderaan de trui en waarschijnlijk ook net boven de boorden onderaan de mouwen, is 1 toer wit en 1 toer zwart. Verder is de trui dus gemĂȘleerd gebreid met 1 witte draad en 1 zwarte draad. De trui valt soepel, is van redelijk dun garen.

Ik zoek dus een patroon voor een soepel vallende trui met lange mouwen, ronde hals, boorden etc, die met 2 draden is te breien.

Misschien Drops-breipatroon Summer Trail. Daarbij kan ik de 'voorgeschreven' Drops Melody (categorie D) vervangen door 2 draden Drops Lima (categorie B), maar dat wordt erg dik.

Wie kan me helpen aan een patroon en garen-suggesties voor bovenbeschreven trui? 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns