Namens mijn dochter |
Reageer
|
| Autheur | |
MariaLA
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Namens mijn dochterPosted: 14 Juli 2012 om 20:29 |
|
Zeer off topic.
Ik heb een vraag namens mijn dochter. Ze wil namelijk voor de 1e verjaardag van zoonlief (mijn kleinzoon Iets met marsepijn e.d. Heeft iemenad van jullie ervaring hiermee of wellicht tips voor voorbeelden. Internet heeft ze al afgeschuimd maar dat blijken hele bouwwerken te zijn, Dat hoeft nu ook weer niet. Alle tips zijn welkom, alvast bedankt namens mijn dochter en mij.
|
|
![]() |
|
Naemi
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juli 2012 om 21:45 |
|
Misschien kun je gewoon een simpele grote slagroomtaart kopen en daarop dan wat boerderijspeeltjes zetten. Zo doe ik het bij onze kids ook, meestal zoek ik ruim voor de verjaardagen al bij de Action, Wibra etc naar goedkope speeltjes in hun favoriete thema. En dat kan echt leuk worden hoor. En simpel en goedkoop.
|
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juli 2012 om 22:14 |
|
kijk dat zijn zo van die dingen.... dank je wel
|
|
![]() |
|
Mayabees
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juli 2012 om 22:34 |
|
Hier de basis voor marsepeintaart. Dit kun je in allerlei kleuren bij de Xenos kopen. En met het marsepein diertjes maken. Kijk es voor fimoklei voorbeeldjes in bijvoorbeeld een boekje uit de bieb of op google.
Kijk hier eens voor het idee:
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juli 2012 om 22:40 |
|
In Aveve in Belgiƫ heb je in plaats van marsepein dit ook op suikerbasis, een soort van rolfondant.
Kinderen vinden dit doorgaans lekkerder dan marsepein. (mijn kinderen toch). Met een bsis biscuitgebak. Afwerken met gekleurde rolfondat en versieren met echte speelgoed diertjes zoals Naemi zegt. Heb ik vroeger ook gedaan met als thema Bob De Bouwer, maar dit is al jaren geleden
![]() |
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juli 2012 om 22:42 |
|
Ik stuur alles door naar mijn dochter en laat mij t.z.t. heerlijk verrassen
|
|
![]() |
|
lollibol
Hobbyguru
Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Juli 2012 om 10:59 |
|
Hou ons op de hoogte!!
Ik ben benieuwd wat het zal worden!! En een foto mag ook hoor, kunnen we lekker meegenieten
|
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
simonevv
Hobbyguru
Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juli 2012 om 00:00 |
|
Rolfondant werkt ook fijner dan marsepein. Als je marsepein gaat kneden dan blijft ze aan je handen plakken, rolfondant heeft daar minder last van. Ik leg altijd de rolfondant tussen vershoudfolie en rol het dan uit. Zo is het makkelijker op te tillen en evt. Uit te snijden en op je taart te leggen.
|
|
|
|
![]() |
|
Krissis
Hobbyguru
Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juli 2012 om 00:10 |
|
Een heel klein beetje poedersuiker verkomt ook het plakken, maar alleen op marsepein gebruiken, op foundant blijf je dat zien. Dan is de vershoudfolie een mooie tip.
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |