Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Omslagdoek met franjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Omslagdoek met franjes
    Posted: 05 November 2011 om 10:41

Hopelijk lukt het me om zo deze mooie schoudersjaal te plaatsen.

Ik heb hem al uitgeschreven op mijn laptop, dus wie het patroontje wenst, geef maar een seintje.  Deze is gehaakt met 1 bolletje van dat badstofachtige wol die je bij zeeman kan kopen.  Ik denk dat Jips deze wel heel leuk zal vinden.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 10:48
Ik vindt hem heel erg mooi.Zou ik het patroon van je mogen ontvangen?
Groetjes Teunie
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 11:12

Ooooooooooooooooooooooooooooooooo, zucht, kwijl, hier ben ik hoor!

WOW wat is die prachtig!
Mag ik het patroon?

En de wol herken ik niet, kun je de naam doorgeven? Misschien ligt er bij ons in NL andere wol dan bij jullie

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Bregit View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bregit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 11:40
Erg mooi gemaakt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 12:00
Wat mooi!! En die kleuren....oei, prachtig!!!
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 12:10
Mooi hoor ik zou graag het patroon ontvangen van je.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 12:56

Aan allen die graag het patroontje willen, kunnen jullie me jullie mail adres door geven, dan kan ik het door sturen.

Jips, ik wist wel dat jij helemaal weg ging zijn van die omslagdoek.  Telkens als ik er aan bezig was, dacht ik wel eventjes aan jouw

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 13:39
oh die is ook leuk en mooi!
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 13:49
Jo Jo, jij hebt mail
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 14:14
hoi hoi

zou ik het patroontje ook mogen alvast bedankt op voor hand

mercikes
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 14:18
Die is prachtig zeg. Bedoel je de Shiny wol van Zeeman?
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 14:53
Hij is heel mooi, die kleur ook, prachtig.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 16:17

Gehaakte omslag doek met frangje

Benodigdheden

1 bol Suzanna

Haakpen n° 6

1 vestsluiting

Werkwijze

Zet 7 lossen op

Haak stokjes en meerder om de 2 rijen 1 steek telkens aan 1 kant tot de lengte van 2 meter. Kant de rechterzijde af met 3 lossen en 1 vaste.

Haak vervolgens langs de overige 3 zijden, dus de 2 korte zijdes en de schuine zijde als volgt:

3 lossen, 1 vaste in de 4de stk. 3 lossen en dan een popcorn van 5 stokjes, dit wil zeggen: sla de draad om de haaknaald, steek in de steek, haal lus op en kom terug, herhaal dit tot je 6 lussen op de haakpen hebt. Sla de 3 om de haaknaald en haal door alle lussen, 3 lussen, 1 vaste, 3 lussen en terug een popcorn van 5 stokjes.  Herhaal dit over de 3 zijdes. Haak zo 3 rijen.

Daarna haak je 3 lossen om te keren, dan 6 lossen en dan 1 vaste in het midden van de popcorn, 7 lossen en terug een vaste in het midden van de popcorn. Terug 6 lossen, 1 vaste in het midden van de popcorn, 7 lossen en terug een vaste in het midden van de popcorn.  Dit herhaal je over de 3 zijdes. 

Daarna haak je over alle zijde, ook de rechte zijde een rij vaste. 

En klaar is de omslagdoek.  Nog een mooie vestsluiting uitkiezen en je kan hem met fierheid dragen.

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 16:18
Ik heb snel het patroon hier geplaatst dan kan iedereen hem gebruiken.  Ik wou het bij patronen plaatsen, maar daar had ik geen toestemming voor.  Hopelijk zijn jullie zo ook  verder geholpen
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 16:38
Scheepjeswol Suzanna, 350 gr. 88% Nylon, 12 % acrylic  Dat is de wol die ik er voor gebruikt heb.  Hij kost hier in Belgie € 13?  Vind ik wel heel prijzig, misschien is hij in NL goedkoper
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 19:32

Bedankt voor het patroontje

Wat lief dat je aan me dacht

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 14:44
Wat een mooie sjaal. Dat er maar een bolletje in zit kan ik me bijna niet voorstellen. Prachtig gelukt.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 15:19
Wat een mooie sjaal is dat geworden!
groetjes miranda
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 22:32
Die is mooi en prachtige kleur

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.125 seconden.
Lang Yarns