Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nooit genoeg rupsjes?

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 23:39

HALLO CARLA,

WAT EEN ONTZETTEND LEUK IDEE IS DIT GEWORDEN MET DIE RUPSJES,MIJN BENJAMIN IS IN SEPTEMBER JARIG EN IK BEN NU AL AAN HET BEDENKEN WAT IK WEER MOET MAKEN ALS TRAKTATIE,IK BEN NIET IEMAND VAN DE ZAKJES CHIPS IN EEN MANDJE, WIL GRAAG IETS LEUKS DOEN,

MAAR DIT VAN JOU VIND IK ECHT GOED BEDACHT,

MIJN COMPLIMENTEN HOOR,

GROETJES HESTERKG1

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 23:52
Superrrrrrtrots kan je zijn op deze geweldige rupsjes die je zoon mag uitdelen, wat een originele traktatie.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
De Bezige Bij View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer De Bezige Bij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 05:24
<Een prachtig idee,wat zal iedereen trots zijn met deze attentie.Patroon is zeer duidelijk bedankt voor het delen.
/1001dbf8efee1.gif[/IMG][/URL]
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 11:39
Geweldig wat een leuke traktatie. En dank je wel voor het uitwerken en delen van je patroon.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 11:47
Wat een keigoed idee en wat leuk gemaakt

Bij ons was het regel dat er geen snoep getrakteerd mocht worden en bracht men het toch mee werden de ouders er op aan gesproken om het die ochtend om te ruilen voor iets anders. Dat is dus 20 jaar geleden

Mijn dochter heeft een van banaan gemaakte zeilboot getrakteerd simpel en leuk om te zien
groetjes Marlan
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rita_1709 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 16:51
Waaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuw !!! Wat vind ik dat een schitterend idee !!! En dan ook nog zo prachtig uitgewerkt !!!! Petje af, hoor !!!!
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 17:50
wat een geweldige traktatie en creatie!
Back to Top
Gerda Lamers View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerda Lamers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 12:50
Mijn buurvrouw is vol goede moed begonnen nadat duidelijk was, dankzij jou, wat MR is. Het hoofd is al gebreid nu de rest. 
Groetjes Gerda
Back to Top
christa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer christa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 15:43
Wat een onwijs gaaf traktatie-idee. Ik loop al weken te piekeren wat onze jongste op school mag trakteren als ze 4 wordt. Dit gaat het worden!!! Helemaal te gek en als juf op dezelfde school, kan je maar beter het goede voorbeeld geven ;).

Ik heb nog wat vragen, kan iemand mij helpen?
- Hoeveel en welke wol heb ik nodig?
- Waarmee vul ik het rupsje?
- Hoe maak ik de rups vast op de appel?
- Wat betekent MR?

Heeft er iemand een snel antwoord, want over 6 weken is ze jarig :)
Hartelijk dank alvast.

Groetjes Christa.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 15:48

Hoi Carla,

Hartelijk bedankt voor het patroon van de leuke rupsjes !!!

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerda Lamers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 15:59
Hallo Christa, vragen over een patroon kun je stellen via de PM van diegene die het patroon geplaatst heeft. Natuurlijk kun en mag je hier ook vragen stellen, doe ik zelf ook heel veel, maar het snelste gaat het via de PM.

Ook de MR-vraag heb ik gesteld en weet je dat is de magische ring, op You Tube staat er een voorbeeld, heel handig.
Groetjes Gerda
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 19:42
 Ik dacht dat jullie met MR medezeggeschapsraad bedoelde  Ik begreep er ook al helemaal niets van.
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 21:10

Originally posted by xAnnemiekx xAnnemiekx wrote:

Ik dacht dat jullie met MR medezeggeschapsraad bedoelde  Ik begreep er ook al helemaal niets van.

Ha ha 6 vasten in een meezeggenschapsraad  dat is een heel apart patroon .

Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 21:49

http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
christa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer christa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 15:00
Nou het eerste rupsje is bijna klaar! Wat leuk om te doen. Ik haakte altijd kleren, maar dit is veel leuker!

Ik heb nog wel een vraagje:
Hoe hebben jullie de voelsprietjes aangehecht aan het hoofdje?
Ik doe nu maar wat en ik ben bang dat het niet goed genoeg vast zit...

Dank jullie wel alvast,
groetjes Christa.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 19:16

Hoi Christa,

Leuk om te horen dat je er zo'n plezier in hebt, ik ben heel benieuwd naar je resultaat .

Even bedenken hoe ik dit goed uitleg. Ik heb voor de voelsprietjes een paarse draad door het hoofdje gehaald, hij gaat erin op de plek waar de 1e voelspriet moet komen en eruit op de plek waar de andere moet komen (kan heel dicht bij elkaar). De kant met het uiteinde van de draad maak je zo lang dat je een voelsprietje ervan kunt haken (is even puzzelen, in het begin houd je uiteindelijk een heel stuk over maar je wordt steeds handiger in het inschatten hoe lang het moet). Het andere eind zit aan de bol garen vast, dus die is zowiezo lang genoeg.

Je haakt dan een paar lossen en een paar halve vasten weer 'terug'. Je komt dus weer bij het hoofdje uit, daar maak je het restant van de draad met een knoopje vast en werkt de rest van de draad weg.

Is dit een beetje duidelijk?

Back to Top
eNGELIEN View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer eNGELIEN Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 20:13
Dat zijn er veel en erg mooi.
Groetjes Lien
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerda Lamers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 21:34
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Hoi Christa,

Leuk om te horen dat je er zo'n plezier in hebt, ik ben heel benieuwd naar je resultaat .

Even bedenken hoe ik dit goed uitleg. Ik heb voor de voelsprietjes een paarse draad door het hoofdje gehaald, hij gaat erin op de plek waar de 1e voelspriet moet komen en eruit op de plek waar de andere moet komen (kan heel dicht bij elkaar). De kant met het uiteinde van de draad maak je zo lang dat je een voelsprietje ervan kunt haken (is even puzzelen, in het begin houd je uiteindelijk een heel stuk over maar je wordt steeds handiger in het inschatten hoe lang het moet). Het andere eind zit aan de bol garen vast, dus die is zowiezo lang genoeg.

Je haakt dan een paar lossen en een paar halve vasten weer 'terug'. Je komt dus weer bij het hoofdje uit, daar maak je het restant van de draad met een knoopje vast en werkt de rest van de draad weg.

Is dit een beetje duidelijk?

Dit geef ik ook even aan mijn buurvrouw door, ze heet Wendy, want zij is er ook mee bezig. Een goede tip en duidelijk. Dank je wel.
Groetjes Gerda
Back to Top
christa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer christa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 22:02
Dank je wel voor de tip!

Ik was al aan het proberen met een dubbele draad waardoor het wat beter ging, maar na een klein rupsje was ik met de grote verder gegaan en toen snapte ik ineens wat de bedoeling van de voelspriet was. En met deze tip voor de aanhechting komt het helemaal goed!
Onze dochter kan niet wachten tot ze allemaal klaar zijn. 

Groeten Christa.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.078 seconden.
Lang Yarns