Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over halsopzetten breipatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
SarahN2004 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SarahN2004 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over halsopzetten breipatroon
    Posted: 14 hours 52 minuten geleden om 09:41
Beste forumbezoekers,

Zelf ben ik een beginnende breier en begrijp daarom nog niet alles van breien en breipatronen. Ik ben bezig met een trui breien en weet niet hoe ik de hals op moet zetten. Het patroon zegt het volgende: pick up and knit 13 sts down left side of front neck, K across 11 sts on front holder, pick up and knit 13 sts up right side of front neck and 5 sts down right side of back neck, K across 17 sts on back holder, then pick up and knit 5 sts up left side of back neck. 64 sts.
Kan iemand mij hier bij helpen?
Indien nodig kan ik ook een vertaling naar het Nederlands sturen.

Groetjes,

Sarah
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 hours 57 minuten geleden om 11:36
uw trui is al in elkaar gezet en waarschijnlijk hebt ge bij het voorpand de middelste 11 steken op een ander 'iets' moeten zetten zonder af te kanten.

nu moet ge dus de boord/kraag breien en daar neemt ge vanaf de linkerschoudernaad 13 steken al breiend op, dan die 11 van middenvoor die ge apart hebt moeten houden en dan 13 steken aan de rechterkant tot aan de schoudernaad. vervolgens neemt ge 5 steken aan de rugzijde op, 17 steken van de nek die weer op een aparte naald/iets staan en 5 steken tot aan de linkerschoudernaad.

dit kan met een rondbreinaald of met 4 of 5 breinaalden. Wel ene overhouden om te kunnen breien.
Back to Top
SarahN2004 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SarahN2004 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 8 hours 55 minuten geleden om 15:38
Heel erg bedankt voor uw antwoord.
Zou u mij uit kunnen leggen hoe ik vanaf de linkerschoudernaad op moet breien?
Hier loop ik op vast.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 5 hours 18 minuten geleden om 19:15
https://www.youtube.com/watch?v=TE2QC0ko1JI

er zijn verschillende manieren (zie filmke)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.078 seconden.
Lang Yarns