Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenaan elkaar naaien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Onderwerp: aan elkaar naaien
    Posted: 28 Juli 2009 om 19:25
Ik ben bezig met een DC konijn. Hoe naai ik de lichaamsdelen het beste aan elkaar?
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2009 om 19:40
Sorry, dat weet ik niet :( Moet zeggen dat ik dat sowieso nog wel lastig vind hoor, die delen aan elkaar naaien op een nette manier. Succes!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2009 om 21:08
Jaaaa, dat is altijd het leukste met patronen. Steek voor steek stat alles beschreven, maar hoe je vervolgens de delen in elkaar zet ?? Zoek het maar uit...

Eerst bepaal je de plaats op het lichaam waar het moet komen, met spelden ofzo, en markeer je die met spelden of een draadje.

Wat ik meestal doe is een nieuwe lange draad nemen en die net even buiten het midden in het pootje / oortje / snuitje / staartje / beentje vastmaken. Dan neem ik om en om een steekje van het lichaamsdeel naar keuze en een steekje van het lijfje in een soort klein rondje. Na een paar steken trek ik de steken aan, zodat het pootje tegen het lijfje komt. Zo ga je het hele pootje rond tot je weer bij het begin bent.

Zit-ie goed, dan leg ik een klein knoopje om een steek heen en hecht hem af. Zit-ie niet goed, dan frunnik ik hem weer los en begin opnieuw. Uiteindelijk lukt het wel, en je wordt er ook steeds handiger in.

Soms moet je een pootje helemaal aan de bovenkant vastmaken, soms een beetje lager ; naar de foto kijken geeft vaak wel een goede indicatie. Op deze manier zitten de pootjes trouwens wel op één plek vast.

Soms wil je dat de beentjes en armpjes kunnen blijven bewegen.
Dan maak ik de draad vast op het draaipunt van het ene beentje/armpje, steek de naald helemaal door het lijf en neem een paar steken op in het draaipunt van het tegenoverliggende deel. Dan weer terug naar het eerste deel, een paar keer heen en weer endan goed afhechten. In de regel zit het dan redelijk baby-proof vast.

Op de drieling van de babies van CreaMe die ik heb gemaakt, zitten de armpjes met de eerste methode vast bovenop de schouders, en de beentjes op de tweede manier.




A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Mei 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 495
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2009 om 22:32
Ik vindt het ook altijd wel erg lastig maar met deze tip ^^^ kan ik echt wel weer dit verbeteren BEDANKT !!!!
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2009 om 22:45
Denk dat ik hier wel wat mee kan. Morgen maar even proberen. Nu zie ik er niets meer van.. tijd voor een brilletje...

mijn konijn lijkt nu nog op een kikker (vind ik) en op een paddestoel (vind dochterlief) hopen dat ie snel op een konijn gaat lijken...


Back to Top
merino View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 Juli 2009
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 97
Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2009 om 00:19

Hobbyguru, wat een schattige babies.
Hardstikke leuk.

Groetjes,
Merino
Ik brei in Canada
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2009 om 09:00
Thanx Leentje!
Hoop vandaag mijn Gnome inelkaar te kunnen zetten, maar dan moet ik hem eerst afkrijgen :P

Groetjes!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns